| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garage Aansprakelijk?
-
toverspreukje
Garage Aansprakelijk?
Hoi mensen, even een vraagje.
Afgelopen zaterdag kwam ik thuis met mijn auto (2 jaar oud eerste eigenaar en 70000 op de teller) toen ging het motorpeillampje drie keer knipperen met wat piepjes.
In het instructieboekje staat: 'niet verder rijden en hulp inschakelen'. Gelijk gisteren de garage gebeld en die vroegen mij om het oliepeil te controleren en dat was goed en ik mocht weer verder rijden. Na 300 meter alweer het signaal + het lampje ging weer knipperen. Gelijk de garage gebeld en ze vroegen of ik even langs kon komen. Ik naar de garage en een monteur meegereden. De oliesensor was volgens hem kapot en ik kon er gewoon verder mee rijden tot vrijdag, wanneer een grote beurt gepland stond.
Ik rijd vandaag naar huis vanaf mijn werk en hoor ineens een enorm geratel en de motor sloeg af, kon nog net de auto op de vluchtstrook krijgen. Bergingsbedrijf heeft de auto bij de garage geparkeerd en morgen gaan ze kijken wat er aan de hand is.
Het is misschien voorbarig maar volgens mij is het garagebedrijf best wel nalatig geweest. Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie tips hoe te handelen want ik voel aan mijn water dat dit behoorlijk wat centen kan gaan kosten?
Groeten,
Spreuk
Afgelopen zaterdag kwam ik thuis met mijn auto (2 jaar oud eerste eigenaar en 70000 op de teller) toen ging het motorpeillampje drie keer knipperen met wat piepjes.
In het instructieboekje staat: 'niet verder rijden en hulp inschakelen'. Gelijk gisteren de garage gebeld en die vroegen mij om het oliepeil te controleren en dat was goed en ik mocht weer verder rijden. Na 300 meter alweer het signaal + het lampje ging weer knipperen. Gelijk de garage gebeld en ze vroegen of ik even langs kon komen. Ik naar de garage en een monteur meegereden. De oliesensor was volgens hem kapot en ik kon er gewoon verder mee rijden tot vrijdag, wanneer een grote beurt gepland stond.
Ik rijd vandaag naar huis vanaf mijn werk en hoor ineens een enorm geratel en de motor sloeg af, kon nog net de auto op de vluchtstrook krijgen. Bergingsbedrijf heeft de auto bij de garage geparkeerd en morgen gaan ze kijken wat er aan de hand is.
Het is misschien voorbarig maar volgens mij is het garagebedrijf best wel nalatig geweest. Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie tips hoe te handelen want ik voel aan mijn water dat dit behoorlijk wat centen kan gaan kosten?
Groeten,
Spreuk
Re: Garage Aansprakelijk?
Als vrijdag de dag van de grote beurt was, ga ik er gemakshalve van uit dat de vorige grote beurt vorig jaar om deze tijd is geweest???Het is misschien voorbarig maar volgens mij is het garagebedrijf best wel nalatig geweest.
Je schrijft dat je 70.000 km in 2 jaar gereden hebt.
Dat is dus 35.000 km per jaar.
Ik vraag me daarom af of je zelf wel eens je oliepeil en ander vloeistof peilen controleert ?
Als je dat niet doet en alleen maar met die auto rijdt, denk ik dat de verantwoording toch wel bij jezelf ligt.
Daarnaast ben ik benieuwd op welk gebied, volgens jou, de garage nalatig is geweest.
Misschien lezen we het nog wel.
-
toverspreukje
voor de reactie. Ik controleer inderdaad zelf altijd het oliepeil en de koelvloeistof.
De auto heeft netjes al zijn beurten gehad
De auto heeft netjes al zijn beurten gehad
Het kan ook zijn dat er problemen zijn met de olie pomp. Kun je wel de olie op peil hebben maar als het niet rond gepompt wordt tja maar dan moet ook de olielamp gaan branden. Is er geen vergissing tussen die twee?
Er zijn vaak verschillen tussen sensoren die de hoeveelheid meten van de olie dan wel koelvloeistof. maar een oliedruk lampje bestaat al van oudsher in alle auto`s. Heeft u wel uitgelegd om welke indicator het ging een vergissing is zo gemaakt.
Er zijn vaak verschillen tussen sensoren die de hoeveelheid meten van de olie dan wel koelvloeistof. maar een oliedruk lampje bestaat al van oudsher in alle auto`s. Heeft u wel uitgelegd om welke indicator het ging een vergissing is zo gemaakt.
-
toverspreukje
yep heb ik uitgeleged de monteur heeft immers zelf in de auto meegereden
mijn vraag is meer of ik aansprakelijkheid bij de garage kan leggen omdat zij het advies gaven gewoon door te rijden.
gr
ts
mijn vraag is meer of ik aansprakelijkheid bij de garage kan leggen omdat zij het advies gaven gewoon door te rijden.
gr
ts
Ik denk in dit geval wel. U heeft voor zover, duidelijk de mankementen vertelt en de monteur danwel garage had dit moeten onderkennen. Als ze niet eens weten dat er een enorme schade aan de motor kan ontstaan en buiten dat om een ongeval omdat de motor vast loopt, en dan zeggen ga maar lekker rijden zou ik zeggen ga tot het einde door.
