LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 aug 2016 14:20
- Contacteer:
Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
Ik ben 3 jaar in het bezit van een toen nieuwe Ford Fiesta (maart 2013) en nu moet de versnellingsbak vervangen worden, omdat de differentieel lagers stuk zijn. Volgens mijn eigen garage en Forddealer is in de fabriek de versnellingsbak te strak in elkaar gezet, waardoor nu de differentieel lagers stuk zijn. Een fabricagefout die vanaf aankoop al aanwezig was, maar nu zich openbaart. Mijn garage heeft contact gezocht met Ford Nederland en die komt aan met een coulanceregeling van 15%. Ik vind dit belachelijk 15% coulance op een versnellingsbak die wordt geacht de gehele levensduur van de auto mee te kunnen. Ford Nederland verwijst mij door naar de verkoper van de auto en geeft zelf niet thuis. Mijn conclusie: Ford Nederland staat niet achter de eigen kwaliteit en betrouwbaarheid van haar producten. Zijn er meer personen met deze ervaring met Ford Nederland.
Groeten
Sonja Tolner
Groeten
Sonja Tolner
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
Ford Nederland heeft gelijk. Voor wettelijke garantie moet u bij de verkoper zijn. Dit is anders als de verkoper failliet is, omdat er dan iemand ongerechtvaardigd verrijkt wordt. De verkoper kan vervolgens zijn regresrecht gebruiken om de kosten vergoed te krijgen van diens leverancier.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
Als de dealer aangeeft dat het een fabricagefout betreft zullen ze ook de volledige kosten moeten vergoeden en zich niet verschuilen achter Ford Nederland. Dat is hun probleem en niet de jouwe.sonja.tolner schreef:Ik ben 3 jaar in het bezit van een toen nieuwe Ford Fiesta (maart 2013) en nu moet de versnellingsbak vervangen worden, omdat de differentieel lagers stuk zijn. Volgens mijn eigen garage en Forddealer is in de fabriek de versnellingsbak te strak in elkaar gezet, waardoor nu de differentieel lagers stuk zijn. Een fabricagefout die vanaf aankoop al aanwezig was, maar nu zich openbaart. Mijn garage heeft contact gezocht met Ford Nederland en die komt aan met een coulanceregeling van 15%. Ik vind dit belachelijk 15% coulance op een versnellingsbak die wordt geacht de gehele levensduur van de auto mee te kunnen. Ford Nederland verwijst mij door naar de verkoper van de auto en geeft zelf niet thuis. Mijn conclusie: Ford Nederland staat niet achter de eigen kwaliteit en betrouwbaarheid van haar producten. Zijn er meer personen met deze ervaring met Ford
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
wat betreft de verklaring van de oorzaak heeft de dealer zich meteen in zijn been geschoten. Hij geeft namelijk toe dat het een fabricagefout is, en ja, dan moet hij dit oplossen.
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
Exact. Ford Nederland heeft hier niets mee te maken. De verkoper moet dit oplossen.berndv schreef:wat betreft de verklaring van de oorzaak heeft de dealer zich meteen in zijn been geschoten. Hij geeft namelijk toe dat het een fabricagefout is, en ja, dan moet hij dit oplossen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 aug 2016 14:20
- Contacteer:
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
Goedemorgen
Misschien komt in dit verhaal niet goed naar voren dat mijn garage, te weten de Ford dealer is en daarmee in mijn ogen een verlengstuk van Ford Nederland.
Misschien komt in dit verhaal niet goed naar voren dat mijn garage, te weten de Ford dealer is en daarmee in mijn ogen een verlengstuk van Ford Nederland.
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
Dat kan het best in uw ogen zijn natuurlijk, maar die ford-dealer is gewoon een ondernemer die onder licentie van ford nieuwe fords mag leveren. U heeft met de dealer een overeenkomst, namelijk hij levert u een auto. Met ford nederland heeft u niets te schaffen, de dealer wel. Dus als er al iemand is die u garantie geeft, is het de dealer en niet ford nederland.sonja.tolner schreef:Goedemorgen
Misschien komt in dit verhaal niet goed naar voren dat mijn garage, te weten de Ford dealer is en daarmee in mijn ogen een verlengstuk van Ford Nederland.
