LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoog brandstofgebruik bij VW Bora door kapotte lamdasonde

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Radar

Hoog brandstofgebruik bij VW Bora door kapotte lamdasonde

Ongelezen bericht door Radar »

Mevrouw van Hontem heeft een tijd geleden een bora volkswagen gekocht en vrij snel daarna ging de Lambda-sonde van die auto kapot. Een Lambda sonde is een sensor die in de uitlaat gemonteerd is en die meet hoeveel brandstof er in de motor gespoten moet worden. Als zo'n sonde dus kapot gaat kost dat je dus heel veel brandstof omdat hij dan teveel brandstof inspuit. Nou dacht mevrouw van Hontem dat ze gewoon pech had met die eerste VW Bora. Maar later heeft ze nogmaals een VW Bora gekocht en die heeft precies hetzelfde probleem. Dus als er nou meer mensen zijn die ditzelfde probleem hebben met de Volkswagen Bora hopen we dat ze even contact met ons op willen nemen via de Radarlijn 0800-1343, of via [email protected] of plaats uw ervaring hieronder.

piet dekker

Re: Hoog brandstofgebruik bij VW Bora door kapotte lamdasonde

Ongelezen bericht door piet dekker »

Hallo radar ik kijk met grote regelmaat naar jullie programma
en wil reageren op het verhaal over de vw bora
wij hebben een seat arosa 1.4 met ook een hoog brandstof
verbruik meerdere malen bij de dealer erop gewezen en daar zegt men dat het aan mijn rechtervoet ligt
het verbruik is 1 op 11 in de stad
grote weg 1 op 13.45
aangezien het van de zelfde verkoopgroep is,is het ook zeer aannemelijk dat dezelfde onderdelen worden gebruikt
bij onze auto is die sensor ook al vervangen en de computer
die het brandstof verbruik regelt

C.P. Schouten

Ongelezen bericht door C.P. Schouten »

Ik heb sinds maart 2000 een VW Golf 4-Motion V6. Tijdens de 45.000 km beurt gaf het diagnosesysteem VAS 5051 een storing van de lambdasonde aan deze luide als volgt:
01 - Moterelectronica - Cilinderrij 1 - sonde 1
Geen activiteit
- G39 Lambadasonde
- G39 Sondeverwarming.

Naast de bovengenoemde storing heeft men een aantal maanden eerder bij mijn Golf in een -niet voor de klant bekende- terugroepactie 4.0 - 24F1, Eerste uitgave 29-12-2000 Vervanging regelapparaat) als werkplaatsactie uitgevoerd. Ik ben hier toevalling achter gekomen omdat er een code op de werkplaatsorder stond! Al met al niet echt klantvriendelijk en open te noemen.

ibos

Ongelezen bericht door ibos »

hallo

ik heb een bora 2.0 met hetzelfde probleem... mijn boardcomputer geeft in de stad een verbruik aan van 15 liter op 100km en op snelwegen 9.0 op 100km

mijn katalysator was defect ook helemaal leeg van binnen...is pas vervangen , ik hoopte stiekem ermee dat de verbruik zou dalen maar helaas.

volgns mij is dat een bekend probleem dan??

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Dit item is reeds op 12 oktober 2002 aan de orde gesteld dus niet nieuw.

Een hoog brandstofverbruik kan het gevolg van een defecte lambdasonde zijn maar er kan evengoed iets anders defect of ontregeld zijn. Een verhoogd brabdstofverbruik is per definitie niet direct het gevolg van een defecte lambdasonde. Gaat u naar de vakgarage en laat de foutcodes uitlezen. Dan weet u precies waar u aan toe bent en wat de oorzaak is.

Gesloten