Voor onze zoon hebben wij een fiets gekocht op 14-09 vorig jaar bij Halfords.
We brachten hem terug vorige week voor de gratis servicebeurt. Verder geen probleem er mee maar de rem voor deed het niet best.
Bij ophalen was erg verbaasd dat de remblokken niet onder de garantie vallen dus aan mij werden berekend.
Bij de kassa werd gezegd U zoon zal wel veel geremd hebben!!?.
Is deze gang van zaken nu normaal dat binnen 5 maanden de remmen versleten zijn ?
Mag ik volgens het burgelijk wetboek niet verwachten dat een nieuwe fiets langer probleemloos mee kan?
Graag U reactie/ervaring met een nieuwe fiets.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiets garantie ??
Re: Fiets garantie ??
Zeer waarschijnlijk heeft de fiets van die rubber remblokjes op het voor- en achterwiel zitten,
Deze blokjes zijn in aanschaf niet duur, maar zijn wel erg snel versleten, en met regenachtig weer is de remwerking nihil te noemen!,
Kinderen zijn geneigt om "sportief" met de fiets om te gaan, hetgeen resulteert in een snelle slijtage van remmen én fiets!,
Remblokjes zijn een "verslijt onderdeel" en worden meestal niet gedekt onder garantie, mede ook door het erg lage aankoopbedrag van de onderdelen,
In mijn jonge jaren had ik ook de beschikking over zo'n fiets,
Alle ellende die ik met deze fiets heb gehad zal ik u besparen, remblokjes waren snel versleten, evenals de tandwielcassette aan het achterwiel, ketting ging vrij snel stuk door het water en zand dat aan het vette ketting kleefde!,
Onderhoud is alles!, zal een kenner zeggen!, maar reken er maar op dat kinderen daar geen oren naar hebben!, die fiets moet fietsen!, en de roest vliegt op de velgen en onderdelen!, vooral wanneer het een goedkope fiets betreft!,
Zelf betwijfel ik dat u dit onder garantie kan claimen, ik weet natuurlijk niet of het hier om een dure kinderfiets handelt, of om een goedkoop kinderfietsje van de Neckermann,
Het gevoel bekruipt me dat de "schade" van de remblokjes snel wordt ingehaald door andere problemen met deze fiets, want gemiddeld gezien gaat zo'n fiets niet lang mee onder het beheer van een kind!,
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Deze blokjes zijn in aanschaf niet duur, maar zijn wel erg snel versleten, en met regenachtig weer is de remwerking nihil te noemen!,
Kinderen zijn geneigt om "sportief" met de fiets om te gaan, hetgeen resulteert in een snelle slijtage van remmen én fiets!,
Remblokjes zijn een "verslijt onderdeel" en worden meestal niet gedekt onder garantie, mede ook door het erg lage aankoopbedrag van de onderdelen,
In mijn jonge jaren had ik ook de beschikking over zo'n fiets,
Alle ellende die ik met deze fiets heb gehad zal ik u besparen, remblokjes waren snel versleten, evenals de tandwielcassette aan het achterwiel, ketting ging vrij snel stuk door het water en zand dat aan het vette ketting kleefde!,
Onderhoud is alles!, zal een kenner zeggen!, maar reken er maar op dat kinderen daar geen oren naar hebben!, die fiets moet fietsen!, en de roest vliegt op de velgen en onderdelen!, vooral wanneer het een goedkope fiets betreft!,
Zelf betwijfel ik dat u dit onder garantie kan claimen, ik weet natuurlijk niet of het hier om een dure kinderfiets handelt, of om een goedkoop kinderfietsje van de Neckermann,
Het gevoel bekruipt me dat de "schade" van de remblokjes snel wordt ingehaald door andere problemen met deze fiets, want gemiddeld gezien gaat zo'n fiets niet lang mee onder het beheer van een kind!,
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Kareltje5,
Bespaar jezelf de moeite maar om in wetboeken te gaan zoeken.
Want als je naar de site van Halfords was gegaan dan had je daar onder het hoofdstuk fietsgaranties het volgende gevonden:
! Kinderfiets frames en voorvorken worden gedurende 10 jaar gegarandeerd op constructie- en/of materiaalfouten*
2 jaar op onderdelen en arbeidsloon**
3 gratis servicebeurten
! Garantie vervalt bij het niet (tijdig) laten uitvoeren van service- en onderhoudsbeurten.
* M.u.v. verende voorvorken en verende achtervorkmechanismen: 1 jaar
** Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals freewheel, banden, kabels en remblokken wordt in het geheel geen garantie gegeven.
Dudelijker kan niet.
O ja, bij een volgend probleem eerst zelf even zoek Kareltje
Bespaar jezelf de moeite maar om in wetboeken te gaan zoeken.
Want als je naar de site van Halfords was gegaan dan had je daar onder het hoofdstuk fietsgaranties het volgende gevonden:
! Kinderfiets frames en voorvorken worden gedurende 10 jaar gegarandeerd op constructie- en/of materiaalfouten*
2 jaar op onderdelen en arbeidsloon**
3 gratis servicebeurten
! Garantie vervalt bij het niet (tijdig) laten uitvoeren van service- en onderhoudsbeurten.
* M.u.v. verende voorvorken en verende achtervorkmechanismen: 1 jaar
** Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals freewheel, banden, kabels en remblokken wordt in het geheel geen garantie gegeven.
Dudelijker kan niet.
O ja, bij een volgend probleem eerst zelf even zoek Kareltje
Nou en? De wet geeft je garantie, dat kan de winkel niet bij voorbaat volledig uitsluiten.** Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals freewheel, banden, kabels en remblokken wordt in het geheel geen garantie gegeven.
Dus als na 1 dag de banden openscheuren zou je volgens Halfords geen garantie hebben? Belachelijk en onwettig!
-
Ali Bensalah
Openscheuren van een band is wel wat anders dan na 5 maanden het profiel versleten hebben bij wijze van spreken.
Geen appels met peren vergelijken natuurlijk.
Geen appels met peren vergelijken natuurlijk.