Vorig jaar heb ik de Honda Civic waar ik nu in rijd (uuh reed dus) bij een dealer(Auto Loven te Heerlen) bij ons in de buurt gekocht.
APK gekeurd en volgens de heren uiteraard prima in orde. Bouwjaar 1991 prijs fl 4500,-
Gisteren bracht ik de auto voor de nieuwe APK keuring en grote onderhoudsbeurt naar dezelfde dealer, alles oke zover tot de telefoon ging, er bleek een kokerbalk linksachter te zijn doorgeroest en met roest aan de kokerbalk komt de auto dus niet door de keuring. Ik heb gezegd dat ik de wagen vorig jaar bij hun aangeschaft heb en de wagen toen ook bij hun voor aflevering APK gekeurd is dan moet het toch wel al bekend zijn geweest dat die kokerbalk slecht was en zou op zijn minst een vermelding hiervan op het keuringsrapport moeten staan en dat staat er dus niet op, ook bij de verkoop is me hier niets van verteld. Ze zeiden me dat dat vorig jaar dan waarschijnlijk nog niet zichtbaar zal zijn geweest. (beetje raar, een auto die altijd in een garage gestald staat die binnen een jaar tijd doorroest??)
Ik moet deze reparatie dus zelf betalen. Ook blijkt er in de achterdemper van de uitlaat een klein gaatje te zitten.
Na veel heen en weer ge... zijn we uitgekomen op een prijs van 250 euro voor het lassen van de kokerbalk en het vervangen van de achterdemper (een imitatie)kost 100 Euro, volgens de garage zijn ze me al meer dan nodig tegemoet gekomen omdat de prijs die ze vragen al de helft van de werkelijke prijs zou zijn.
De grote beurt gaat dus niet door omdat mijn budget 350 euro is.
Nu is mijn vraag is dit wel redelijk??
In het gesprek gaven ze zelf toe dat de schade nu zo erg is dat het eigenlijk ook wel raar is dat ze dat vorig jaar bij de keuring niet gezien hebben. Ik kon kiezen ofwel hun voorstel accepteren, ofwel .. daar is de deur want en dit werd me letterlijk gezegd Ik had dit ook zelf kunnen zien bij aankoop, het is een goedkope auto en ik moet niet zo zeuren want ik kan hun toch niets maken...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ik voel me bedrogen!
Re: ik voel me bedrogen!
Beste eigenaar,
Ik kan me uw verhaal goed voorstellen hoor, maar wel moet ik aan u kwijt en dat is dat als je een auto koopt van Fl 4.500,- dat je daar nu niet echt wonderen voor kunt verwachten. Een APK keuring is een momentopname dus op het moment dat de auto door het bedrijf gekeurd werd een jaar geleden is het goed mogelijk dat de auto gewoon voor de wet voldeed en in een jaar kan nu eenmaal iets redelijk doorrotten.
Tip: Koop in het vervolg gewoon bij een echte dealer en zorg dat de auto dan ook gewoon is voorzien van een BOVAG garantiebewijs.
Ik kan me uw verhaal goed voorstellen hoor, maar wel moet ik aan u kwijt en dat is dat als je een auto koopt van Fl 4.500,- dat je daar nu niet echt wonderen voor kunt verwachten. Een APK keuring is een momentopname dus op het moment dat de auto door het bedrijf gekeurd werd een jaar geleden is het goed mogelijk dat de auto gewoon voor de wet voldeed en in een jaar kan nu eenmaal iets redelijk doorrotten.
Tip: Koop in het vervolg gewoon bij een echte dealer en zorg dat de auto dan ook gewoon is voorzien van een BOVAG garantiebewijs.