Een algemene vraag!
Hoe zit het met garantie betreffende auto’s.
Dit in het bijzonder in de volgende situatie.
Ik heb een Opel Astra uit 1999 gekocht 1.5 maand geleden bij een garage bedrijf (weet niet of ze BOVAG zijn) Nu heb ik pannen. Het defect zou mij een flink bedrag gaan kosten als in niet drie maande garantie op de auto zou hebben gehad! Dit heb ik nu wel! Mijn vraag; waar heb ik recht op wat voor een vorm van garantie, heb ik! Waar moet ik aan kloppen bij problemen!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GARANTIE
Re: GARANTIE
Dat ligt er helemaal aan welke garantie je hebt gekregen
Sommige geven alleen garantie op draaiende delen, andere weer op alleen onderdelen ( dus geen arbeitsuren) enz. enz
En je weet niet of het een Bovag bedrijf is ????? beetje stom vind je zelf niet ??
De auto branche is nog steeds een van de .....( vul zelf maar in ) ........
Sommige geven alleen garantie op draaiende delen, andere weer op alleen onderdelen ( dus geen arbeitsuren) enz. enz
En je weet niet of het een Bovag bedrijf is ????? beetje stom vind je zelf niet ??
De auto branche is nog steeds een van de .....( vul zelf maar in ) ........
Klopt klopt klopt!
Ik ben ook een beetje bang dat ik het maar een beetje moet laten neerkomen op geluk. In ieder geval het is een BOVAG bedrijf. En ze klonken zeer redelijk. Maar toch de twijvelaar die ik ben maak me er nog steeds druk om! Stel stel stel.
In ieder geval bedankt voor je reactie Peter v.
Ik ben ook een beetje bang dat ik het maar een beetje moet laten neerkomen op geluk. In ieder geval het is een BOVAG bedrijf. En ze klonken zeer redelijk. Maar toch de twijvelaar die ik ben maak me er nog steeds druk om! Stel stel stel.
In ieder geval bedankt voor je reactie Peter v.
De standaard Bovaggarantie is tegenwoordig 6 maanden. Ook als er niets over in het aankoopcontract vermeld staat heb je altijd 6 maanden garantie bij een aankoopbedrag boven de 4500 euro, behalve als explicitiet afgesproken is dat de klant GEEN garantie wil. Dit moet dan wel vermeld staan in het contract. Het betekent ook dat als de brandstofpomp o.i.d defect is dit 100% onder de garantie valt mits binnen de termijn van 6 maanden. Sterker nog, als je een gebruikte recente auto koopt met 6 maanden garantie en na een jaar heb je alsnog een groot defect aan de auto kan je nog bij de dealer, of bovagbedrijf aankloppen. Dit omdat je mag verwachten dat bepaalde onderdelen redelijkerwijs langer meegaan dan een jaar. 3 maanden garantie mag sowieso niet meer trouwens......