LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiat Punto 2000 Roest
Fiat Punto 2000 Roest
Gisteren naar de garage geweest met een Punto van 2000, 45000km.
Boven de vooruit is over de helft van de breedte roest ontstaan.
Ik wist niet dat moderne auto's nog zo snel met roest zouden komen.
Je denkt dan 8 jaar garantie tegen roest, dat moet geen probleem zijn, dat wordt zonder meer gerepareerd........
Maar de dealer keek maar zuinigjes. "Daar hebben we nog nooit klachten over gehad". "We kunnen er geen uitspraak over doen". "We moeten eerste met de importeur overleggen".
Ben benieuwd. Bij slechte oplossing, geen Fiat meer dat mag duidelijk zijn,
Auto is trouwens wel van maandag morgen: om de haverklap nieuwe lampen nodig, versnellingsbak is al gerepareerd omdat ie bijna niet meer van 1 naar 2 te krijgen was, motor stotterde ineens bij gasgeven.
Boven de vooruit is over de helft van de breedte roest ontstaan.
Ik wist niet dat moderne auto's nog zo snel met roest zouden komen.
Je denkt dan 8 jaar garantie tegen roest, dat moet geen probleem zijn, dat wordt zonder meer gerepareerd........
Maar de dealer keek maar zuinigjes. "Daar hebben we nog nooit klachten over gehad". "We kunnen er geen uitspraak over doen". "We moeten eerste met de importeur overleggen".
Ben benieuwd. Bij slechte oplossing, geen Fiat meer dat mag duidelijk zijn,
Auto is trouwens wel van maandag morgen: om de haverklap nieuwe lampen nodig, versnellingsbak is al gerepareerd omdat ie bijna niet meer van 1 naar 2 te krijgen was, motor stotterde ineens bij gasgeven.
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Ik heb een Punto van oktober 1995 met 75.000km op de teller ziet er nog uit als nieuw, ben dus zeer tevreden tot nu toe nooit pech gehad maar wel alle beurten door de garage laten en op tijd.
Succes.
Succes.
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Heb je soms een keer een nieuwe ruit laten plaatsen? Als de oude voorruit eruit wordt gehaald snijden ze de kit door. Misschien dat ze tevens in je lak gesneden hebben en dit vervolgens niet goed afgekit.
Lang leve Carglass & co...
Lang leve Carglass & co...
Re: Fiat Punto 2000 Roest
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
HAD NU MAAR EEN ECHTE AUTO GEKOCHT I.P.V. EEN ITALIAANSE ROESTBAK...............
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAD NU MAAR EEN ECHTE AUTO GEKOCHT I.P.V. EEN ITALIAANSE ROESTBAK...............
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Fiat Nederland wil geen garantie geven op bovengenoemde roestproblemen, want:
We hadden het eerder moeten constateren en melden.
We = ik en mijn garage (die had het bij een onderhoudsbeurt moeten zien)
Duidelijk dat deze garantie niks voorsteld.
Wanneer zie je roest? Juist altijd pas als het te laat is. Zo lang de lak niet bobbelt weet ik niet dat er roest onder zit terwijl die er wel degelijk kan zijn, zeker als het langs de voorruit is, dan kan onder de ruit al een flinke roest partij aan het groeien zijn voor dat die zich openbaart.
Maar ik snap het wel. Roest blijvend wegwerken houdt in dit geval in dat ieder geval de voorruit eruit moet. En misschien is de roest ook al de andere kant, aan de binnenkant van het dak aanwezig.
Een hele klus dus. En dan geven ze niet thuis. Wel troep veroorzaken maar opruimen ho maar.
Maar jammer dus voor Fiat: dit was dus de laatste Fiat waarin ik heb rondgereden......
We hadden het eerder moeten constateren en melden.
We = ik en mijn garage (die had het bij een onderhoudsbeurt moeten zien)
Duidelijk dat deze garantie niks voorsteld.
Wanneer zie je roest? Juist altijd pas als het te laat is. Zo lang de lak niet bobbelt weet ik niet dat er roest onder zit terwijl die er wel degelijk kan zijn, zeker als het langs de voorruit is, dan kan onder de ruit al een flinke roest partij aan het groeien zijn voor dat die zich openbaart.
Maar ik snap het wel. Roest blijvend wegwerken houdt in dit geval in dat ieder geval de voorruit eruit moet. En misschien is de roest ook al de andere kant, aan de binnenkant van het dak aanwezig.
