LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grijs kenteken

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Ronny S.

grijs kenteken

Ongelezen bericht door Ronny S. »

goede dag :evil: ik wou even wat aandacht vragen over het grijskentekenik (en vele andere nederlanders) rij een auto op grijs kenteken nou is het in mijn geval een chevyvan van 2500 kilo op gas die rijd 1op 4 op gas,belast. 93 euro per kw.nou gaan ze het grijs er af halen en zou ik als het goed heb 455 euro betalen dat is dan 151 euro per maand met een minimum loon,121 euro xtr per maand van geld wat er niet is,dan zou je zeggen dan verkoop je de auto toch klopt maar aan wie ,wie koopt er nou een auto waar je 151 euro per maand aan belasting betaald en die 1 op 4 loopt precies niemand dus,en dan kom je ook bij de dealers en garages die krijgen ook minder werk want niemand wil zo'n auto minder werk ,mensen op straat en dat kost ook weer geld nou goed idee van die peijs die geld zat heeft plus auto met chauffeur ik zeg het word tijd dat er eens actie word ondernomen ipv alleen maar praten bv met alle grijs k. naar den haag of liever nog bij haar voor de deur. dit wou ik ff kwijt en eigenlijk nog wel meer maar dan word ik weer te boos sorry en bedankt ronny :twisted:

Gast

Re: grijs kenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk dat je dit als nieuw onderwerp post :lol:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Radar het slotje er weer op gooit :shock:
Zou eigenlijk wel een uitdaging zijn om de thread zo lang mogelijk te krijgen voor Radar hem blokkeert :P

Gast

Ronny, jij kiest er toch zelf voor om zo'n auto te rijden.
Dan kan je er ook voor betalen, simpel.
Ik rij zelf een citroën AX. Rijd op benzine 1:16.
Wegenbelasting is iets van € 45 per kwartaal geloof ik.
Jij hebt de keuze gemaakt om een grote zware auto te rijden als particulier zijnde, dan is het niet meer dan terecht dat je ook de prijs ervoor betaald die je als particulier zou moeten betalen.
En dat is dus € 455.
Ik denk dat je ook van te voren wel had geweten dat je zo'n auto niet zou kunnen rijden met jouw loon.
Dus eigen schuld.

Gast

Jij hebt de keuze gemaakt om een grote zware auto te rijden
Ik wil niet voor Ronny spreken maar ik denk eerder dat hij de keus heeft gemaakt - net als ik - om een bepaald budget aan een auto te spenderen. En volgens de huidige regelgeving heb je dan ook de keuze om een wagen aan te laten passen en op grijskenteken te zetten waardoor je waardoor je wat meer geld overhebt voor de wagen zelf.
Er is niet zoiets als de keuze voor een dikke grijskenteken.
Je hebt de keuze uit diesel en benzine. Diesel is zuiniger en onder grijskenteken gelijk in wegenbelasting terwijl dit onder het geel regime heel anders ligt. Onder geelkenteken kies je alleen diesel als je veel kilometers maakt.
Onder grijs hoef je geen weeldebelasting te betalen ( de zgn.BPM). Binnen een bepaald budget komt hetgeen wat je aan BPM zou hebben betaald weer ten goede aan de wagen zelf (of een grotere wagen of completer afgemonteerd).
Maar dit alles binnen een bepaald budget net zoals elke andere niet-autofreak dit zou doen. Bij het bepalen van dit budget ga je uit van wat extra kosten aan inflatie en belastingen maar wie calculeert nu 600% kostenstijging - alleen al dit jaar en er staat nog veel meer op stapel voor diesels - en een afschrijving van 50% per jaar in?

Gast

Ik wil niet voor Ronny spreken maar ik denk eerder dat hij de keus heeft gemaakt - net als ik - om een bepaald budget aan een auto te spenderen.
Dan heb jij mijn berichtje niet helemaal gelezen, want ik rij met mijn auto (geel kenteken) goed koper dan hij en waarschijnlijk ook goedkoper dan jij.
Maar nee, een kleinere auto is zeker te min.
En een grote wagen wil je niet voor betalen.

Gast

Dan heb jij mijn berichtje niet helemaal gelezen, want ik rij met mijn auto (geel kenteken) goed koper dan hij en waarschijnlijk ook goedkoper dan jij.
Wie heeft het hier over goedkoop?

Blijkbaar wil jij in alle opzichten zo goedkoop mogelijk rijden. Voor mij hoeft dat niet perse. Ik heb een bepaald budget en daar kies ik de goedkoopste oplossing bij.

