Beste mensen,
Heb zelf een golf4 1.6 motorinhoud en is van een 99.
Deze golf is niet te vergelijken van nieuwstaat.
Heb deze golf dit jaar gekocht bij de vw/audi dealer in Deventer.
Ben zelf de 2de eigenaar en mijn vraag is......
Ik vind dat deze golf4 1.6 best veel zuipt namelijk 450km met
een volle tank (stadsverkeer)
En als ik op de snelweg rijd met een snelheid van 140km/per uur
heb ik het naar mijn idee dat hij veelste veel toeren maakt en als
ik zak naar 120km/per uur dan lijkt het wel normaal.
Heeft iemand hierover ervaring mee want heb voorgaande jaren
alleen audi a4 gereden, dus heb eigenlijk geen verstand van dit golfjes.
Heb via via gehoord dat de motor bijgesteld moet gaan worden maar
ik weet het niet of dat het probleem is.
Verder ben ik erg tevreden over deze golf maar tja alleen deze 2 minpunten.
Hopelijk weten jullie wat.
Wallie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Golf4 1.6
Re: Golf4 1.6
(werden er dan nog 4-bak geleverd bj '99 ? )
Denk dat het de 1.6- 74 kw, uiteraad een 5- bak is die gemiddeld 1 op 12 a 13 moet kunnen lopen.
Alleen stad verkeer misschien wel minder als 1 op 10.
Volgens mij berekening maakt hij +/- 4000/42000 toeren bij 140 km, heel normale waarden voor deze uitvoering. als hij echt schandalig veel meer toeren maakt op hoge snelheid, is de kopeling/drukgroep wel heel erg ver heen.
Denk dat het de 1.6- 74 kw, uiteraad een 5- bak is die gemiddeld 1 op 12 a 13 moet kunnen lopen.
Alleen stad verkeer misschien wel minder als 1 op 10.
Volgens mij berekening maakt hij +/- 4000/42000 toeren bij 140 km, heel normale waarden voor deze uitvoering. als hij echt schandalig veel meer toeren maakt op hoge snelheid, is de kopeling/drukgroep wel heel erg ver heen.
-
of er is mee gerotzooid en er zit een 4 bak onder
de Diesel is wel zuinig maar deze niet.
Ze halen zelden de opgegeven cijfers.
Rustig rijdend zal het wel meevallen maar 140 is te snel.
Bij 120 zult U wel 20% zuiniger rijden.
Soms is bij bepaalde rijstijl en snelheid de grotere Audi zuiniger.
Die heeft betere stroomlijn en andere versnellingsbak en zo.
Verder is niet de 450 km maar verbruik belangrijk.
kleinere tank is ook eerder leeg.
[/quote]
Ze halen zelden de opgegeven cijfers.
Rustig rijdend zal het wel meevallen maar 140 is te snel.
Bij 120 zult U wel 20% zuiniger rijden.
Soms is bij bepaalde rijstijl en snelheid de grotere Audi zuiniger.
Die heeft betere stroomlijn en andere versnellingsbak en zo.
Verder is niet de 450 km maar verbruik belangrijk.
kleinere tank is ook eerder leeg.
[/quote]
Kijk eens even hoeveel liter brandstof er dan in de tank gegoten wordt,
De tank van de Golf zal zeer waarschijnlijk om en nabij 55 liter zijn, zeer waarschijnlijk zal er ongeveer tegen de 50 liter in getankt worden, dus een verbruik van ongeveer 1:10,
Dit zijn geen nette waarden, maar als ik reken dat mijn Toyota Yaris uit 2002 met een normale rijstijl ( stadsverkeer, snelwegrijden 120 km/uur ) al snel gemiddeld 1:13 rijdt, met zijn 1.3 liter motor, vindt ik de Golf er nog niets eens zo slecht bij af steken als het om verbruik gaat, de Golf is veel zwaarder dan de relatief lichte Yaris,
De 1.6 liter motor heeft wat meer koppel dan de lichtere variant van de Golf dus een beetje schakellui rijden is te proberen, evenals het sneller schakelen bij lage toerentallen, ( schakelen bij +/- 1800 toeren ) de motor heeft genoeg CC's in huis om toch de wagen met dit lage toerental relatief vlot op te laten trekken,
Oké de wagen is wat trager, maar zeer waarschijnlijk zie je dit in het verbruik in positieve zin terug, bij de oudere carburateur motoren was het niet echt een optie, de huidige electronica echter, reduceert een overmatig brandstofverbruik bij laag toerental en vrij ver geopende gasklep, m.a.w. zet de electronica aan het werk, deze regelt het allemaal.
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
De tank van de Golf zal zeer waarschijnlijk om en nabij 55 liter zijn, zeer waarschijnlijk zal er ongeveer tegen de 50 liter in getankt worden, dus een verbruik van ongeveer 1:10,
Dit zijn geen nette waarden, maar als ik reken dat mijn Toyota Yaris uit 2002 met een normale rijstijl ( stadsverkeer, snelwegrijden 120 km/uur ) al snel gemiddeld 1:13 rijdt, met zijn 1.3 liter motor, vindt ik de Golf er nog niets eens zo slecht bij af steken als het om verbruik gaat, de Golf is veel zwaarder dan de relatief lichte Yaris,
De 1.6 liter motor heeft wat meer koppel dan de lichtere variant van de Golf dus een beetje schakellui rijden is te proberen, evenals het sneller schakelen bij lage toerentallen, ( schakelen bij +/- 1800 toeren ) de motor heeft genoeg CC's in huis om toch de wagen met dit lage toerental relatief vlot op te laten trekken,
Oké de wagen is wat trager, maar zeer waarschijnlijk zie je dit in het verbruik in positieve zin terug, bij de oudere carburateur motoren was het niet echt een optie, de huidige electronica echter, reduceert een overmatig brandstofverbruik bij laag toerental en vrij ver geopende gasklep, m.a.w. zet de electronica aan het werk, deze regelt het allemaal.
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
ik mis hier de kilometerstand
een motor met 2 ton op de teller lust um ook meer dan 1 met 20000 op de teller
een motor met 2 ton op de teller lust um ook meer dan 1 met 20000 op de teller