Mensen die op zoek zijn naar een tweedehands auto, kunnen beter niet langs gaan bij ' Europe Car & Camper Centre' in Qrucius (bij Haarlem).
Een kennis van mij heeft begin september een tweedehands Renault 19 gekocht.Er moesten nog enkele dingen aan gedaan worden, zoals het vast zetten van de handgreep aan de bijrijderskant, het knopje van de alarmlichten ontbrak, en enkele roestplekjes zouden weggewerkt worden.Deze mooie praatjes hield de verkoper hem voor.
De auto werd afgeleverd met een nieuwe APK.De volgende dag bleek ( nadat we m opgehaald hadden), dat er haast geen olie in de motor zat, de remmen versleten waren; kortom, er scheelde een heleboel aan.
Vervolgens hield de verkoper een heel ongeloofwaardig verhaal dat zijn monteur in overspannen toestand was weggelopen, en dat hij de enige was die de sleutel van de werkplaats had.
Mijn kennis hoefde de auto inmiddels al niet meer, want een auto die zonder olie gereden heeft,is immers onbetrouwbaar.Vervolgens viel zijn oog op een Renault 21 bij hetzelfde bedrijf, hier moest enkel een nieuwe accu en uitlaat onder.Binnen niet al te lange tijd zou ie klaar zijn.
Telkens weer wordt mijn kennis opgebeld met de heugelijke mededeling dat zijn '21' klaar is.Na een half uur gereden te hebben naar Cruquius met mijn eigen auto, blijkt dat er nul komma niets aan gedaan is. Dit verhaal is nog enkele keren gebeurd, totdat mijn kennis het zat is.Hij zit dringend (door omstandigheden) op een eenvoudige occasion te wachten, en maakt de afspraak dat de auto 29 November in orde is, ander zou hij zijn geld terug krijgen.
Ook deze afspraak komt dit ' geweldige' autobedrijf niet na.
Een advies: ga nooit naar Europe Car and Camper cente in Cruquis ( tussen Haarlem en Hoofddorp).
Een beter adres is ER Tools in Alkmaar....daar staat tenminste een echte vakman aan het werk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] een tweede hands auto kopen
Re: een tweede hands auto kopen
Beste Laguna,
sorry het te zeggen hoor, maar wat een druif ben je dan ook om toch daar zelfs voor je 2de auto te kijken. Ik ken een spreekwoord van een ezel en een steen.....Maar goed, dat je achteraf ook nog op wat fora je frustratie over je superdomme garagekeuze gaat spuien getuigt toch wel zeker van weinig tactisch, technisch en zelfreflectief vermogen.
groetjes Victor Toebosch
sorry het te zeggen hoor, maar wat een druif ben je dan ook om toch daar zelfs voor je 2de auto te kijken. Ik ken een spreekwoord van een ezel en een steen.....Maar goed, dat je achteraf ook nog op wat fora je frustratie over je superdomme garagekeuze gaat spuien getuigt toch wel zeker van weinig tactisch, technisch en zelfreflectief vermogen.
groetjes Victor Toebosch