| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Rover
-
J. Brummer
Garantie Rover
Augustus 2004 heb ik een Rover 25 aangeschaft. Ëén week nadat de importeur van Rover failliet is gegaan heb ik een probleem gehad met de auto, onkosten € 150,00. De dealer reapeert wel alleen kunnen zij de garantie niet meer verhalen en geven ook zelf geen garantie (anders gaan wij zelf ook failliet, was de reactie). Ik had geen keuze en moest dus zelf voor de onkosten opdraaien, dit ondanks dat er 3 jaar garantie op de auto zit. Kunt u mij informeren hoe ik alsnog deze onkosten kan verhalen, ik heb n.l. een koopovereenkomst waarbij staat dat er 3 jaar garantie op de auto zit?
Re: Garantie Rover
Misschien eens contact opnemen met Rover zelf of een andere importeur/dealer in het land?
-
3L Pim
Tja...
Rover is failliet... dus kennelijk zijn er binnenkort niet eens meer onderdelen leverbaar... en naar de fabrieksgarantie kun je al helemaal fluiten !!!
Rover heeft nooit technisch goede auto's gebouwd, maar ik begrijp dat het wel bijzonder triest is als je net zo'n mobiel hebt gekocht...
Succes !
3L Pim.
Rover is failliet... dus kennelijk zijn er binnenkort niet eens meer onderdelen leverbaar... en naar de fabrieksgarantie kun je al helemaal fluiten !!!
Rover heeft nooit technisch goede auto's gebouwd, maar ik begrijp dat het wel bijzonder triest is als je net zo'n mobiel hebt gekocht...
Succes !
3L Pim.
-
Gast
Dit is een quote van de britse site van MG rover.
Zij geven aan dat de garantie wat hun betreft een kwestie tussen dealer en klant is.
Zij geven aan dat de garantie wat hun betreft een kwestie tussen dealer en klant is.
MG Rover Group Limited & Powertrain Limited - in administration - statement; warranties and the dealer network 13/04/2005 07:00
Rob Hunt, joint administrator and partner PricewaterhouseCoopers said:
"We acknowledge the difficulties and uncertainty dealers now face due to the administration. We wrote to all dealers yesterday morning (12 April) to explain the impact of the administration on the dealer network.
"A review of the company's warranty arrangements has been undertaken and has concluded that warranties continue in the first instance to be a matter between individual dealers and their customers.
"We're aware that historically MG Rover has reimbursed repairers and authorised dealers the cost of valid warranty claims. However, following our appointment as joint administrators on 8 April 2005 the company no longer has sufficient funds to reimburse warranties.
"Should customers wish to purchase warranty cover in the marketplace a number of alternative providers are available. Most dealers will be able to advise customers on how they could obtain this cover."
Koop een 2e-handse Rover...... Dan zitten er al goede onderdelen in......
De consument gaat een overeenkomst aan met de LEVERANCIER,de dealer dus. Wat er met de fabrikant gebeurt is zeker tijdens het eerste jaar niet belangrijk.De leverancier blijft (zeker het eerste jaar) het aanspreekpunt en de verantwoordelijke.
-
boebertje
onderdelen voor de rovers zijn geen probleem omdat de fabriek die dat maakt van catepillar is en deze voorlopig daar nog mee doorgaat. De fabriek was vroeger wel van rover, maar is 2 jaar geleden door phoenix al verkocht aan de desbetreffende catepillar. Aangezien de modellen 25 en 75 al verkocht zijn aan saic (Shanghai automotive incoperation)zal catepillar voor die twee modellen de onderdelenproductie nog jaren blijven garanderen. De mallen zijn al wle onderweg naar china om daar geproduceerd te worden.
Wat betreft de 3 x 3 actie zou dit geen probleem meoten zijn. De dealers zijn verenigd in een vereniging die evrvolgens zelf de nederlandse importeur failliet hebben laten verklaren. Dit had als doel om juist de 3 keer 3 actie en de reeds verkcohte maar neit geleverde modellen te garanderen. Uit heel veel autobladen is vernomen, nee laat ik het anders zeggen, Deze verenigign heeft in alle autobladen laten optekenen dat de klant nooit de dupe mocht worden van deze toestand en dat alle garantie werkzaamheden gewoon uitgevoerd zouden worden en dus ook de 3 keer 3 actie. Hooguti zou er een kleine eigen bijdrage gerekend worden.
