LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ex leaseplan auto kopen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
erwin83

ex leaseplan auto kopen

Ongelezen bericht door erwin83 »

goededag lezers

wie van u heeft wel eens een auto van leaseplan gekocht?
dat heb ik laast wel gedaan.
dit is niet goed bevallen omdat:
1) mij niet is verteld dat deze auto nog onder de fabrieksgarantie valt +-een half jaar en wel 300 euro rekenen voor een half jaar bovag ( mag dit wel????)

2) heb ik me auto rijd lekker gaat de eerste dag al het onderhoud lampje branden.
gevraagt aan leaseplan hoe dit kon hun antwoord per telefoon (mail doen ze niet):
op onze site stond de kilometer stand en onderhoud geschiedenis
(zelf uizoeken om de hoeveel die een beurtje moet hebben dus)
beurt na 1 dag in de auto rijden eigen rekening.

ben ik de enige hiermee of meer verhaalen / graag jullie mening

Brainless

Re: ex leaseplan auto kopen

Ongelezen bericht door Brainless »

erwin83 schreef:goededag lezers

wie van u heeft wel eens een auto van leaseplan gekocht?
dat heb ik laast wel gedaan.
dit is niet goed bevallen omdat:
1) mij niet is verteld dat deze auto nog onder de fabrieksgarantie valt +-een half jaar en wel 300 euro rekenen voor een half jaar bovag ( mag dit wel????)

2) heb ik me auto rijd lekker gaat de eerste dag al het onderhoud lampje branden.
gevraagt aan leaseplan hoe dit kon hun antwoord per telefoon (mail doen ze niet):
op onze site stond de kilometer stand en onderhoud geschiedenis
(zelf uizoeken om de hoeveel die een beurtje moet hebben dus)
beurt na 1 dag in de auto rijden eigen rekening.

ben ik de enige hiermee of meer verhaalen / graag jullie mening
1) Ja dat mag. Daarnaast is fabrieksgarantie overdraagbaar mits er aan bepaalde eisen is voldaan en dan moet de garantie ook op naam worden overgedragen.
2) De km stand voor onderhoud wordt na elke beurt ingesteld, voor de volgende beurt, door de garage en kan per auto dus (wat) verschillen.
U kunt zelf in het onderhoudsboekje zien welke beurten de auto voor aankoop heeft gehad en welke er dus (binnenkort) aankomen. Dit wist u dus voordat u de auto kocht.

jonis

Re: ex leaseplan auto kopen

Ongelezen bericht door jonis »

1) Ja dat mag. Daarnaast is fabrieksgarantie overdraagbaar mits er aan bepaalde eisen is voldaan en dan moet de garantie ook op naam worden overgedragen.
2) De km stand voor onderhoud wordt na elke beurt ingesteld, voor de volgende beurt, door de garage en kan per auto dus (wat) verschillen.
U kunt zelf in het onderhoudsboekje zien welke beurten de auto voor aankoop heeft gehad en welke er dus (binnenkort) aankomen. Dit wist u dus voordat u de auto kocht.
Hoeft niet op naam te worden overgedragen, maar uiteraard zijn er wel voorwaarden aan verbonden.
leaseplan=6. Half jaar BOVAG-garantie

U krijgt standaard zes maanden BOVAG-garantie op (technische) mankementen aan de auto, onderdelen en toebehoren.
Bovag=Autobedrijven bieden hun auto’s veelal aan tegen de laagste prijs die zij haalbaar achten. Dit is dan de zogenaamde meeneemprijs. Voor BOVAG Garantie kan dan nog een toeslag worden overeengekomen.
2. normaal kijkt men het onderhoudsboekje in, maar leaseplan zet zelfs de volledige onderhoudshistorie in hun advertenties: wat er is uitgevoerd en waar het is uitgevoerd.

Dus dat een beurt vanaf dag 1 op eigen rekening is, is niet meer dan normaal; dat betalen anderen bij een andere garage gewoon in de "afleverbeurt". Ik neem aan dat deze nu niet is gedaan en dat het onderhoud niet in strijd is met hun 7 zekerheden:
4. Grondig geïnspecteerd

Elke LeasePlan Occasion ondergaat voor verkoop een grondige technische inspectie. Hierbij controleren we de auto op dertien belangrijke punten:

Bandenprofiel
Bandenspanning
Schokdempers
Oliepeil
Koelvloeistof
Ruitenwisservloeistof
Remmen
Uitlaat
Accu
Verlichting
Koppeling (incl. massavliegwiel)
Versnellingsbak
Airco
Dat betekent bijv dat het bandenprofiel wel minimaal kan zijn, maar niet eronder kan zitten; want dan zouden ze ze moeten vervangen volgens hun eigen verkoopvoorwaarden.

Gesloten