Gast

goedkoopste oplossing
moet zijn: meeste waar voor m'n geld oplossing

anders komt het zo goedkoop over he 8)

domin8r

Ongelezen bericht door domin8r »

Als je als particulier een regeling misbruikt die bedoeld is voor ondernemers dan is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat zoiets afgelopen is. Misschien een beetje lullig als je al zo'n aankoop hebt gedaan en hecht aan je auto, maar had je kunnen verwachten natuurlijk.

Gast

maar had je kunnen verwachten natuurlijk
Grijskenteken wordt ingevoerd
Regeling wordt zodanig juridisch in elkaar gestoken dat de voorwaarden en voordelen van de regeling aan een voertuig worden gekoppeld en niet aan een ondernemer.
Na een jaar had je kunnen verwachten dat ze de regeling geperfectioneerd zouden hebben misschien na 2 jaar ook nog wel maar na 15 jaar?
Er is dan in de jaren 90 een halfslachtige poging gedaan om het wat ingewikkelder te maken om op grijs te rijden maar dit is meer een verkapte stimuleringsregeling voor de autobranche geweest (carrosseriebedrijven spinnen hier goed garen bij) als dat het een poging is geweest tot saneren van het grijskenteken.
Na 15 jaar ben je al zo gewend dat je de keuze hebt tussen de 2 kenteken vormen dat je al kan spreken van een gewoonterecht al zal dit juridisch niet hard te maken zijn.
Maar we zullen zien begin volgend jaar als het allemaal gaat lopen zoals de regering dat in gedachten heeft.

Gast

Blijkbaar wil jij in alle opzichten zo goedkoop mogelijk rijden. Voor mij hoeft dat niet perse. Ik heb een bepaald budget en daar kies ik de goedkoopste oplossing bij.
Ik kies ook de goedkoopste oplossing bij mijn budget.
Heb een heerlijke auto en mooi meegenomen is dat hij dus ook nog eens niet duur is om in te rijden.
De meesten willen echter de grootste asobakken die ze kunnen krijgen voor het geld dat ik voor mijn autootje betaal.
Kan dus alleen maar zeggen dat onze regering eindelijk eens iets goeds doet.

Gast

De meesten willen echter de grootste asobakken die ze kunnen krijgen voor het geld dat ik voor mijn autootje betaal.
Dan ben jij 1 van de weinige Nederlanders die geen waar voor z'n geld wil hebben maar met minder genoegen neemt. Is misschien een prijzenswaardige eigenschap maar laat dan ook anderen in hun waarde die voor hun dure geld waar vaak hard voor gewerkt en gespaard is een mooie grote auto kopen in hun waarde en degradeer ze niet tot asocialen. Kan natuurlijk zijn dat het geen belediging is maar dat je je zelf ook op dat maatschappelijk nivo bevindt; dan heb ik verder niets gezegd :twisted:

J.W.H. Pietersen

Ongelezen bericht door J.W.H. Pietersen »

Even mijn reactie op het grijze kenteken.
Ik ben van mening, dat de overheid hier gewoon spelletjes speelt om, zoveel mogelijk geld binnen te halen.
Er zijn ook mensen met een klein budget die door omstandigheden, een dieseltje hebben aangeschaft.
Voor woonwerkverkeer.
Deze worden ook door deze maatregel ook gestraft, daarom vindt ik dat er rekening moet worden gehouden met deze mensen.
Maar niet dus, ik had hier dan dan ook meer reactie verwacht van een instelling zoals de ANWB.

Gast

Zoals ik al eerder heb gezegd, ook ik heb voor mijn auto gespaard.
Ook ik maak de keuze om een auto (ook voornamelijk voor woonwerk-verkeer) te rijden.
Ik vind het alleen niet te recht dat mensen over de rug van hun medeburgers een auto gaan rijden die ze nooit hadden kunnen rijden wanneer hij vanaf het begin de kosten had gehad van een geel kenteken.
Wedden dat er dan honderden mensen mijn auto zouden willen hebben.
En wanneer ze dan beweren zo weinig geld te hebben, dan vraag ik me af hoe zij een auto kunnen rijden die nu al op een grijskenteken zoveel duurder is dan mijn auto.
Mij hoor je niet klagen dat ik weinig geld heb en dat het niet eerlijk is dat ik geel rijd.
Ik kan mijn auto makkelijk betalen en weet zeker dat die mensen die nu lopen te klagen ook makkelijk een auto als de mijne kunnen betalen.
Alleen willen ze dat niet.
Ze willen graag profiteren.
Het heeft al die tijd tussen de oren gezeten dat ze hoe dan ook goedkoper uit zouden zijn met een grijskenteken.
Ik ben blij dat de regering eindelijk inziet dat het grijskenteken niet voor dit soort personen bedoeld is.
Dat een grijskenteken bedoeld is voor bedrijven.

