LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garage krijgt auto niet gerepareerd + reparatieschade kado

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
dianaenmarco

Garage krijgt auto niet gerepareerd + reparatieschade kado

Ongelezen bericht door dianaenmarco »

Een niet BOVAG garage heeft aan mijn auto een reparatie uitgevoerd (kachel koelsysteem werd niet meer warm). Na deze reparatie (reiniger in koelvloeistof gedaan) zijn er koelsysteem problemen opgetreden (kokende motor) en zijn diverse andere reparaties door deze garage uitgevoerd (koppakking vervangen, radiator vervangen, thermostaat vervangen, radiatordop vervangen, o-ringen onder radiatordop gelegd, waterpomp vervangen, koppakking tweede keer vervangen, blok diverse malen gedemonteerd en afgeperst voor scheurtjes, idem inlaatspruitstuk). In totaal heeft de auto 3 maanden meer in de garage gestaan dan dat deze gebruikt is. Voor elke reparatie/onderzoek was ik de auto 3 tot 8 dagen kwijt. Ik denk dat de auto ongeveer 10 keer bij de garage heeft gestaan. Iedere rit woon-werkverkeer gebruik (25 km autoweg) van de auto nadat deze van 'reparatie' terug was, leverde een kokende motor op.

Uiteindelijk is de garage niet in staat gebleken het probleem te verhelpen en werd mij geadviseerd: 'de auto maar tegen een muur te rijden'. Tevens hebben ze tijdens het laatste onderzoek (wederom cilinderkop en spruitstuk afpersen) ook nog schade aan de auto gemaakt (inlaat spruitstuk gescheurd en lek bij een bout) en er was een klepperend geluid hoorbaar. De garage is daar direct op geattendeerd, maar zei dat het klepperen van de kleppen was en dat het scheurtje geen probleem was. Samen met een aantal collega's heb ik de auto onderzocht en binnen 10 minuten hadden we het probleem gevonden: drie scheurtjes in de nieuwe radiateur welke de garage had vervangen.

Dit alles heeft 500 euro aan onnodige onderzoeken en reparaties gekost, een niet gerepareerde auto en een kapot inlaat spruitstuk. Enigszins ‘boos’ heb ik de auto zelf gerepareerd, daar ik geen verder vertrouwen in deze garage had en geweigerd had de laatste rekening van 130 euro te betalen (kop pakking), daar de auto nog altijd niet functioneel was. Mijn eerste reparatie was de radiator vervangen, door een radiator uit een sloopauto: koelprobleem verholpen, geen kokende motor meer.
De tweede reparatie was het vervangen van het inlaatspruitstuk eveneens uit een sloopauto: geen klepperend en lekkend inlaatspruitstuk meer.

Ik heb nu 2 maal per email bij de garage het volgende geprobeerd te verhalen:
- Vergoeding van de vernieuwde radiator die kapot bleek te zijn: 87 euro
- Vergoeding voor montage en vervanging van het kapot gemaakte inlaatspruitstuk 120 euro
- kwijtschelding van de rekening van 130 euro (overbodig onderzoek, oorzaak lag bij de kapotte vernieuwde radiator)

Ondanks dat ik relatief weinig kosten wil verhalen gezien de hele historie krijg ik geen respons van de garage op mijn mails. De hele historie is door mij zeer gedetailleerd bijgehouden en op papier gezet (het geheel hierboven is een samenvatting van de hoofdpunten). Wat kan ik doen??

Oh ja:
Uiteindelijk doet de kachel het ook weer.... hoewel dit veel geld en frustratie heeft gekost! Ik wil de garage nog niet met naam noemen of nomineren voor een koude douche, daar ze hopelijk alsnog hun blunders erkennen en ons tegemoet komen.

RTD-Z

Re: Garage krijgt auto niet gerepareerd + reparatieschade kado

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Tja denk dat je weinig kans maak , of je moet echt gaan procederen via een civiele procedure maargoed dat kost aardig wat..

Tja een Niet bovag garage en dus ook geen officiele dealer maw "de beunhaas op de hoek" goedkoop = altijd duurkoop.

Met een auto die A: het moet doen
en B: het dan ook veilig moet doen ga je niet naar prutsers.

Dus ja sorry beetje eigen schuld hoor..

Gesloten