Heb laatst nieuwe fiets gekocht met een dpc in het slot.
er waren geen registratieformulieren voor deze dpchip bijgevoegd.. na navraag bij handelaar vertelde hij dat het systeem niet werkten maar dat je korting krijgt op de verzekeringspremie. ik snap niet waarom ik wel moet betalen voor een bepaald systeem wat helemaal niet werkt en waarom verzekeringsmaatschappyen korting hiervoor geven. het lijkt mij allemaal gebakken lucht over de rug van de consument.
naspeuringen op het internet leveren bar weinig op. Ik had met een gestolen batavusfiets van mij ook al problemen met de dpc want het data systeem was nog niet operationeel.
Ik meen dat de DPC zo'n 3 geleden is ingevoerd, wat is er in die jaren dan allemaal gebeyurd met dat systeem.
ik snap er maar weinig van?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] info rondom DiefstalPreventieChip
Re: info rondom DiefstalPreventieChip
Hallo Jeff,
Ook ik heb een nieuwe fiets met een anti-diefstalchip(protagtor) en heb nog even in de folder van de verzekering gekeken. Daar staat in dat je met je registratie kaart(heb ik niet) je persoonlijke gegeven moet invoeren op internet. Heb alleen van fietsdealer een barcode van de chip.
Ik heb net gebeld met mijn verzekeringsagent(tussenpersoon) en die had een nieuwere (2005) folder waarin dat zinnetje van registreren niet voorkomt, ze hadden er ook nooit iets over gehoord van een registratie.
Dus kortom, alleen 15% korting op de verzekering en verder volgens mij het hele antidiefstalchip volkomen nutteloos.
Ook ik heb een nieuwe fiets met een anti-diefstalchip(protagtor) en heb nog even in de folder van de verzekering gekeken. Daar staat in dat je met je registratie kaart(heb ik niet) je persoonlijke gegeven moet invoeren op internet. Heb alleen van fietsdealer een barcode van de chip.
Ik heb net gebeld met mijn verzekeringsagent(tussenpersoon) en die had een nieuwere (2005) folder waarin dat zinnetje van registreren niet voorkomt, ze hadden er ook nooit iets over gehoord van een registratie.
Dus kortom, alleen 15% korting op de verzekering en verder volgens mij het hele antidiefstalchip volkomen nutteloos.