Via dit berichtje wil ik de volgende websit onder de aandacht brengen.
Deze gaat over elektrischefietsen
De site geeft een totaal overzicht van wat er aan elektrischefietsen te koop is in Nederland, aangevuld met algemene info over aanschaf en onderhoud.
De bedoeling is om volgend jaar de fietsen te gaan testen i.s.m de Fietsersbond de ENFB.
Tevens ga ik een stichting oprichten die de mensen goed kan informeren d.m.v o.a. kijk en fietsdagen.
Met vriendelijke groet,
Ruud Worm
Elektrischefietsen.com
www.elektrischefietsen.com
Elektrischefietsen.com de enige site in Nederland over E-Bikes en Pedelecs.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Elektrischefietsen
Re: Elektrischefietsen
Mijn vrouw en ik hebben allebei een electr. fiets. waarom moet ik deze vezekeren, (wa) als ik mijn oude fiets meeneen hoef ik die niet te verzekern, tewijl ik precies zo fiets als de electr. alleen als ik een bult op moet schakel ik hem even in. ik heb ook al een mailtje verstuurt naar de fietsersbond en kreeg daar antwoordt:u bent verplicht om een verzekering af te sluiten, maar wij vinden dit een kromme regel,omdat het min. van verkeer en waterstaat de electr. fiets als fiets beschouwd en het min. van justitie de electr.fiets als snorfiets, is dit nou geen idiote regel en is daar niets aan te doen?
met vriendelijke groet.
H.J.Koch
met vriendelijke groet.
H.J.Koch
Re: Elektrischefietsen
Een electrische fiets is een motorrijtuig in de zin van de Wegen Verkeers Wet. En dus verzekeringsplichtig.
Ik neem niet aan dat je krap bij kas zit als je een dergelijke fiets aan kunt schaffen. De premie is maar 30 euro per jaar (Unigarant), waar praat je helemaal over?
Ik neem niet aan dat je krap bij kas zit als je een dergelijke fiets aan kunt schaffen. De premie is maar 30 euro per jaar (Unigarant), waar praat je helemaal over?