LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] injector opel vivaro
injector opel vivaro
Fijn zo'n OPEL VIVARO, na 26000 km moest er een injector vervangen worden.
Dat zou in deze tijd van moderne technologie toch niet mogelijk moeten zijn.Voor mij is zo'n auto waardeloos.
Ik heb deze auto bij de plaatselijke opel dealer gekocht.
De vraagprijs was € 14750,00 , dus mag je er vanuit gaan dat het een degelijke auto is.
Ik heb de auto voor een meeneemprijs gekocht en na 400 km ging de verstuiver kapot.
Nu heb je als koper recht op een degelijk product .
Het is zelfs zo dat als je garantie verlopen is en het blijkt dat de auto een defect heeft dat niet is ontstaan door slijtage of verkeerd gebruik, hetgeen bij een verstuiver die na 26000km kapot gaat vrij duidelijk is, je RECHT hebt op kosteloos herstel.
De dealer ziet dit echter anders en weigert dit.
Nu vallen de kosten van deze reparatie nog wel mee, maar hoe zit het met de andere verstuivers en de brandstofpomp ?
En dan is het natuurlijk ook een principekwestie, want je koopt niet een auto bij de Opeldealer om zulke dingen mee te maken, want dan kan je net zo goed naar Beun de Haas gaan.
Dat zou in deze tijd van moderne technologie toch niet mogelijk moeten zijn.Voor mij is zo'n auto waardeloos.
Ik heb deze auto bij de plaatselijke opel dealer gekocht.
De vraagprijs was € 14750,00 , dus mag je er vanuit gaan dat het een degelijke auto is.
Ik heb de auto voor een meeneemprijs gekocht en na 400 km ging de verstuiver kapot.
Nu heb je als koper recht op een degelijk product .
Het is zelfs zo dat als je garantie verlopen is en het blijkt dat de auto een defect heeft dat niet is ontstaan door slijtage of verkeerd gebruik, hetgeen bij een verstuiver die na 26000km kapot gaat vrij duidelijk is, je RECHT hebt op kosteloos herstel.
De dealer ziet dit echter anders en weigert dit.
Nu vallen de kosten van deze reparatie nog wel mee, maar hoe zit het met de andere verstuivers en de brandstofpomp ?
En dan is het natuurlijk ook een principekwestie, want je koopt niet een auto bij de Opeldealer om zulke dingen mee te maken, want dan kan je net zo goed naar Beun de Haas gaan.
Laatst gewijzigd door cisjansen op 09 dec 2012 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: injector opel vivaro
Nou, wen er maar aan. De komende 200.000 km zullen er wel vaker dingetjes gerepareerd moeten worden. Dat heb je met gebruiksartikelen, deze slijten of gaan domweg kapot.cisjansen schreef:Fijn zo'n OPEL VIVARO, na 26000 km moest er een injector vervangen worden.
Dat zou in deze tijd van moderne technologie toch niet mogelijk moeten zijn.
Voor mij is zo'n auto waardeloos.
Re: injector opel vivaro
Het is en blijft een Renault natuurijk. Die dingen komen vaker voor bij Renault.
Als er een Opel logo op geplakt wordt, is het niet direkt Duitse degelijkheid geworden.
Wacht maar tot u 80.000 km. heeft gereden. Dan moet er namelijk een nieuwe versnellingsbak onder.
Het is niet anders...
Als er een Opel logo op geplakt wordt, is het niet direkt Duitse degelijkheid geworden.
Wacht maar tot u 80.000 km. heeft gereden. Dan moet er namelijk een nieuwe versnellingsbak onder.
Het is niet anders...
Re: injector opel vivaro
Ik begrijp best dat gebruiksvoorwerpen slijten en kapotgaan, maar dit is wel erg snel.
Je moet toch best aardig betalen voor zo'n ding.
Je moet toch best aardig betalen voor zo'n ding.
Re: injector opel vivaro
Dus de motor en de versnellingsbak zijn niet best.
Zitten er ook nog goede onderdelen aan?
Zitten er ook nog goede onderdelen aan?
Re: injector opel vivaro
De buitenspiegels zijn wel redelijk.cisjansen schreef:Dus de motor en de versnellingsbak zijn niet best.
Zitten er ook nog goede onderdelen aan?
Re: injector opel vivaro
ja en al was het wel opel, dan is dat nog steeds troep.mach2005 schreef:Het is en blijft een Renault natuurijk. Die dingen komen vaker voor bij Renault.
Als er een Opel logo op geplakt wordt, is het niet direkt Duitse degelijkheid geworden.
Wacht maar tot u 80.000 km. heeft gereden. Dan moet er namelijk een nieuwe versnellingsbak onder.
Het is niet anders...
Als een injector na 26000km is versleten dan is er mischien wel iets mis geweest met de brandstof die je tankt, heb je hem wel eens helemaal leeg gereden. als er dan troep in je tank zit, is dan de kans het grootst dat je je systeem vervuilt
de Injectors worden helemaal niet door renault/opel zelf gemaakt en zijn terug te vinden in meerdere merken.
Re: injector opel vivaro
Wen er inderdaad maar aan, injectors van die moderne Diesels( tddi common rail? technology etc.) Gaan echt te vaak stuk.
Echt niet alleen bij de Vivaro, ik had een Transit die dat euvel 3 keer heeft gehad in de 4 jaar dat we hem reden vanaf nieuw....
Echt niet alleen bij de Vivaro, ik had een Transit die dat euvel 3 keer heeft gehad in de 4 jaar dat we hem reden vanaf nieuw....
Re: injector opel vivaro
Kwaliteit van de brandstof is samen met de strengere milieueisen inderdaad één van de oorzaken van het steeds frequenter stuk gaan van injectoren (en nog wat onderdelen).
Al naar gelang de uitstootklassen worden injectoren steeds fijner met alle gevolgen vandien. De brandstof loopt tegelijkertijd behoorlijk in kwaliteit terug, (bijmengen biodiesel en het verwijderen van zwavel).
Op diverse fora wordt sterk aangeraden om voor de meest vooruitstrevende diesels enkel nog Vpower diesel en bp ultimate te tanken omdat de storingen hiermee langer uitblijven. Verder kan het geen kwaad om met enige regelmaat (elke beurt) reinigers van bijv. tunap/forte aan de brandstof toe te voegen.
Voor minder verfijnde diesels (zonder roetfilter) wordt door eigenaren mengsmering aan de diesel toegevoegd en vooral de Vag tdi's varen hier wel bij (het milieu weer minder).
Al naar gelang de uitstootklassen worden injectoren steeds fijner met alle gevolgen vandien. De brandstof loopt tegelijkertijd behoorlijk in kwaliteit terug, (bijmengen biodiesel en het verwijderen van zwavel).
Op diverse fora wordt sterk aangeraden om voor de meest vooruitstrevende diesels enkel nog Vpower diesel en bp ultimate te tanken omdat de storingen hiermee langer uitblijven. Verder kan het geen kwaad om met enige regelmaat (elke beurt) reinigers van bijv. tunap/forte aan de brandstof toe te voegen.
Voor minder verfijnde diesels (zonder roetfilter) wordt door eigenaren mengsmering aan de diesel toegevoegd en vooral de Vag tdi's varen hier wel bij (het milieu weer minder).