Ik denk van niet. Want ook al is de monteur mee gereden en heeft toverspreukje verteld wat er aan mankeerde, als de monteur het geluid op dat moment niet hoort stopt alles.Ik denk in dit geval wel. U heeft voor zover, duidelijk de mankementen vertelt en de monteur danwel garage had dit moeten onderkennen.
Het was beter geweest, maar dat is achteraf praten, als de auto bij de garage was gebleven.
Hoi Nak zijn we het eens als er een probleem is moet dat onderzocht worden om verdere schade en onveiligheid te verkomen. De monteur had ook moeten luisteren naar de klant want die heeft het aangegeven. Hij of zij rijdt er toch dagelijks in en zal best wel weten wat de klachten zijn.
Jammer genoeg wordt daar nog vaak aan voorbij gegaan.
Jammer genoeg wordt daar nog vaak aan voorbij gegaan.
ronald g,
Dat het probleem onderzocht moet worden is duidelijk.
Echter toverspreukje schrijft zelf "De oliesensor was volgens hem kapot en ik kon er gewoon verder mee rijden tot vrijdag".
Hieruit blijkt dat de monteur wel degelijk geluisterd heeft, anders zegt hij dat niet.
Naar mijn mening is de bestuurder dan verantwoordelijk voor wat hij verder doet.
Laat hij veiligheidshalve de auto staan, of rijdt hij ondanks dat hij het niet vertrouwd toch gewoon door tot vrijdag.
Met name dit laatste gedeelte zal bij het indienen van een klacht en of bezwaar tegen hem gebruikt worden.
Dat het probleem onderzocht moet worden is duidelijk.
Echter toverspreukje schrijft zelf "De oliesensor was volgens hem kapot en ik kon er gewoon verder mee rijden tot vrijdag".
Hieruit blijkt dat de monteur wel degelijk geluisterd heeft, anders zegt hij dat niet.
Naar mijn mening is de bestuurder dan verantwoordelijk voor wat hij verder doet.
Laat hij veiligheidshalve de auto staan, of rijdt hij ondanks dat hij het niet vertrouwd toch gewoon door tot vrijdag.
Met name dit laatste gedeelte zal bij het indienen van een klacht en of bezwaar tegen hem gebruikt worden.
-
keurmeester
Toverspreukje,
Meschien kan je wat meer vertellen over de auto zelf
merk/type/ hoelang fabrieksgarantie/
datum afgifte deel 1van het kenteken bewijs.
Meschien kan je wat meer vertellen over de auto zelf
merk/type/ hoelang fabrieksgarantie/
-
keurmeester
Toverspreukje,
Is het garage bedrijf een merk dealer en aangesloten bij de Bovag
Is het garage bedrijf een merk dealer en aangesloten bij de Bovag
-
keurmeester
toverspreukje,
Ben je zelf evt.lid van de ANWB
Ben je zelf evt.lid van de ANWB
-
keurmeester
Toverspreukje,
Laat je nog niet gek maken door al de berichten
luister eerst even naar wat de garage zegt of aanbied (geef ze een kans)
en vraag vooral een evt. prijsopgave (schriftelijk) en geef nog geen toestemming voor de rep.
laat alle evt. afspraken op de werkorder zetten en vraag om een kopie hiervan.
succes
Laat je nog niet gek maken door al de berichten
luister eerst even naar wat de garage zegt of aanbied (geef ze een kans)
en vraag vooral een evt. prijsopgave (schriftelijk) en geef nog geen toestemming voor de rep.
laat alle evt. afspraken op de werkorder zetten en vraag om een kopie hiervan.
succes
-
reintje vitesse
Hallo keurmeester kun je al die vragen niet in een posting neerzetten of gaat het jou om het aantal postings ?
Toverspreukje heeft alles gedaan wat je moet doen en ik denk dat de garage zeker ook aansprakelijk is in dit geval.
Toverspreukje heeft alles gedaan wat je moet doen en ik denk dat de garage zeker ook aansprakelijk is in dit geval.
-
keurmeester
vragen zijn zeer belangrijk bij een evt. claime bij de importeur
deze vragen zijn voor een evt geschillen commisie zeer belangrijk en worden daarom appart gesteld
en zijn voor toverspreukje bedoeld
je bent weer heerlijk kinderachtig bezig
zoals op al je posting vaak het geval is of heb ik dat mis

deze vragen zijn voor een evt geschillen commisie zeer belangrijk en worden daarom appart gesteld
en zijn voor toverspreukje bedoeld
je bent weer heerlijk kinderachtig bezig
-
reintje vitesse
Als je kunt bewijzen dat je zelf volgens het instructieboekje hebt gehandeld (contact opnemen met de garage) en dat de garage toen onjuist heeft geadviseerd om door te rijden, dan heb je wel degelijk een zaak. Immers, de garage is zoals dat heet "toerekenbaar tekortgeschoten in de overeenkomst". De garage is hiervoor verzekerd als het goed is.
Alles valt of staat bij het bewijs. Als de garage echter erkent dat het zo allemaal is gegaan, dan heb je volgens mij geen probleem om de schade te verhalen. Ontkent de garage dit, dan heb je een probleem.
Alles valt of staat bij het bewijs. Als de garage echter erkent dat het zo allemaal is gegaan, dan heb je volgens mij geen probleem om de schade te verhalen. Ontkent de garage dit, dan heb je een probleem.
-
keurmeester
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... rtikel=502
kijk hier even bij dat lucht op
gr.keurmeester/Leo
kijk hier even bij dat lucht op
gr.keurmeester/Leo