Een hele klus dus. En dan geven ze niet thuis. Wel troep veroorzaken maar opruimen ho maar.
Maar jammer dus voor Fiat: dit was dus de laatste Fiat waarin ik heb rondgereden......
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Ik heb een fiat punto van het bouwjaar 1995 en nooit problemen gehad.In mijn ogen en naar mijn ondervinding is het een perfecte auto. En als ik over een aantal jaren weer een auto nodig zou hebben neem ik weer een fiat punto ik kan allen maar zeggen het is een perfecte auto dus eigenlijk snap ik het probleem van roiest zoals hier over geklaagd wordt niet ik heb nergens last van en mijn dealer is ook een perfecte dealer ik denk dat het probleem toch ook wel grote deels bij de eigenaar zelf ligt misschien heb je hem wel te vaak gewassen ofzo!!!
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Heb ik ook een keer gedaan met een auto; te vaak gewassen!
Hield op een gegeven moment geen auto meer over.
Poetste hem gewoon helemaal van de wereld
Hield op een gegeven moment geen auto meer over.
Poetste hem gewoon helemaal van de wereld
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Even serieus, die auto is echt niet te vaak gewassen.
De auto te weinig wassen heeft eerder een negatieve uitwerking op de duurzaamheid dan te vaak wassen.
En ja als je ergens tevreden over bent dan is dat natuurlijk het beste.
Maar een auto van nog geen 4 jaar oud die op een vervelende plek roest vertoont, waarna je er vervolgens achter komt dat men zich aan de garantie wil ontrekken, daar zal niemand tevreden over kunnen zijn.
En dan zeg ik het nog netjes.
De auto te weinig wassen heeft eerder een negatieve uitwerking op de duurzaamheid dan te vaak wassen.
En ja als je ergens tevreden over bent dan is dat natuurlijk het beste.
Maar een auto van nog geen 4 jaar oud die op een vervelende plek roest vertoont, waarna je er vervolgens achter komt dat men zich aan de garantie wil ontrekken, daar zal niemand tevreden over kunnen zijn.
En dan zeg ik het nog netjes.
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Vond de suggestie van teveel wassen zo waanzinnig dat ik er even een geintje over moest maken
Overigens kan ik me, na een bezoekje aan Carglass in het verleden, de suggestie dat bij het vervangen van een ruit de lak beschadigd is ook goed voorstellen. Was blij dat bij mij de ruit niet vervangen hoefde te worden toe ik zag hoe dicht ze bij de lak in de buurt kwamen bij het lossnijden van de kitrand
Als het daarna weer goed afgekit wordt zal het wel geen probleem zijn maar toch...............
Overigens kan ik me, na een bezoekje aan Carglass in het verleden, de suggestie dat bij het vervangen van een ruit de lak beschadigd is ook goed voorstellen. Was blij dat bij mij de ruit niet vervangen hoefde te worden toe ik zag hoe dicht ze bij de lak in de buurt kwamen bij het lossnijden van de kitrand
Als het daarna weer goed afgekit wordt zal het wel geen probleem zijn maar toch...............
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Na enige briefwisseling met de importeur is men nog steeds van mening dat het niet onder de garantie valt (men baseert dit op zaken die helemaal niet in de garantievoorwaarden zijn genoemd) en ook niet in aanmerking komt voor coulance.
Oftwel: NEP garantie.
Eerst een slecht product maken en vervolgens de klant nog laten stikken.
Na 5 Fiats zet ik er dus een punt achter. Want met al de 5 Fiats waren er altijd wel klachten van groot tot klein.
2 voorbeelden:
Met de 1e Fiat moest ik al meteen na de aflevering terug (1 km gereden). De onsteking was helemaal verkeerd afgesteld.
Bij een andere zijn bijna de voorwielen omgeklapt (fusee).
Ontstekingsproblemen, roest, versnellingsbak, doffe lak, defecte radio, kraken, koppelingspedaal, wielophanging, achterruitverwarming, benzinedop, rammels, portiersluiting, uitlaat, lampenvreten, banden snel versleten, etc, etc, etc allerlei gedoe door SLECHTE kwaliteit!
Mijn auto's waren geen ouwe bakken. Ik heb de auto's steeds nieuw gekocht en en na 2-4 jaar ingeruild.
Achteraf gezien voel ik me een oen dat ik steeds weer Fiat heb gekocht. Wat denk ik mee heeft gespeeld is dat ik tot nu toe met die klachten fatsoenlijk ben behandeld door de dealer.
