LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie particulier

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
bobbie2005

Garantie particulier

Ongelezen bericht door bobbie2005 »

Ik heb onlangs mijn auto verkocht via marktplaats..werd ik gebeld door iemand van 200 km verderop die interesse had. Ik heb foto's gestuurd, beschrijving gegeven van beschadigingen, en verteld dat er een bijgeluid te horen was. Ik (vrouw natuurlijk haha) had te horen gekregen dat dit een lager betrof en dat ik me daar niet druk om hoefde te maken.
De man is gekomen voor de auto, heeft onder de motorkap gekeken, oliedop eraf gehad en toen moest ik hem starten, daarna een proefrit gedaan heb hem toen ook gewezen op het geluid wat ik hem beschreven had en meneer besloot de auto te kopen. (natuurlijk eerst nog proberen om de prijs omlaag te krijgen omdat hij van zover kwam en meer van die blabla...heb toen gezegd dat hij dan beter daar een auto kon kopen...maar deze auto's schenen daar rond de 3000 euro te kostten en ik vroeg er een derde voor).
Auto betaald en overgeschreven...De volgenden dag rond 2200 uur kreeg ik een telefoontje....de auto zou het onderweg begeven hebben en de versnellingsbak zou eronder weg gevallen zijn, dat had hij laten maken en de kostten waren 800 euro en hij wou van mij weten hoe ik dit op zou gaan lossen.

Ik heb hem verteld dat ik het ten eerste een vreemd verhaal vond, auto schakelde tot nu toe prima, en dat ik vond dat hij me dan op dat moment had moeten bellen zodat ik het met eigen ogen had kunnen zien. Heb hem dus gezegd dat ik het erg spijtig voor hem vond maar dat ik dit niet op zou gaan lossen.
Nou meneer boos natuurlijk en ik zou wel bericht krijgen van zijn advocaat.

Wat moet ik hier nu mee?

Mvg

stofzuigertje

Re: Garantie particulier

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zelfs als hij €3000,- had betaald, U liet duidelijk merken dat er dingen aan mankeerde en verder geen verstand had, dus hij kocht zoals deze er toen bij stond.

U hoeft niets te vergoeden en bij dit soort bedragen is nergens garantie mogelijk.
Ook een garage mag goedkope auto op goed geluk zonder enige garantie verkopen en daar is dan ook niets te halen.

Als hij zekerheid wilde had hij een duurdere bij garage met garantie moeten kopen, of een garage vragen om naar deze auto te kijken...
Dan had hij vermoedelijk alleen deze kosten gehad en geen miskoop.

Verder feliciteer ik U met het tijdig verkopen zodat U deze niet naar de sloop hoeft te brengen.
Dreigen met Advokaat kan iedereen maar gezien de waarde van deze auto zal dit niet rendabel zijn dus laat hem maar lekker dreigen....
Als hij toch doorzet zult U een rechtszaak winnen want in Uw verhaal is duidelijk dat U niet deskundig was en dit kon voorspellen en ook geen garantie heeft gegeven...

bobbie2005

Ongelezen bericht door bobbie2005 »

Dankjewel voor je reactie, dan hoef ik me dus nergens druk over te maken..
Het blijft lullig voor hem natuurlijk, maar blijf het verhaal vaag vinden ook omdat hij nog aangaf zelf van alles aan de auto te kunnen doen...
Mss toch een gevalletje van...probeer het gewoon en wie weet geeft ze me de helft...(voor een rep. die misschien niet eens is uitgevoerd) .

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

als particulier zou ik me geen zorgen maken.... en dat moet die meneer ook gewoon weten.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

De volgenden dag rond 2200 uur kreeg ik een telefoontje....de auto zou het onderweg begeven hebben en de versnellingsbak zou eronder weg gevallen zijn, dat had hij laten maken en de kostten waren 800 euro
Das sowieso erg knap.

De vlolgende dag reeds valt de versnellingsbak onder de auto uit (??) , maar dat is dezelfde dag ook al weer opgelost. Hij had zeker een ruil-versnellingsbak nog in de schuur liggen, en hij had zeker ook precies al het speciale gereedschap bij de hand om even een versnellingsbak te plaatsen.... :mrgreen:

Laat je niet oplichten, want dat is gewoon wat deze persoon probeert.

cliff

Ongelezen bericht door cliff »

Inderdaad toevallig speciaal gereedschap/andere bak,en volgens mij is het voor een erkende gerage zeker een halve dag tot een hele dag werk.
Niet in trappen hij kan je niets maken.
En gefeliciteerd met het op tijd verkopen van je auto;)
seagoing racer2 schreef:
De volgenden dag rond 2200 uur kreeg ik een telefoontje....de auto zou het onderweg begeven hebben en de versnellingsbak zou eronder weg gevallen zijn, dat had hij laten maken en de kostten waren 800 euro
Das sowieso erg knap.

De vlolgende dag reeds valt de versnellingsbak onder de auto uit (??) , maar dat is dezelfde dag ook al weer opgelost. Hij had zeker een ruil-versnellingsbak nog in de schuur liggen, en hij had zeker ook precies al het speciale gereedschap bij de hand om even een versnellingsbak te plaatsen.... :mrgreen:

Laat je niet oplichten, want dat is gewoon wat deze persoon probeert.

advocaatjeleefjenog

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

Daarbij al zou hij aanspraak kunnen maken op garantie hij u eerst in de gelegenheid had moeten stellen om het op te lossen, :oops:

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

hij kan je geen moer maken, maar voor de fun, op doorgaan

rekeningen vragen van de nieuwe bak plus verdere kosten, de oude bak retour vragen, naam van het bedrijf die het gedaan heeft, versnellingsbaknummer, vermelden dat je de olie uit de oude bak wilt laten onderzoeken bij een laboratorium ,offie daar een kwart liter van wil opsturen etcetc etcetc

paar weken aan het lijntje houden totdat ie er knettergek van wordt ;)

Gesloten