LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extra garantie Ford

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
baas12

extra garantie Ford

Ongelezen bericht door baas12 »

Mijn Ford C-Max is bijna 2 jaar oud.

Ford biedt een verzekering aan, “Ford Protect”, waarmee de auto 3 jaar extra, dus in totaal 100.000 km en 5 jaar, fabrieksgarantie krijgt.
Ford vraagt voor deze zekerheid 825 euro. Normale slijtage en onderhoud vallen niet onder deze verzekering.

Heeft het naar uw mening zin deze verzekering af te sluiten?
Vallen veel gebreken niet sowieso, ook na 2 jaar, nog onder de fabrieksgarantie?
Wat voegt deze verzekering toe aan de normale wettelijke garantie waar je ook na 2 jaar nog recht op hebt?

malaga

Re: extra garantie Ford

Ongelezen bericht door malaga »

Garantie

Vraag:
Hoe lang heb ik garantie op een nieuwe Ford?

Antwoord:
Wij zijn ervan overtuigd dat u jarenlang zorgeloos zult genieten van een Ford. Helaas kunnen zich er soms situaties voordoen waarbij iets stuk kan gaan. Vanaf januari 2002 biedt Ford Nederland B.V. een garantie op fabrieks- en/of materiaalfouten van 24 maanden, ongeacht de gereden kilometers . Deze garantie is zeer uitgebreid en dekt alle reparaties, uitgezonderd reparaties op slijtage onderdelen. Om in aanmerking te komen voor deze garantie, dient een Ford te zijn onderhouden volgens onze onderhouds richtlijnen. \r\n\r\nMocht u uw garantie willen verlengen, dan kunt een Ford Protection contract afsluiten bij uw officiele Ford dealer. Hierdoor kunt u nog langer zorgeloos genieten van een Ford.
Garantie

Vraag:
Moet mijn Ford in onderhoud zijn bij een officiële Ford dealer om aanspraak te mogen doen op de fabrieksgarantie?

Antwoord:
Om aanspraak te mogen doen op de fabriesgarantie tegen materiaal- en/of fabricagefouten van 24 maanden, dient uw Ford onderhouden te zijn volgens de onderhoudsrichtlijnen die staan beschreven in het Garantie en Onderhoud boekje. Indien er een Ford Protect contract is afgesloten op uw Ford, dan dient ten tijde van de garantieperdiode de auto te zijn onderhouden door een officiële Ford dealer.

Gesloten