Je leest hier op het forum reacties als ik heb een groot gezin en dergelijke.
Hoe vervoer je je kinderen dan?
In de laadbak?
Weet je dat dat wetterlijk verboden is?

boontje

Ongelezen bericht door boontje »

mischien moet grijs alleen weer voor bedrijven worden en mischien moeten vakantiehuisjes niet constand bewoond worden en mischien moet de hypotheek rente aftrek alleen gelden voor de minder draagkrachtige onder ons enz. enz. maar dan zou de overheid er wel goed aan doen om dat netjes te veranderen en niet klaps boems alles veranderen om er sneller een paar centen aan over te houden (althans dat denken ze daar echt geloof ik)

in de praktijk zullen ze meer niet zoveel geld er aan over houden
erg veel mensen komen in de problemen die besteden weer minder (slecht voor de economie)
mensen verliezen hun baan
tja en dan gaat het steeds betwer met de bv nederland ?
en we krijgen al zo`n bak ellende over ons heen

Gast

Ze zijn al ik weet niet hoeveel jaar bezig om het grijze kenteken voor particulieren af te schaffen.......
Gaat er dan echt geen belletje rinkelen bij mensen dat het dan wel eens zo zou kunnen zijn dat het opeens afgelopen is?
Kom op zeg, iedereen wist dat dit ging gebeuren en nu opeens lopen ze allemaal te janken.

Gast

Ik vind het alleen niet te recht dat mensen over de rug van hun medeburgers een auto gaan rijden die ze nooit hadden kunnen rijden wanneer hij vanaf het begin de kosten had gehad van een geel kenteken
Heb ik ook echt gedacht toen ik mijn grijs kenteken kocht; laat die geelrijders lekker maar eens 20 euro per jaar meer betalen zodat ik voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.
Elke dag als ik m'n buurman weg zie rijden heb ik weer zo iets van: "die heb ik lekker weer een oor aangenaai*d"
Gaat nou eens gauw buitenspelen :!:
Als je problemen hebt met het grijs-kenteken dan moet je dat niet op de grijskentekens afwentelen - en die gasten profiteurs of misbruikers noemen - maar op de overheid die al jaren die regeling in stand houdt zonder deze af te schermen tegen gebruik waarvoor de regeling niet bedoeld is. Het is veel naiever om te denken dat er van een bestaande regeling die veel voordeel oplevert geen gebruik wordt gemaakt als dat je verwacht dat zo'n regeling, na jaren toegangkelijk geweest te zijn, netjes afgerond wordt met een afbouwregeling :idea:

boontje

Ongelezen bericht door boontje »

prima dus de hypotheek rente er per 01-01-2005
ook maar gelijk af dat roepen ze ook al een paar jaar
niks geen overgangregeling want iedereen kon het al weten toch?

Gast

Daar wachten ze mee tot na de feestdagen. Heeft tenminste nog het overgrote deel van de bevolking een fijne kerst zonder geldzorgen :twisted:

Gast

Ze zijn al ik weet niet hoeveel jaar bezig om het grijze kenteken voor particulieren af te schaffen.......
Gaat er dan echt geen belletje rinkelen bij mensen dat het dan wel eens zo zou kunnen zijn dat het opeens afgelopen is?
Kom op zeg, iedereen wist dat dit ging gebeuren en nu opeens lopen ze allemaal te janken.
Stel dat je werkgever elk jaar tegen je zegt dat het slecht gaat met het bedrijf en dat hij niet zeker weet of jij je nog wel in dienst kan houden maar hij betaald je tig keer zoveel als elk ander bedrijf. Ga jij dan lopen of zeg je na een jaar of 15: het zal wel loslopen met mijn baanzekerheid :?: :idea:

Gast

Dat is een hele kromme vergelijking.
Maar goed, zzal je wel antwoorden hoor.
Nee, ik zou niet gaan lopen.
Weet je waarom niet?
Ik doe de administratie van het bedrijf waar ik werk.
Ik weet dus precies hoe het er voor staat :lol:

Gesloten