LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie voor defect begonnen tijdens garantiei

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
plaatjes1

Geen garantie voor defect begonnen tijdens garantiei

Ongelezen bericht door plaatjes1 »

'Mijn auto, 4 jaar oud , gereden 16.000km, heeft een defecte stuurbekrachtiging. Garantietermijn liep af eind oktober 2007. Dit defect is al opgetreden tijdens de garantieperiode alleen heeft de garage/dealer dit nooit kunnen constateren, omdat als je de auto afzette en weer opstartte er niets meer aan de hand was en ze met doormeten niets meer konden vinden. Wel in die periode veel gebeld dat het weer zo ver was en ook heeft de auto er een week gestaan voor controle. Zonder succes. Sinds 2 dagen is de stuurbekrachtiging continu defect en nu heeft de garage het kunnen doormeten. Kosten €1225,= en garantietermijn is voorbij, dus jammer voor u volgens de garage. Is dat inderdaad zo???? Garage heeft ons door verwezen naar Nissan Nederland voor eventueel verhaal. Is dat juist???? Zij kunnen hier verder niets aan doen. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt
Plaatjes
Laatst gewijzigd door plaatjes1 op 24 okt 2008 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK

Re: Geen garantie voor defect begonnen tijdens garantiei

Ongelezen bericht door D1RK »

Als U tijdens de garantie periode is langs geweest maar niets gevonden is het op tijd gemeld en valt het wel onder garantie.
Alleen moet U bewijzen dat U eerder met dezelfde klacht was.

Als het een officiele dealer is kan Importeur wel eens deze beschermen maar vergeet de Bovag niet!
Ook een ANWB lid heeft soms meer ingangen want U heeft het tijdig gemeld.

plaatjes1

Re: Geen garantie voor defect begonnen tijdens garantiei

Ongelezen bericht door plaatjes1 »

Hallo Dirk ,
Bedankt voor de reactie.
Ik zal de Bovag en de Anwb hier ook nog eens over benaderen. De garantie liep trouwens al af in oktober 2007 en niet in 2008 ( typefout van mij)

Gesloten