LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen
Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen
Zojuist de ford mustang mach e ontvangen. Mooie auto maar de buren zijn minder blij. Met opladen maakt deze auto heel veel lawaai. Woon in de stad en kan alleen laden op een openbaar laadpunt. De eerste brief zat al onder de ruitenwisser van de buren. Meer mensen met dit probllem en evt een oplossing?
Re: Ford Mustang Mach-E: lawaai met opladen
Hoeveel lawaai dan? Waar komt dat lawaai dan vandaan?
Elektriciteit horen ' stromen' is nieuw voor mij. Hebben je buren bijzondere gaven.
Elektriciteit horen ' stromen' is nieuw voor mij. Hebben je buren bijzondere gaven.
bupaul
vindt dit leuk
met hoeveel laad je de auto? de Mach-e staat erom bekend met laden warm te worden, eerst gaan er fans draaien maar als er teveel warmte komt zet die ook de airco aan voor extra koeling. Het enige wat je kan doen is laden met minder vermogen zodat die minder warm word, uiteraard duur het wel langer om 100% te laden dan
16again
vindt dit leuk
Even voor de beeldvorming, dit filmpje laat het probleem goed horen. En ja, dan snap ik dat briefje wel onder de voorruit, dat is echt serieuze herrie.
Blijkbaar is een ontwerpkeuze van Ford hier debet aan, er is geen aparte actieve koeling voor het accupakket ingebouwd oid.
Bij bepaalde publieke laadpalen kan in de bijbehorende app de laadsnelheid terugschroeven, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Blijkbaar is een ontwerpkeuze van Ford hier debet aan, er is geen aparte actieve koeling voor het accupakket ingebouwd oid.
Bij bepaalde publieke laadpalen kan in de bijbehorende app de laadsnelheid terugschroeven, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Dat briefje snap ik juist niet. Ik zou de stekker er gewoon uithalensjohie schreef: ↑05 aug 2021 11:38Even voor de beeldvorming, dit filmpje laat het probleem goed horen. En ja, dan snap ik dat briefje wel onder de voorruit, dat is echt serieuze herrie.
mahadma
vindt dit leuk
Nou lekker sociaal...
bupaul
vindt dit leuk
Overlast door geluid zou ik 1 x vriendelijk vragen en de 2e keer keer de kabel losmaken. Het veroozaken van geluidsoverlast is verbaliseerbaar!16again schreef: ↑05 aug 2021 12:43Dat briefje snap ik juist niet. Ik zou de stekker er gewoon uithalensjohie schreef: ↑05 aug 2021 11:38Even voor de beeldvorming, dit filmpje laat het probleem goed horen. En ja, dan snap ik dat briefje wel onder de voorruit, dat is echt serieuze herrie.
bupaul
vindt dit leuk
-
Dorfje
vindt dit leuk
Het is niet zo dat TS dit express doet, het van te voren kon weten (heb review van mach-e gezien, dit werd niet genoemd), of zelf makkelijk kan aanpassen eenmaal in bezit. Die zal er ook niet blij mee zijn, en als je het zwart/wit wilt duiden, ook een "verliezer" zijn, net als die omwonenden. Dan zou ik er niet voor kiezen om meteen stekkers er uit te trekken, maar inderdaad een briefje achterlaten, om eea eens te bespreken.
Probeer het eens: het is hufterproof. De stekkers zitten vast tijdens het laden.16again schreef:Dat briefje snap ik juist niet. Ik zou de stekker er gewoon uithalen
Dorfje
vindt dit leuk
Even het filmpje geluisterd...en het is inderdaad een flink geluid. Voor de zekerheid de garage in gelopen: onze elektrische auto's hoor je niet opladen, dus het zal wellicht model afhankelijk zijn. Of het is gewoon weer een ballenbak van Ford.
bupaul
vindt dit leuk
Heb het filmpje ook even beluisterd/gezien.
Deze maakt geluiden van een dieselmotor tijdens het opladen.
bupaul
vindt dit leuk
Reactie stern auto dealer, bel Ford Nederland maar.
Reactie Ford, bekend probleem maak een filmpje mail het door (raar het is een bekend probleem) en we maken case aan. Waarschijnlijk krijg je een langzame laadkabel. ( raar waarom niet direct bij aflevering)
Lekker auto van bijna 60K en 6 dagen oud. Langzaam laden en er komt misschien een software update wat dit verhelpt.....
Reactie Ford, bekend probleem maak een filmpje mail het door (raar het is een bekend probleem) en we maken case aan. Waarschijnlijk krijg je een langzame laadkabel. ( raar waarom niet direct bij aflevering)
Lekker auto van bijna 60K en 6 dagen oud. Langzaam laden en er komt misschien een software update wat dit verhelpt.....
Ik wist niet dat er actieve koeling gebruikt werd in deze auto.LectoriSalutem schreef: ↑05 aug 2021 15:24Alvorens te reageren zou het handig zijn u eerst eens in de materie te verdiepen...
Normaal zijn elek. autos geheel geruisloos. De accu is immers een statisch object zonder bewegende delen.
Verdiept heb ik mij zeker in de elektrische auto, maar dit is nieuw voor mij.
Ze zitten voor een leek vast maar loskrijgen is echt niet heel moeilijk (is een trucje voor). De kabels worden op het ogenblik niet voor niets redelijk vaak geleend.Probeer het eens: het is hufterproof. De stekkers zitten vast tijdens het laden.
En wat betreft die herrie: klopt kennis heeft hetzelfde probleem mijn zijn Ford. Een aantal andere E modellen koelen net zo hard (maar grijpen minder snel in) echter ford heeft de parameters tijdens het snelladen wel heel krap gezet waardoor de beveiligingssysteem bovenmatig snel en heel vaak ingrijpen (wss om het aantal garantieklachten te minimaliseren).
Zal wel software aanpassen worden, van een langzame laadkabel wordt je ook niet blij maar die zou ik wel van de dealer eisen tot er een oplossing is (snelle kabel niet wegdoen).
bupaul
vindt dit leuk
Ik denk dat iets mis is. Want als ik langs een E auto loop die aan het opladen is hoor ik helemaal niks. Ga idd terug naar de dealer (op afspraak) met deze klacht. Neem het geluid op (filmpje), misschien kan het garage horen wat aan de hand is. Je hebt garantie.
Als de garage niet kan oplossen, neem dan contact op met BOVAG (https://www.bovag.nl/info/auto/klachten)
-
Nog altijd efficienter dan welke ICE auto dan ook. Zelfs als de elektriciteit met kolen wordt opgewekt. Maar hoe zou jij het koelen als je geen elektriciteit zou willen gebruiken? Ik neem aan dat je ingenieur bent als je dit soort statements maakt.
-
Koel jij je mobieltje, als je die oplaadt?PeterPeters1966 schreef: ↑05 aug 2021 23:17Nog altijd efficienter dan welke ICE auto dan ook. Zelfs als de elektriciteit met kolen wordt opgewekt. Maar hoe zou jij het koelen als je geen elektriciteit zou willen gebruiken? Ik neem aan dat je ingenieur bent als je dit soort statements maakt.
Vrijwel elk electrisch auto is stil bij laden, laat de ingenieurs maar vertellen, waarom ze dat bij dit voertuig niet voor elkaar kregen.
Ook bizar dat extra kabel nodig zo zijn. Een extra druppel-laad menu-optie lijkt me makkelijker