LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] grijs kenteken
Re: grijs kenteken
Ik had ook grijs kenteken (ford transit)en ben overgestapt op geelkenteken(ford transit). Wat blijkt ik ben goedkoper uit dan toen ik grijs reed. Ik heb voor mij de ideale oplossing gevonden. Deze oplossing is niet voor mensen die 4x4 rijden. Het is een te lang verhaal om hier te schrijven. Als mensen geintereseerd zijn mogen ze me best mailen dan stuur ik mijn verhaal op. Vriendelijke groeten William
[email protected]
[email protected]
Re: grijs kenteken
ombouwen op camper en slechts 1 kwartaal per jaar betalen?
Bouwt er een kastje en een toiletje in en je bent klaar o.i.d.
Beetje flauw dat je het verhaal niet verteld en in plaats daarvan e-mail adressen probeert te oogsten; een achterdochtig persoon zou er eens wat achter kunnen zoeken
Bouwt er een kastje en een toiletje in en je bent klaar o.i.d.
Beetje flauw dat je het verhaal niet verteld en in plaats daarvan e-mail adressen probeert te oogsten; een achterdochtig persoon zou er eens wat achter kunnen zoeken
Re: grijs kenteken
Dat laaste zal ook wel weer meevallen want je naam en toenaam en woonplaats zijn allemaal makkelijk te vinden op het net
Toch jammer dat je geen tipje van de sluier oplicht
Toch jammer dat je geen tipje van de sluier oplicht
Re: grijs kenteken
ik heb even wat reactie gelezen,en het is wel duidelijk dat sommige uuh noem het maar GEEL rijders er niet veel van snappen,bv dit gaat ook banen kosten voor mensen die deze wagens verkopen of repareren of eigenlijk dan niet meer verkopen want zoals ik al zei niemand incl.bedrijven koopt een wagen wat 1op 4 loopt en dan als particulier 150 euri in de maand betaald de meeste die hier nu in rijden zijn liefhebbers van deze auto,en nu het nog betaalbaar is door de lage kosten van het grijs en het gas(wat ivh zelfde is als een midden klasse)
en nog even over die reakties van aso bakken en onderhoud hiervan
DIT DOE IK ZELF ZOVEEL IK KAN door de kosten bij een garage zo kun je ook geld beSPAREN probeer het eens je zult versteld staan wat dat scheelt.
en wat betreft de reaktie van de fam. WAGT
KLOPT HELEMAAL,MEE EENS
en trouwens van de andere grijs rijders ook(iets wat iedereen had kunnen zijn als je had gewilt)
en nog even over die reakties van aso bakken en onderhoud hiervan
DIT DOE IK ZELF ZOVEEL IK KAN door de kosten bij een garage zo kun je ook geld beSPAREN probeer het eens je zult versteld staan wat dat scheelt.
en wat betreft de reaktie van de fam. WAGT
KLOPT HELEMAAL,MEE EENS
en trouwens van de andere grijs rijders ook(iets wat iedereen had kunnen zijn als je had gewilt)
Re: grijs kenteken
Ik wil best het volle pond betalen, maar als we de kosten van deze verzorgingsstaat willen drukken moet de regelgeving eenvoudiger en schat ik dat we ruim de helft van het overheid apparaat kunnen schrappen van de begroting.
Dat betekent dat de hoogte van heffingen, accijnsen en belastingen naar beneden kunnen.
Het zou eens fijn zijn als de overheid niet kijkt naar de wat het nodig heeft, maar wat het zou kunnen besparen, door efficienter en effectiever te opereren. Dat komt onze economie te goeden, zodat we zelfs dat grijze kenteken voor ondernemers kunnen afschaffen, omdat die stimulance dan ook niet meer nodig is.
Wist je dat ruim de helft van de NL bevolking werkzaam is in bij de overheid. Hoe bedoel je een waterhoofd. Daar is nog nooit geen enkel bedrijf beter van geworden.
Iedereen heeft keus
Iedereen moet uiteindelijk belasting betalen, om onze Landelijke bestuurders te betalen.
Die landelijke bestuurders moeten maar eens flink gaan reorganiseren en schrappen, zodat we weer eens echt leefbaar Nederland gaan worden.
Dat betekent dat de hoogte van heffingen, accijnsen en belastingen naar beneden kunnen.
Het zou eens fijn zijn als de overheid niet kijkt naar de wat het nodig heeft, maar wat het zou kunnen besparen, door efficienter en effectiever te opereren. Dat komt onze economie te goeden, zodat we zelfs dat grijze kenteken voor ondernemers kunnen afschaffen, omdat die stimulance dan ook niet meer nodig is.
Wist je dat ruim de helft van de NL bevolking werkzaam is in bij de overheid. Hoe bedoel je een waterhoofd. Daar is nog nooit geen enkel bedrijf beter van geworden.
Iedereen heeft keus
Iedereen moet uiteindelijk belasting betalen, om onze Landelijke bestuurders te betalen.
