LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie
garantie
drie weken geleden een 2e hands 307sw bij een bovag autohandelaar gekocht. nu 1200km later is de distributieriem geknapt. De handelaar zegt dat de riem 30000 km geleden is vervangen. Nu boeit mij dat niet echt want ik heb uiteraard bovag garantie maar het zit me wel dwars. Ik heb deze auto juist gekocht om van de ellende van onze scenic uit 96 verlost te zijn. Maar ja, komt uiteindelijk wel goed denk ik. Nu lijkt het me dat alles staat of valt met het feit of de riem echt vervangen is. Heeft iemadn een idee wat te doen bij problemen?
Re: garantie
Wordt de riem nou vervangen of niet? Zo ja, dan is er niets aan de hand.
Hoe zit het nu waarom reageer je hier als ze het netjes oplossen ?
de handelaar begon gisteren dat ik de auto bij hem moet brengen, dat we er qua prijs wel uitkomen. Ik zei dus dat ik niet begreep waarom hij het over prijzen had, begon hij over pech hebben met de riem want die was wel degelijk vervangen en dat hij niet verantwoordelijk gehouden kon worden voor iets als dit. Vaag verhaal maar daar ga ik niet mee akkoord uiteraard. Ik vroeg me eigenlijk af of ik hem aansprakelijk kan houden voor de riem als die niet vervangen is zoals hij zegt. Onder de motorkap staat dat de riem bij 120000 of april 2009 vervangen moet worden. de auto is uit april 2004 dus precies 5 jaar en kmstand op 150000. Hij zegt dat de sticker zegt dat hij vervangen is bij 120000. Klopt natuurlijk niet want dan klopt de datum helemaal niet. In het onderhoudsboekje zie ik ook niets terug.
Ik zie het probleem niet, Bovag garantie = probleem handelaar, dus hoezo meebetalen. Al brak de riem na vervanging bij het starten van de auto.
Lijkt me nu net een van de geneugten van de handel, je koopt iets in zonder meerwaarde toe te voegen behoudens wat gebakken lucht en vervolgens verkoop je voor een hoger bedrag. Het verschil is voor de handelaar, eventuele problemen ook.
Lijkt me nu net een van de geneugten van de handel, je koopt iets in zonder meerwaarde toe te voegen behoudens wat gebakken lucht en vervolgens verkoop je voor een hoger bedrag. Het verschil is voor de handelaar, eventuele problemen ook.
-
De garagehouder heeft de riem 30000 km vervangen.. Je hebt garantie tot 6 maanden na aankoop tenzij anders is vermeld. Daar valt ook dit onder. Dan had hij de riem maar meteen mee moeten vervangen. Ook al is de riem binnen die 30000 km los geweest dan hoeft dat geen probleem te worden bij het opnieuw monteren. De riem moet echter dan wel goed gelegd en in dezelfde draairichting terug zijn aangebracht. Ik heb hier zelf ook nooit een probleem mee ondervonden. Pas nog mijn cilinderkop eraf gehad wegens een scheurtje hierin. Alles gemonteerd en de riem had net 15000 km achter de rug. Deze riem kan ruim 100000 km mee en dus zag ik na controle geen problemen. Mijn auto rijdt nog steeds goed. Echter daar de riem er af is geweest vervang ik hem eerder dan gepland om problemen te voorkomen. Ben je de 6 maanden voorbij dan is het voor jezelf en geeft het de garagehouder recht om iets overeen te komen. Hij is dus niet verplicht om de volledige kosten te vergoeden.