LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heksenjacht

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Jeroen

Heksenjacht

Ongelezen bericht door Jeroen »

Het begint er bijna op te lijken dat Radar een heksenjacht tegen Toyota heeft geopend. Wat ik namelijk niet begrijp is dat er zoveel, naar mijn mening onterecht, geklaagd wordt over het verbruik. In de folder staat namelijk (achterin bij de andere waarden) een gemiddeld verbruik van rond 1 op 14 aangegeven. Als Radar, zoals in een andere reactie reeds voorgesteld, alle automerken onder de loep neemt, zullen zij heel wat meer reacties van ontevreden klanten krijgen. Naar mijn mening is Toyota juist het/ een van de merk(en) die het meeste aandacht aan haar klanten besteed.
Veel mensen hier zeggen dat zij de auto juist om het lage verbruik hebben gekocht...onzin, had dan een VW lupo 3L gekocht of in ieder geval de moeite genomen om goed naar de folder te kijken. Je maakt mij niet wijs dat iemand een auto aanschaft omdat er 1 zinnetje in het foldertje stond, waaruit geconcludeerd zou kunnen worden dat de auto 1 op 18 rijdt, maar die ook op andere manieren is te interpreteren. Ik denk zelf dat de meeste mensen die een Yaris Verso hebben gekocht dit in de eerste plaats hebben gedaan omdat het een betrouwbare auto is en gemakkelijk is te besturen (voor onze bejaarde medemensen). En veel van deze bejaarde medemensen zullen ook een automaat hebben en vooral korte ritjes maken. Het lijkt erop dat de klagers gewoon uit zijn op een extra zakcentje...of het zijn gewoon chronische zeikerds, die ook een nieuwe fles allesreiniger willen omdat hun douche niet in 1 veeg schoon werd zoals in de reclame wel het geval was...
Mijn moeder rijdt ook in een Yaris Verso en dit naar volle tevredenheid (ook over het verbruik nl. gemiddeld 1 op 15,3). Ik zou willen zeggen: Toyota ga zo door! En voor alle klagers: je moet niet alles geloven wat er in de krant staat...

JT

Re: Heksenjacht

Ongelezen bericht door JT »

Inderdaad Jeroen,

Ik verzoek het programma Radar ALLE automerken te onderwerpen aan een grondig onderzoek. Zij zullen dan constateren dat er meerdere merken zich in hun ogen, 'schuldig' zullen maken aan een 'verkeerde' opgave van verbruikscijfers.

Alle cijfers komen tot stand dmv een door de EU opgestelde procedure. Klop aan bij deze organisatie en zet deze meting maar op z'n kop!!!

marcel

Re: Heksenjacht

Ongelezen bericht door marcel »

als je de wat autotesten leest zie je al snel dat er weinig auto's zijn die als testverbruik ook het fabrieksverbruik scoren.
meestal scheelt het bij een europeaan ongeveer 0.5 km/l.
echter zie wel een trend dat koreaanse fabrikanten veel optimistischer zijn dan japanse en europese.
daar zijn de verschillen pas echt groot.
het door de consumetenbond/radar aangetoonde verschil is ook te gek voor woorden.
echter vind ik 1:15 nog steeds bedroevend onzuinig voor zo'n klein hondehokje als een yaris

Gesloten