Oftwel: NEP garantie.
Eerst een slecht product maken en vervolgens de klant nog laten stikken.
Na 5 Fiats zet ik er dus een punt achter. Want met al de 5 Fiats waren er altijd wel klachten van groot tot klein.
2 voorbeelden:
Met de 1e Fiat moest ik al meteen na de aflevering terug (1 km gereden). De onsteking was helemaal verkeerd afgesteld.
Bij een andere zijn bijna de voorwielen omgeklapt (fusee).
Ontstekingsproblemen, roest, versnellingsbak, doffe lak, defecte radio, kraken, koppelingspedaal, wielophanging, achterruitverwarming, benzinedop, rammels, portiersluiting, uitlaat, lampenvreten, banden snel versleten, etc, etc, etc allerlei gedoe door SLECHTE kwaliteit!
Mijn auto's waren geen ouwe bakken. Ik heb de auto's steeds nieuw gekocht en en na 2-4 jaar ingeruild.
Achteraf gezien voel ik me een oen dat ik steeds weer Fiat heb gekocht. Wat denk ik mee heeft gespeeld is dat ik tot nu toe met die klachten fatsoenlijk ben behandeld door de dealer.
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Brief aan directeur van Fiat Nederland betreffende halsstarig weigeren garantie na te komen:
>>>>>>>
Fiat Auto Nederland
t.a.v. de heer Geoff Smyth
Plaatsnaam, 24 juli 2004
Betreft: Garantieclaim Fiat Punto 1.2 HLX kenteken ##-XX-XX
Geachte heer Smyth,
Op 7 mei 2004 meldde mijn vrouw zich bij de dealer van haar Fiat Punto met roestschade aan de rand van het dak, vanonder de afdichtingsrubber van de voorruit.
Een duidelijk geval van een slecht product. Een auto van minder dan 4 jaar oud die begint door te roesten, dat kan tegenwoordig echt niet meer!
Mijn vrouw heeft daarom een claim ingediend op basis van de plaatwerkgarantie.
Maar ja, Fiat Nederland wilde geen garantie verlenen. Het geval zou niet onder plaatwerkgarantie vallen omdat het geen dragend deel betrof. Dat plaatwerkgarantie alleen de dragende delen betreft, daarover wordt in de garantie bepalingen echter met geen woord gerept. Of te wel Fiat probeert onder de garantie uit te komen.
Want het wordt onder lakgarantie geschoven. En laat die nu toevallig na 3 jaar eindigen. Of te wel dag garantie.
Vervolgens wordt het onder coulance geschoven, maar daarvoor kwam het geval niet in aanmerking (zonder uitleg waarom niet).
Dus moet het maar acceptabel gevonden worden dat een auto na 4 jaar begint door te roesten.
Mijn vrouw stond op het punt haar 6e Fiat aan te schaffen, maar u begrijpt dat dit plan van de baan is. De 5e Fiat is tevens de laatste geweest.
Gezien haar leeftijd en vervangingspatroon gaat zij nog wel 10 auto’s aanschaffen in de toekomst. En dat worden dus geen Fiats meer.
Dan u mag nu uitrekenen wat voor Fiat Nederland en de Fiat dealer het meest opbrengt: 1 maal een klant afzouten en daarbij misschien een paar honderd Euro besparen of de winst op 10 auto’s verkopen en het onderhoud van deze 10 auto’s.
En dan heb ik het nog niet over de anti-reclame dat deze zaak oplevert.
Ik hoop dat u uw afdeling klantenservice er op aanspreekt, want die zijn dus behoorlijk verkeerd bezig.
Met vriendelijke groet,
NooitMeerFIAT
>>>>>>>
Fiat Auto Nederland
t.a.v. de heer Geoff Smyth
Plaatsnaam, 24 juli 2004
Betreft: Garantieclaim Fiat Punto 1.2 HLX kenteken ##-XX-XX
Geachte heer Smyth,
Op 7 mei 2004 meldde mijn vrouw zich bij de dealer van haar Fiat Punto met roestschade aan de rand van het dak, vanonder de afdichtingsrubber van de voorruit.
Een duidelijk geval van een slecht product. Een auto van minder dan 4 jaar oud die begint door te roesten, dat kan tegenwoordig echt niet meer!
Mijn vrouw heeft daarom een claim ingediend op basis van de plaatwerkgarantie.
