LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ford Thunderbird 5.0i V8 van 92

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Function

ford Thunderbird 5.0i V8 van 92

Ongelezen bericht door Function »

zo, eindelijk weer een ford, en wat voor een :P
Het is een Zilvergrijze Ford Thunderbird 5.0i V8 Hemi, en rijd superrr :!:
150.000 dkm op de teller is gewoonweg niks voor een 8 cylinder, en slijtage is nergens te zien.
dikke laklaag, dikke plaatwerk, 1a mechanische delen, en volgens de ford dealer heeft de wagen alleen 1 mankement gehad, en dat is dat de radio kasette speler kapot was gegaan.
1e eigenaar, en super onderhouden.

1 minpuntje is alleen het verbruik bij 18 liter op de 100 :lol:
benzine.

heb de wagen nu al 4 maanden, en gekocht voor 1600 euro.

Dus JA voor een amerikaan, en NEE voor een europese gammelbak, nieuwe en oude auto's bedoel ik hiermee.

moest dit eventjes kwijt, en wil ook laten zien dat er ook goede auto's bestaan :wink:

Jonjo

Re: ford Thunderbird 5.0i V8 van 92

Ongelezen bericht door Jonjo »

Veel geluk en plezier met je auto.

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

Hebben Ford's ook Hemi motoren, dacht dat die van Chrysler waren, of vergis ik me zo?

Heb overigens in Amerika eens een Thunderbird - in dit geval wat het een 6-cilinder - als huurauto gehad.

Op zich prachtige wagen; was kennelijk voorzien van een soort keiharde sportvering die het rijden op den duur toch wel wat onaangenaam maakte.
Heel anders dan de Ford Taurussen en Mercury Sables met dezelfde motoren.

Heeft een in Nederland geleverde Thunderbird een ander onderstel of vindt je het juist wel fijn, zo'n wat stoterige vering?

Function

Ongelezen bericht door Function »

@NONO

vering is best wel hard, maar desnietemin, is de wegligging heel goed :D
dodge heeft ook HEMI motoren in de Dodge Charger RT, en challenger.
alleen omdat de wagen achterwielaadrijving heeft, en een HEMI blok flink opgefokt is, wil de achterkant gauw uitbreken, maar zo rijd ik nog voorzichtiger als normaal, en helemaal niet eens zo een gek idee :D

Gesloten