LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elektrische ramen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Lisette

Elektrische ramen

Ongelezen bericht door Lisette »

Nadat mijn VW Polo 1 jaar oud was, wilden de beide voorramen niet meer naar beneden. Familielid met ook een VW Polo heeft hetzelfde probleem. Wie herkent dit probleem ook?

Jbroos

Re: Elektrische ramen

Ongelezen bericht door Jbroos »

Ik ben in het bezit van een VW polo van 1999.(deze heb ik nieuw gekocht)In de jaren dat ik deze polo rijdt heb ik al 4 keer problemen gehad met de elektrische ramen. De eerste keer dat ik mijn klacht melde was er sprake van meedere polo's met hetzelfde probleem. De tweede keer hebben ze het raam gemaakt met hoge kosten. De derde keer hebben ze een nieuw onderdeel een motortje(?)in het rolmeganisme vervangen, en dus weer hoge kosten, de vierde keer(na 7 maanden dat het goed functioneerde)had ik opnieuw weer een probleem met de ramen. Ik moest ergens een parkeerkaartje aanpakken, schoof het raam open en daarna ging het raam niet meer dicht. Ik heb ook geen garage dus moest de auto zo buiten blijven staan, wat er onrustig slapen was. Toen ik naar de garage ging hebben ze gekeken en dat koste mij een monteurs-uurloon. Ze hadden het onderdeel waar het omging niet in voorraad en het was tevens niet het motortje waar het aanschorte zodat ik geen garantie kreeg op de laatste reparatie. Nu moest ik weer 200 euro betalen. Ik vond het vreemd dat zulke onderdelen niet op voorraad lagen want nu moest ik ook weer het monteurs-uurloon opnieuw betalen wanneer de reparatie uitgevoerd zou worden. Het mooie was, toen ik wegging bij de garage deed het schuifraam het weer...Moet je in zo'n geval wel of niet het onderdeel bestellen..?
Ik heb nu niet zo'n goed vertrouwen meer in die elektrische ramen. Mogelijk kan de spanning op die ramen ook tehoog worden, zoals bij diegene met die gebarstte ramen ?
Ik wilde dit gewoon van mij afschrijven. Ik vind de kosten wel erg hoog worden terwijl ik altijd tevreden geweest ben over Volkswagen.

EJ .Reurich

Ongelezen bericht door EJ .Reurich »

Ook ik wil melding maken van problemen met elektrische ramen van VW Polo. Vorig jaar toen de Polo van mijn vrouw 3jaar oud was en voor het eerst APK gekeurd moest worden, werden wij onverwachts verrast met hoge kosten omdat het motortje van het rechter raam vervangen moest worden. In de voorgaande jaren was er al diverse keren naar dit raam gekeken omdat het niet open wilde. Na veel klagen van onze kant is dit uiteindelijk volledig door VW betaald. Dit gebeurde mede omdat ik wist dat mijn broer ook een probleem met een raam heeft gehad en vrienden van ons ook. Door de garage werd erkent dat er een serie raam motoren niet deugdelijk is. Inmiddels werkt nu het linker raam van de auto van mijn vrouw niet en moet ik wederom met de garage in de slag wie dit gaat betalen.

R. van der Mark

Ongelezen bericht door R. van der Mark »

Ik had iets dergelijks onlangs met mijn Vento uit 1997, maar dit bleek een breuk in de bedrading te zijn tussen het linker portier en de auto (in dikke rubber slang).

Toen ik dit eenmaal wist heb ik de auto niet in de garage laten repareren, maar de kabel zelf met een verbindingsstukje (een soort kroonsteentje voor 1 draad)gemaakt.

Bennie

Ongelezen bericht door Bennie »

Bij de meeste VW garages is er een manager die de belangen van de klant behartigt. Ik heb met mijn vorige auto ook een geschil gehad met een VW garage, waarbij tot de garage ons uiteindelijk ook niet meer wilde helpen.

Toen deze aftersales manager daar echter lucht van kreeg heeft hij alles uitgezocht en de betrokken personen op het matje geroepen en wij kregen 750 gulden aan reparatiekosten retour.

Misschien een idee om daar es naar te vragen de volgende keer...?

Bennie

Ongelezen bericht door Bennie »

R. van der Mark... met een KROONSTEENTJE? En dan wordt het een keer nat en poef... 8-(

Gewoon even netjes solderen en een krimpkousje er omheen!

Annet

Ongelezen bericht door Annet »

Ik ben in het bezit van een VW polo uit 1999 en heb dit probleem al 3 keer gehad de eerste keer was de auto nog geen 6 maanden oud.
Al die keren moesten de motortjes vervangen worden.
Dit probleem is al die keren kosteloos verholpen en zou na de laatste keer niet meer voor mogen komen,Helaas kan maandag voor de 4 keer naar de garage daar de ramen weer niet dicht gaan.

Charles-Rijswijk

Ongelezen bericht door Charles-Rijswijk »

Polo 3 deurs bouwjaar 1999 elektrische ramen

Er is een reparatieset beschikbaar bij de VW dealer. Deze set beschikt over een nieuw tandwiel en een weerstand. Ik spreek uit ervaring dat het raam na deze reparatie weer perfekt werkt!

Bestelnummer reparatieset; 6N3 998 801 A
Kost 35 eur excl BTW

Ik heb een VW film (windows_(1).mpeg) ± 25 MB op aanvraag beschikbaar. Hier wordt de reparatie uitvoerig uitgelegd.

Met vriendelijke groet,

Charles 8)

downhill

Ongelezen bericht door downhill »

Hallo Charles,

Ik zou jou willen vragen of je dat filmpje van de reapartie naar mij zou willen opsturen.Ook ik heb weer geweldige problemen met beide ramen in mijn polo uit 2000.Is niet de eerste keer,en heb het al eens zelf gerepareerd,maar zou graag eens dat filmpje willen zien.

In ieder geval bij bij voorbaat dank,

Rob

man

Ongelezen bericht door man »

komt dit probleem ook voor bij de golf 5 weet iemand dat?

groet

man

Gesloten