LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inbraakalarm BMW 525xd (2012) gaat niet af
-
Inbraakalarm BMW 525xd (2012) gaat niet af
Hallo,
Gisteravond in er in onze BMW 525xd Touring uit 2012 ingebroken. Dit hebben ze gedaan door de achteruit van de auto in te slaan. de auto stond geparkeerd bij een restaurant in Apeldoorn. Tot onze verassing is het alarm van onze auto nooit afgegaan. Ook bij een BMW van het zelfde type was er ingebroken op dezelfde manier. Ook hier was het alarm niet afgegaan.
ik vraag mij nu dus af hoe het mogelijk is dat een autoruit wordt ingeslagen zonder het autoalarm af te laten gaan.
De auto stond op slot en het alarm stond ook zeker aan.
Gisteravond in er in onze BMW 525xd Touring uit 2012 ingebroken. Dit hebben ze gedaan door de achteruit van de auto in te slaan. de auto stond geparkeerd bij een restaurant in Apeldoorn. Tot onze verassing is het alarm van onze auto nooit afgegaan. Ook bij een BMW van het zelfde type was er ingebroken op dezelfde manier. Ook hier was het alarm niet afgegaan.
ik vraag mij nu dus af hoe het mogelijk is dat een autoruit wordt ingeslagen zonder het autoalarm af te laten gaan.
De auto stond op slot en het alarm stond ook zeker aan.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 apr 2016 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Inbraakalarm BMW 525xd (2012) gaat niet af
Dat gebeurt vaak bij diverse merken en types. Kan te maken hebben met de wind (of het ontbreken daarvan), waardoor er te weinig drukverschil op treedt.
Zou zo'n alarm niet te hacken zijn? Alles is tegenwoordig te hacken, tot je schoonmoeder toe.
Weet je zeker dat er alarm op zit ?
Daar hoef je niet op te ketten bij BMW, gaat automatisch, en zonder verzekering geplaatst krijg je hem niet verzekerd.
De code van de sleutel is te hacken.
De code van de sleutel is te hacken.
Een alarm is vaak te "overschreeuwen" door een ander systeem. En daardoor reageert het alarm niet zoals normaal. En kan de auto leeggehaald worden.
Wanneer is het alarm voor de laatste keer getest en heb je daar een verslag van?
Alarm getest? Serieus? Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij mijn auto's. Het zit erin, klasse blabla, certificaat dinges. Maar een test...nope. Klinkt wel goed, maar ik voel ook gelijk flinke rekeningen aankomen omdat het verplicht is/zou zijn...
Nee heb ik ook nooit van gehoord en rijd toch al 17 jaar ditzelfde merk.
Ik rijd al jaren Audi (met alarm) en inderdaad ook nog nooit gehoord over testen van dit alarm.
Heb je het dan over bijvoorbeeld de aftermarket alarmen, zoals de Bearlock? Ik heb A8L gereden en 750ils, en nog nooit over een alarm keuring een bericht gehad.