De dealer is nu gewoon de ***. Jij hebt hebt bij hun die auto gekocht en je mag ook gewoon bij hun terug keren. Die zullen dan terug meoten koppelen naar de importeur die ze zelf failleit hebben laten verklaren.
Probleem licht dus bij de dealer, maar hoe lang ze nog zullen bestaan uberhaupt...........
De 25 en 75 zullen in china geproduceerd gaan worden maar dan ook alleen voor de chinese markt (tot op hede dan) Het andere model wat nog gered zal gaan worden is de mg tf dat leuke sport coupeetje. Alle andere modellen (de streetwise citirover en 45) zullen niet meer gebouwd gaan worden. Rover dealers zullen wel ophouden te bestaan en er zullen dan hooguit ene paar mg dealers overblijven om dat sport coupeetje te verkopen.
Een ander gerucht wat gaat is dat SAIC de 25, 75 en de mg tf in china gaat produceren en het dealer netwerk overneemt om zo die drie modellen toch te gaan leveren en natuurlijk zel fontwikkelde modellen.
Zoal je misschien weet staan er een flink aantal chiense auto bedrijven te rtappelen om europa te veroveren zolas cherry en nog zo'n moeilijke naam maar ook SAIC.
SAIC zou dan alle voordelen benutten, namelijk:
- geen ontwikkelingskosten aan het model gehad
- Goedkope productie in china (geen dure productie in engeland meer)
- een ontwikkeld dealer netwerk.
je meot hoop houden denk ik
Wat betreft de 3 x 3 actie zou dit geen probleem meoten zijn. De dealers zijn verenigd in een vereniging die evrvolgens zelf de nederlandse importeur failliet hebben laten verklaren. Dit had als doel om juist de 3 keer 3 actie en de reeds verkcohte maar neit geleverde modellen te garanderen. Uit heel veel autobladen is vernomen, nee laat ik het anders zeggen, Deze verenigign heeft in alle autobladen laten optekenen dat de klant nooit de dupe mocht worden van deze toestand en dat alle garantie werkzaamheden gewoon uitgevoerd zouden worden en dus ook de 3 keer 3 actie. Hooguti zou er een kleine eigen bijdrage gerekend worden.
De dealer is nu gewoon de ***. Jij hebt hebt bij hun die auto gekocht en je mag ook gewoon bij hun terug keren. Die zullen dan terug meoten koppelen naar de importeur die ze zelf failleit hebben laten verklaren.
Probleem licht dus bij de dealer, maar hoe lang ze nog zullen bestaan uberhaupt...........
De 25 en 75 zullen in china geproduceerd gaan worden maar dan ook alleen voor de chinese markt (tot op hede dan) Het andere model wat nog gered zal gaan worden is de mg tf dat leuke sport coupeetje. Alle andere modellen (de streetwise citirover en 45) zullen niet meer gebouwd gaan worden. Rover dealers zullen wel ophouden te bestaan en er zullen dan hooguit ene paar mg dealers overblijven om dat sport coupeetje te verkopen.
Een ander gerucht wat gaat is dat SAIC de 25, 75 en de mg tf in china gaat produceren en het dealer netwerk overneemt om zo die drie modellen toch te gaan leveren en natuurlijk zel fontwikkelde modellen.
Zoal je misschien weet staan er een flink aantal chiense auto bedrijven te rtappelen om europa te veroveren zolas cherry en nog zo'n moeilijke naam maar ook SAIC.
SAIC zou dan alle voordelen benutten, namelijk:
- geen ontwikkelingskosten aan het model gehad
- Goedkope productie in china (geen dure productie in engeland meer)
- een ontwikkeld dealer netwerk.
je meot hoop houden denk ik