Maar ja, Fiat Nederland wilde geen garantie verlenen. Het geval zou niet onder plaatwerkgarantie vallen omdat het geen dragend deel betrof. Dat plaatwerkgarantie alleen de dragende delen betreft, daarover wordt in de garantie bepalingen echter met geen woord gerept. Of te wel Fiat probeert onder de garantie uit te komen.
Want het wordt onder lakgarantie geschoven. En laat die nu toevallig na 3 jaar eindigen. Of te wel dag garantie.
Vervolgens wordt het onder coulance geschoven, maar daarvoor kwam het geval niet in aanmerking (zonder uitleg waarom niet).
Dus moet het maar acceptabel gevonden worden dat een auto na 4 jaar begint door te roesten.
Mijn vrouw stond op het punt haar 6e Fiat aan te schaffen, maar u begrijpt dat dit plan van de baan is. De 5e Fiat is tevens de laatste geweest.
Gezien haar leeftijd en vervangingspatroon gaat zij nog wel 10 auto’s aanschaffen in de toekomst. En dat worden dus geen Fiats meer.
Dan u mag nu uitrekenen wat voor Fiat Nederland en de Fiat dealer het meest opbrengt: 1 maal een klant afzouten en daarbij misschien een paar honderd Euro besparen of de winst op 10 auto’s verkopen en het onderhoud van deze 10 auto’s.
En dan heb ik het nog niet over de anti-reclame dat deze zaak oplevert.
Ik hoop dat u uw afdeling klantenservice er op aanspreekt, want die zijn dus behoorlijk verkeerd bezig.
Met vriendelijke groet,
NooitMeerFIAT
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Hallo Nooitmeerfiat,
Je hebt deze brief toch niet echt zo verzonden aan de directie van Fiat Nederland, he? Vind je het gek dat je geen antwoord krijgt. DIt is toch geen serieuze brief die je aan een directie schrijft en dan misschien nog hoopt dat je alsnog geholpen wordt?
Het is gewoon spreektaal van een puber.
Maar goed, 1 ding is duidelijk: het is wel heel erg dat dit niet onder de garantie valt volgens Fiat. Het is gewoon zoeken en proberen er onderuit te komen. Schandalig! Hoezo zou de garantie alleen oop dragende delen zijn. Dit is echt onzin van Fiat!
Je hebt deze brief toch niet echt zo verzonden aan de directie van Fiat Nederland, he? Vind je het gek dat je geen antwoord krijgt. DIt is toch geen serieuze brief die je aan een directie schrijft en dan misschien nog hoopt dat je alsnog geholpen wordt?
Het is gewoon spreektaal van een puber.
Maar goed, 1 ding is duidelijk: het is wel heel erg dat dit niet onder de garantie valt volgens Fiat. Het is gewoon zoeken en proberen er onderuit te komen. Schandalig! Hoezo zou de garantie alleen oop dragende delen zijn. Dit is echt onzin van Fiat!
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Fiasco In Auto Techniek
Tjs, als je met je eerste FIAT al zoveel problemen hebt, waarom koop je er dan nog 4. Ik heb een familielid die ook vele jaren FIAT heeft gereden, nooit problemen, altijd tevreden, alles in orde. Nu heeft hij een paar jaar geleden een Nissan gekocht en zegt dat als hij eerder had geweten hoe goed een auto rijdt die geen FIAT is hij er nooit aan was begonnen. Voor hem in ieder geval nooit een FIAT weer. Ik heb ook een collega met dezelfde ervaringen. Mijn tekst is hier te kort om de problemen te vermelden die hij met zijn Cinquerotauto heeft gehad, maar hij heeft nu een FORD en geen problemen. Veel mensen zijn echter merkentrouw en geven niet graag toe fouten te maken, zeker als het gaat om een statussymbool als een auto.
Tjs, als je met je eerste FIAT al zoveel problemen hebt, waarom koop je er dan nog 4. Ik heb een familielid die ook vele jaren FIAT heeft gereden, nooit problemen, altijd tevreden, alles in orde. Nu heeft hij een paar jaar geleden een Nissan gekocht en zegt dat als hij eerder had geweten hoe goed een auto rijdt die geen FIAT is hij er nooit aan was begonnen. Voor hem in ieder geval nooit een FIAT weer. Ik heb ook een collega met dezelfde ervaringen. Mijn tekst is hier te kort om de problemen te vermelden die hij met zijn Cinquerotauto heeft gehad, maar hij heeft nu een FORD en geen problemen. Veel mensen zijn echter merkentrouw en geven niet graag toe fouten te maken, zeker als het gaat om een statussymbool als een auto.