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
Niets? Waar denk je dat de rekening terecht komt als de verkoper zich beroept op art. 7:25 BW?Julie4444 schreef:Ford Nederland heeft hier niets mee te maken.
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
De dealer en Ford Nederland kunnen niet zomaar naar elkaar wijzen en de klant laten zitten met de brokken. Van een nieuwe auto mag je bepaalde verwachtingen hebben http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html
Google eens op dit probleem. Het is een serieproduct en meestal zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen.
Google eens op dit probleem. Het is een serieproduct en meestal zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen.
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
Voor zover relevant voor TS moet ze in geval van garantie bij de verkoper zijn en niet de leverancier/fabriekant. Zolang de verkoper niet failliet is heeft ze niets met Ford Nederland te maken.alfatrion schreef:Niets? Waar denk je dat de rekening terecht komt als de verkoper zich beroept op art. 7:25 BW?Julie4444 schreef:Ford Nederland heeft hier niets mee te maken.
De verkoper moet dit oplossen.
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
Vind het overigens nogal een uitspraak van zo'n dealer.. de versnellingsbak te strak in elkaar! Ik betwijfel of een eenvoudig monteurtje de kennis en apparatuur heeft om die conclusie te kunnen trekken.
Blijft natuurlijk niet normaal dat een versnellingsbak na drie jaar vervangen moet worden.
Overigens is de stelling van TS dat hij de hele economische levensduur mee zou moeten gaan ook niet juist
Blijft natuurlijk niet normaal dat een versnellingsbak na drie jaar vervangen moet worden.
Overigens is de stelling van TS dat hij de hele economische levensduur mee zou moeten gaan ook niet juist
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
3 jaren maar ik zie niet hoeveel KM U heeft gereden?
Bij onderhoud bij dealer of elders?
En ze vermoeden dat het een fabrieksfout is maar pas na afloop weet je dat zeker.
Laten herstellen en eventueel als ze het niet goed oplossen de Bovag vragen.
Die bemiddeld als deskundige in dit soort zaken.
Elke dealer is ook Bovag lid namelijk en moet tijdig bij het voorgeschreven onderhoud alles uitvoeren en controleren.
Zorg bij afhalen voor getuige, geen familie dus en vraag wat het was....
Dan sta je sterker als het een rechtszaak word.
Mondeling tussen jou en garage is niets... dus ga nooit alleen in dit soort gevallen en zeg dat die persoon die meegaat goed moet luisteren en niets
mag zeggen, dus ook geen vragen of verkeerde dingen...
Bij onderhoud bij dealer of elders?
En ze vermoeden dat het een fabrieksfout is maar pas na afloop weet je dat zeker.
Laten herstellen en eventueel als ze het niet goed oplossen de Bovag vragen.
Die bemiddeld als deskundige in dit soort zaken.
Elke dealer is ook Bovag lid namelijk en moet tijdig bij het voorgeschreven onderhoud alles uitvoeren en controleren.
Zorg bij afhalen voor getuige, geen familie dus en vraag wat het was....
Dan sta je sterker als het een rechtszaak word.
Mondeling tussen jou en garage is niets... dus ga nooit alleen in dit soort gevallen en zeg dat die persoon die meegaat goed moet luisteren en niets
mag zeggen, dus ook geen vragen of verkeerde dingen...
Re: Ford Nederland - Ervaringen met service/coulanceregeling
De economische levensduur van een auto is voor de fabrikant dacht ik zes jaar. We mogen toch hopen dat een versnellingsbak langer mee gaat dan zes jaar?
Verder zal de dealer ervaringen hebben met, of verhalen kennen van andere dealers over, de constructie van de bakken. Dat is je werk als dealer. Elk automerk kent z'n miskleunen. Mijn vroegere buurman werkte als monteur voor twee Franse merken. Monteurs wisten haarfijn van alle modellen welke mankementen je kon verwachten. Versnellingsbakken zaten daar ook bij.
Verder zal de dealer ervaringen hebben met, of verhalen kennen van andere dealers over, de constructie van de bakken. Dat is je werk als dealer. Elk automerk kent z'n miskleunen. Mijn vroegere buurman werkte als monteur voor twee Franse merken. Monteurs wisten haarfijn van alle modellen welke mankementen je kon verwachten. Versnellingsbakken zaten daar ook bij.