Die landelijke bestuurders moeten maar eens flink gaan reorganiseren en schrappen, zodat we weer eens echt leefbaar Nederland gaan worden.
Re: grijs kenteken
iedereen moet gewoon betalen
en geen verschil maken tussen geel grijs.
en geen verschil maken tussen geel grijs.
Re: grijs kenteken
ik heb een busje op grijskenteken. moet die wel hebben om mijn caravan te kunnen trekken. heb grote caravan met diverse ivm chronische ziekte. auto weg ? caravan weg, weg vakantie
dank overheid
dank overheid
Re: grijs kenteken
Ik ben ook al jaren gehandicapt, kon met wat ik als uitkering kreeg geen busje met een grote caravan aanschaffen. Moest maar genoegen nemen met een goedkope vacantie. Ik heb het idee dat dhr. de Groot wel heel veel vacantie heeft gevierd, dat is dan tenkoste van ons allemaal gegaan. Als hij ook normale belasting had betaald, dan waren wij waarschijnlijk ook niet bestolen door de regering met de dure wegenbelastng.
Re: grijs kenteken
Krijgen de geelrijders het geld dan terug?
Hoeven geelrijders vanaf volgend jaar zo'n 20 euro per jaar minder te betalen (300 miljoen/15mlj kentekens).
Nee dus!
Volgend jaar wil men gaan experimenteren met rekening rijden wat een rechtvaardiger belasting per gereden kilometer zou moeten worden en in het zicht van de haven wordt dan het enige rechtvaardige systeem - alleen omzet belasting betalen over een verbruiksgoed - om zeep geholpen!
Puur omdat de regering een gaatje te vullen heeft - niet eens gerelateerd aan infrastructuur - en dit rechtvaardigd met smerige morele praatjes!
Die 300 miljoen extra inkomsten komen niet zomaar uit de lucht vallen; dat heeft zich in de loop der jaren opgebouwd dus als er een 9 mil tegenover staat om een dubbel systeem te handhaven had het grijs al lichtjaren geleden opgeheven kunnen worden uit rechtvaardigheids oogpunt.
Maar wees allemaal maar blij met die 20 euro die je niet terugkrijgt
Hoeven geelrijders vanaf volgend jaar zo'n 20 euro per jaar minder te betalen (300 miljoen/15mlj kentekens).
Nee dus!
Volgend jaar wil men gaan experimenteren met rekening rijden wat een rechtvaardiger belasting per gereden kilometer zou moeten worden en in het zicht van de haven wordt dan het enige rechtvaardige systeem - alleen omzet belasting betalen over een verbruiksgoed - om zeep geholpen!
Puur omdat de regering een gaatje te vullen heeft - niet eens gerelateerd aan infrastructuur - en dit rechtvaardigd met smerige morele praatjes!
Die 300 miljoen extra inkomsten komen niet zomaar uit de lucht vallen; dat heeft zich in de loop der jaren opgebouwd dus als er een 9 mil tegenover staat om een dubbel systeem te handhaven had het grijs al lichtjaren geleden opgeheven kunnen worden uit rechtvaardigheids oogpunt.
Maar wees allemaal maar blij met die 20 euro die je niet terugkrijgt
Re: grijs kenteken
Ook in België staat men voor dit fenomeen, het wegvallen van het zogezegde grijskenteken zal naar mijn mening in België nog zwaarder doorwegen als in Nederland.
In het aankoopjaar kan dit bij de zware type's(Macho wagens) oplopen tot 12 a 16 Duizend Eurotjes zijnde de BIV , de hogere BTW en de rijtaks om de verzekering niet te vergeten.
Wat het rekening rijden betreft zullen het ook de kleintjes zijn die de volle pot zullen moeten betalen, wie gaat wat bepalen als het om de kilometers gaat enkele informatica's hebben nu al een oplossing om de boordcomputer te manipuleren en in een handomdraai de gereden km stand terug te schroeven hetgeen bij de kleine rijder niet kan omdat deze te weinig km onder de wielen krijgt om de gereden kilometers nog eens te halveren.
Persoonlijk reken ik me niet onder die bedoelde kleintjes ik rij met een zware personenwagen en wil daar voor betalen ook.
In het aankoopjaar kan dit bij de zware type's(Macho wagens) oplopen tot 12 a 16 Duizend Eurotjes zijnde de BIV , de hogere BTW en de rijtaks om de verzekering niet te vergeten.
Wat het rekening rijden betreft zullen het ook de kleintjes zijn die de volle pot zullen moeten betalen, wie gaat wat bepalen als het om de kilometers gaat enkele informatica's hebben nu al een oplossing om de boordcomputer te manipuleren en in een handomdraai de gereden km stand terug te schroeven hetgeen bij de kleine rijder niet kan omdat deze te weinig km onder de wielen krijgt om de gereden kilometers nog eens te halveren.
Persoonlijk reken ik me niet onder die bedoelde kleintjes ik rij met een zware personenwagen en wil daar voor betalen ook.