Het airbagsysteem van mijn nieuwe Seat Ibiza is met regelmaat defect en is hiervoor al een aantal malen door de dealer "gerepareerd" Het probleem lijkt dus "chronisch" en er is nog steeds geen permanente oplossing gevonden.
Ik heb nu de dealer en Seat Nederland aansprakelijk gesteld voor mogelijk lichamelijk letsen ten gevolge van een ongeval, omdat het airbagsysteem niet naar behoren werkt.
De dealer zegt nu, dat ik maar niet meer in deze auto moet rijden om het risico te vermijden. Zij wijzen elke aansprakelijk af! Ik kan mijn auto niet missen, en vraag me dus af of de dealer mij een vervangende auto beschikbaar moet stellen tot het moment dat dit probleem definitief is verholpen.
Wie van u, geachte forumleden, heeft een vergelijkbare klacht, of kan mij ter zake adviseren hoe verder te handelen.
Bij voorbaat dank voor uw reactie's
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Falend airbagsysteem Seat Ibiza
-
Re: Falend airbagsysteem Seat Ibiza
Quote: De dealer zegt nu, dat ik maar niet meer in deze auto moet rijden om het risico te vermijden. Zij wijzen elke aansprakelijk af!Einde quote.
Lekker makkelijk, maar daar komen ze natuurlijk niet mee weg. Uiteraard is de dealer aansprakelijk.
Even om alles duidelijk te krijgen: is de auto nieuw gekocht? Wanneer? Sinds wanneer openbaarde zich de klachten?
Als de dealer er zelf niet uit komt kan er door de dealer een beroep worden gedaan op de technische afdeling van de importeur.
Ik zou als ik u was in ieder geval kontakt opnemen met de geschillencommissie van de BOVAG nu het er op lijkt dat uw dealer niets meer wil doen.
v.d.Heyden
Lekker makkelijk, maar daar komen ze natuurlijk niet mee weg. Uiteraard is de dealer aansprakelijk.
Even om alles duidelijk te krijgen: is de auto nieuw gekocht? Wanneer? Sinds wanneer openbaarde zich de klachten?
Als de dealer er zelf niet uit komt kan er door de dealer een beroep worden gedaan op de technische afdeling van de importeur.
Ik zou als ik u was in ieder geval kontakt opnemen met de geschillencommissie van de BOVAG nu het er op lijkt dat uw dealer niets meer wil doen.
v.d.Heyden
-
Beste,
Het is logisch dat de dealer elke aansprakelijkheid voor lichamelijk letsel ten gevolge van een ongeval afwijst
Dat is wat anders dan een ruilauto ter beschikking te stellen. Dat zijn ze eigenlijk wel verplicht.
Het is logisch dat de dealer elke aansprakelijkheid voor lichamelijk letsel ten gevolge van een ongeval afwijst
Dat is wat anders dan een ruilauto ter beschikking te stellen. Dat zijn ze eigenlijk wel verplicht.
En er staat in de opening al dat het een nieuwe auto betreft, dus die vraag is alweer beantwoord...is de auto nieuw gekocht?
-
Tja, dat is bijna hetzelfde als de opmerking "Mijn auto start niet" (vaak bedoelt men daarmee dat de auto niet aanslaat.....)seagoing racer2 schreef:En er staat in de opening al dat het een nieuwe auto betreft, dus die vraag is alweer beantwoord...is de auto nieuw gekocht?
Voor veel mensen is een andere auto hun "nieuwe auto", terwijl het om een gebruikte auto gaat.
Vandaar de vraag.
Maar wel scherp opgemerkt
v.d.Heyden
Bovendien is het airbag systeem niet defect maar geeft één van de sensoren een storing (al naar gelang de aard van de storing schakeld het managementsysteem het volledige systeem op non aktief. Aangezien het een Seat betreft zou ik de garage eens vragen of de storing op de stekkers van de stoelairbag zit (zit onder de stoel) en of het wellicht een idee is om de kabels door te solderen (zeer vaak voorkomende klacht bij de Ibiza en Leon).