Re: Fiat Punto 2000 Roest
Wat een verschrikkelijk gelul.........zo'n reactie van ""mijn fiat heeft nooit problemen dus is het een fantastische auto". Aan deze reactie heeft deze persoon toch niets.........je zal het maar hebben...roest aan zo'n jonge auto. Ik heb zelf zojuist mij 2 jaar oude punto ingeleverd. Nieuw gekocht in 2002 en niets dan problemen. Echt een absurd slechte wegligging, rammels om gek van te worden.......en een bizar slechte service van de fiat importeur. Ik had bijvoorbeeld een defekte autoradio (fabrieks af geleverd) + een doorgezakte autostoel. De importeur vond het de normaalste zaak van de wereld dat een stoel na 20000 km is doorgezakt en versleten (en nee...ik ben niet te zwaar).
Het begon langzamerhand een befaamde van het kastje naar de muur te worden...de dealer wimpelde het af op de importeur....en die wimpelde het weer terug naar de dealer. Nu is mijn geluk dat ik op mijn werk een goede juridische afdeling heb..............daar is een fijn briefjew gemaakt voor de dealer waarin ik duidelijk de dealer (dus niet de importeur) verantwoordelijk houd voor dit probleem. Dit is iets wat veel mensen namelijk vergeten...........je hebt een contract met de dealer....en niet met de importeur...........dus dat betekend dat de dealer het probleem moet oplossen. Als hij er niet uit kan komen met de importeur.............dat is dan zijn probleem.(dit is namelijk het CONSUMENTENRECHT....staat toevallig ook beschreven in 1 van de laatste autovisies) De brief laten lezen...............en wat denk je............autoradio en stoel binnen 2 weken vervangen zonder kosten. Het was gelukkig net op tijd want 2 dagen na de reparatie is de auto ingeleverd voor een nieuwe auto. Het is triest dat het zo moet maar het heeft gewerkt. En het leuke was.................de verkoper vond het raar dat ik geen fiat meer nam
Het begon langzamerhand een befaamde van het kastje naar de muur te worden...de dealer wimpelde het af op de importeur....en die wimpelde het weer terug naar de dealer. Nu is mijn geluk dat ik op mijn werk een goede juridische afdeling heb..............daar is een fijn briefjew gemaakt voor de dealer waarin ik duidelijk de dealer (dus niet de importeur) verantwoordelijk houd voor dit probleem. Dit is iets wat veel mensen namelijk vergeten...........je hebt een contract met de dealer....en niet met de importeur...........dus dat betekend dat de dealer het probleem moet oplossen. Als hij er niet uit kan komen met de importeur.............dat is dan zijn probleem.(dit is namelijk het CONSUMENTENRECHT....staat toevallig ook beschreven in 1 van de laatste autovisies) De brief laten lezen...............en wat denk je............autoradio en stoel binnen 2 weken vervangen zonder kosten. Het was gelukkig net op tijd want 2 dagen na de reparatie is de auto ingeleverd voor een nieuwe auto. Het is triest dat het zo moet maar het heeft gewerkt. En het leuke was.................de verkoper vond het raar dat ik geen fiat meer nam
Re: Fiat Punto 2000 Roest
De dealer is in mijn geval niets te verwijten.
Het dak is voor een gereduceerde prijs hersteld. Dus het consumentenrecht hoefde er niet aan te pas te komen.
Maar de importeur zou de garantie moeten verlenen en dat verdommen ze dus.
Gast van 25 Jul 2004 10:13:
Wat is er mis met die brief. Je weet nooit wat je met een brief aan een hoger trap in een organisatie bereikt als je klachten hebt over zijn ondergeschikten. Ik verwacht echt niet dat een dezer dagen er een check in de bus valt, maar als je niet klaagt of klaagt bij de mensen waarover je klachten hebt dan bereik je zeker niets.;
Het dak is voor een gereduceerde prijs hersteld. Dus het consumentenrecht hoefde er niet aan te pas te komen.
Maar de importeur zou de garantie moeten verlenen en dat verdommen ze dus.
Gast van 25 Jul 2004 10:13:
Wat is er mis met die brief. Je weet nooit wat je met een brief aan een hoger trap in een organisatie bereikt als je klachten hebt over zijn ondergeschikten. Ik verwacht echt niet dat een dezer dagen er een check in de bus valt, maar als je niet klaagt of klaagt bij de mensen waarover je klachten hebt dan bereik je zeker niets.;