LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ford Focus 1.8 flexifeul na 20.000 km motor kapot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
eierkoek

Ford Focus 1.8 flexifeul na 20.000 km motor kapot

Ongelezen bericht door eierkoek »

Ik heb een Ford Focus 1.8 flexifeul (8-07)met een kapote moter na nog geen 21.000 km op de teller .
Doordat deze auto in iets meer dan een half jaar heel zijn motor olie heeft verbruikt + 1,5 l die ik er in die tijd zelf nog bij gedaan heb???!! :?: !!? :!: ? Nou dit is toch niet normaal lijkt mij?
Dus zijn er meer mensen die dit al mee gemaakt hebben :cry: ?
En wat is hier mee te doen? Omdat de garage meteen :twisted: zegt :twisted: dat de bestuurder verantwoordelijk is voor de olie.

Nou ik hoor graag iets.

Consumentt

Re: Ford Focus 1.8 flexifeul na 20.000 km motor kapot

Ongelezen bericht door Consumentt »

Iemand die dit normaal vind is niet normaal.
Gewoon een nieuwe motor, gratis, garantie is enige acceptabele oplossing.

eierkoek

Nou dat is nou zo mooi daar willen ze bij de Ford dus niet aan.

Je hoort geregeldt zelf je olie te controleren (na 3 tank beurten advizeren ze me Nu) En dat heb ik niet genoeg gedaan.

Dus betalen!!!

een

Ongelezen bericht door een »

Wij hebben nu 2 weken onze C-Max Flexifuel en bij aflevering is ons verteld (staat overigens ook in het boekje) dat je je olie bij een nieuwe motor zeer regelmatig moet checken. Een nieuwe motor verbruikt meer olie dan een ingereden motor. Wij kregen het advies om bij iedere tankbeurt het oliepeil te checken gedurende de eerste 1500 kilometer en daarna minimaal eens per maand.

Maar was u niet op uw hoede? U geeft tenslotte zelf aan al 1,5 liter te hebben bijgevuld.

Succes ermee want het zal een strijd worden om iets vergoed te krijgen.

eierkoek

Natuurlijk bij aanschaf kreeg ik het zlede advies.
Alleen na z'n 2500 km heb ik daar minder na gekeken.
Vandaar daar tussen dus nog eens z'n 1,5 l.
Ook stond er op mijn controle kaart dat ik let wel bij 20.000 km olie moest verversen maar wat blijkt bij een flexifeul moet dit al bij 10.000 km dus houd daar rekening mee. Het geeft al aan dat dit dus al heel anders is als bij een gewone motor. Gezien mijn garage het dubbele op schreef.

Hier bij moet ik ook nog zeggen dat ze ik de laatste controle deed z'n 1,5-2 maanden gelden en toen dus een liter er bij gedaan had.
En nu bij de garage ging er nog eens 2,5 l bij. Dus een verbruik van 3,5 l in 2 maanden tijd. Bedoelen ze bij Ford flexifeul misschien als benzine of motor olie????

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

1.5 liter bijvullen op een nieuwe motor (tot stand 28.000 km) is extreem weinig.
Als ik het goed begrijp is je motor uiteindelijk droog gelopen en daardoor defect geraakt.

Heb je regelmatig gecontroleerd, de olie tijdig vervangen en is het olieverlies aantoonbaar in de laatste twee weken na de controle gebeurd dan is dit gewoon garantie.

Beurt overschreden en niet tijdig gecontroleerd (je gooit er toch niet zomaar olie bij??) dan is dat gewoon nalatigheid en is het gewoon eigen rekening.
De stelling dat een auto geen olie mag verbruiken is te simpel en ontslaat de berijder niet van regelmatige controle..... (alhoewel de gemiddelde klant niet eens de peilstok weet te vinden en denkt dat het oliecontrolelampje je wel waarschuwd....)

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

1.5 liter bijvullen op een nieuwe motor (tot stand 28.000 km) is extreem weinig.
Heb in mij korte carriere als bezitter van 4 nieuw gekochte auto's alleen bij 1 wagen buiten de beurten om olie bij hoeven vullen.
(Astra 1,4l uit 1994 en die bleef olie verbruiken -1 liter op 2500km - in de 4 jaar/80.000km die ik ermee gereden heb).
Mijn echtgenote heeft de laatste 20 jaar nieuw gereden - grote beurt is inruilen - en weet niet eens waar de peilstok zit geloof ik (oke, meer geluk dan wijsheid maar goed ;-))

Wel gebruikelijk dat hij wat olie gebruikt, de 1e 5 a 10.000km maar geen wet van Meden en Perzen dat ie dat ook werkelijk zodanig doet dat je moet gaan bijvullen!

een

Ongelezen bericht door een »

Ook stond er op mijn controle kaart dat ik let wel bij 20.000 km olie moest verversen maar wat blijkt bij een flexifeul moet dit al bij 10.000 km dus houd daar rekening mee. Het geeft al aan dat dit dus al heel anders is als bij een gewone motor.
Het is gewoon om de 20.000 km. TENZIJ je alleen maar op Ethanol rijdt. Dan wordt het om de 10.000 km. De kilometers gereden op Ethanol gaan dus 2x zo hard qua olie verversen (alleen olie, de rest gaat volgens normaal onderhoudsschema).

Onze Flexifuel staat nu op 1500 km. en ik heb al 3x de olie gecontroleerd, doe ik na iedere tankbeurt. Kleine moeite, kost ongeveer 30 seconden tijd.

Misschien kun je je probleem eens voorleggen op www.problemcar.nl
Op deze site zijn veel automonteurs aanwezig. Misschien is daar iemand met ervaring met dit probleem. Je weet maar nooit.

keukenhof

Ongelezen bericht door keukenhof »

wij hebben een nieuwe bedrijfsauto van een half jaar oud met nog geen 20000 km op de teller met exact hetzelfde probleem.
Alle olie compleet verdwenen,geen lekkage,motor volledig in de soep.

Volgens ford is dit een gebruikersfout,geen garantie.

Fordfocuswagon1,6

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

eierkoek Hier bij moet ik ook nog zeggen dat ze ik de laatste controle deed z'n 1,5-2 maanden gelden en toen dus een liter er bij gedaan had.
Eierkoek als jij in 1 keer een liter moet bijvullen dan heb je al een tijdje niks gecontroleerd dus jah en zekers met een nieuwe motor die heeft gewoon de olie nodig..Dus het lijkt er erg sterk op dat je nieuwe motor gewoon droog heeft staan draaien en tjah daar kunnen ze niet tegen he.....:!:

Dus een goede les voor de volgende keer beter en eerder controleren kost echt geen uren maar 1 min(Dus iets eerder uit je bedje komen)

Zie je ook bij de banden ken weinig mensen die dat elke week controleren en straks met het warme weer met klappers staan.....!!! :twisted:

MVG

Gesloten