Op 24 mei heb ik mijn auto ingeruild voor een nieuw exemplaar (een tweedehands uit 2001) bij een erkende en betrouwbare garage, waar ik al jarenlang vaste klant ben.
Mijn nieuwe wagen zou binnen vier werkdagen rijklaar zijn; de dealer moest de adminstratie/nieuwe kentekenplaten op orde brengen. Er zou een eventuele vertraging in het spel kunnen zijn, dankzij Hemelvaart en Pinksteren, maar uiteindelijk zou ik rond 9 juni in mijn nieuwe auto rond kunnen rijden.
Inmiddels zijn er ongeveer vier werkWEKEN voorbij. Het blijft oorverdovend stil vanuit het RDW. Mijn beoogde auto is, volgens informatie van de politie, niet 'hot'/crimineel besmet, het is geen importbak. Niks mis mee zou je zeggen. Maar hij staat ondertussen zonder kentekenplaten te blinken in de showroom. De garagehouder zit in zijn maag met verkochte, maar nog niet betaalde voorraad en ook ik baal onderhand als een stekker van deze gang van zaken. Telefoontjes en mails aan de RDW ('geef chassisnummer op; geef VINcode. Normaal gesproken regelen we dit snel') worden 'binnen drie dagen beantwoord', maar ook op dat gebied lijkt informatie in een zwart gat te verdwijnen. Zowel de garagehouder als ik vangen bot in Veendam. Zelfs bij UPC word je sneller geholpen!
Heeft iemand te maken gehad met soortgelijk probleem en weet iemand de oplossing hiervoor? Ik wil mijn auto!
bpmo
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kentekenplaten/RDW traag
Re: kentekenplaten/RDW traag
Ondanks dat de politie anders beweert zit hier vermoedelijk toch het probleem.Mijn nieuwe wagen zou binnen vier werkdagen rijklaar zijn; de dealer moest de adminstratie/nieuwe kentekenplaten op orde brengen.
Uit een soortgelijke situatie kan ik het volgende vertellen.
De auto is waarschijnlijk betrokkken geweest bij een ongeval.
N.a.v dit ongeval is het kentekenbewijs ingevorderd.
Eigenaar heeft afstand gedaan van het wrak.
Wrak is opgekocht en gerepareerd.
In het geval waar ik over spreek is de voorkant van mijn auto (met chasisnummer) aan een goede complete achterkant van een andere auto gelast.
Ook hier duurde het lang voordat er een kenteken werd uitgegeven op de "nieuwe" auto.
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: kentekenplaten/RDW traag
bpmo,
Heb je inderdaad wel eens gevraagd aan deze betrouwbare garage, waarom er op een tweedehands auto geen kenteken zit??
Dit is inderdaad of import of een schade auto die wacht op een nieuw kenteken, anders zit er toch gewoon een kenteken op ??????? en zet je hem binnen 10 min op naam????
een paar nw. platen haal je in een half uur???
Dit heeft niets met de RDW te maken maar er is iets anders aan de hand wat ze er niet bij vertellen
gr Leo
Heb je inderdaad wel eens gevraagd aan deze betrouwbare garage, waarom er op een tweedehands auto geen kenteken zit??
Dit is inderdaad of import of een schade auto die wacht op een nieuw kenteken, anders zit er toch gewoon een kenteken op ??????? en zet je hem binnen 10 min op naam????
een paar nw. platen haal je in een half uur???
Dit heeft niets met de RDW te maken maar er is iets anders aan de hand wat ze er niet bij vertellen
gr Leo
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: kentekenplaten/RDW traag
bpmo, hoe is het nu ?:roll:
laat eens weten hoe het echt gegaan is
Leo
laat eens weten hoe het echt gegaan is
Leo
Re: kentekenplaten/RDW traag
Bedankt voor reacties,
Ik rijd ondertussen rond in mijn nieuwe wagen. De RDW had hem uitverkoren voor een nadere steekproef. Het was/is naar de letter van de wet een importbak. De vorige eigenaar is weliswaar Nederlander, maar hij woont in Kleve; Duitsland. De autodealer zit vlakbij de Duitse grens; hij koopt vaker wagens van expats in en heeft nooit problemen met de tenaamstelling gehad.
De vorige eigenaar had hem oorspronkelijk in Groesbeek (NL) gekocht; is daarna (met auto) twee kilometer verder geëmigreerd naar Duitsland en heeft de wagen vervolgens weer in Nederland van de hand gedaan. Bij de RDW gingen daarom allerlei bellen rinkelen.
Dus geen misdrijven, lijken in de kofferbak, schade enzovoort. Wél een gedegen RDW-keuring en een heen- en weergeschuif over landsgrenzen (lees: uitzonderlijk importverhaal).
bpmo
Ik rijd ondertussen rond in mijn nieuwe wagen. De RDW had hem uitverkoren voor een nadere steekproef. Het was/is naar de letter van de wet een importbak. De vorige eigenaar is weliswaar Nederlander, maar hij woont in Kleve; Duitsland. De autodealer zit vlakbij de Duitse grens; hij koopt vaker wagens van expats in en heeft nooit problemen met de tenaamstelling gehad.
De vorige eigenaar had hem oorspronkelijk in Groesbeek (NL) gekocht; is daarna (met auto) twee kilometer verder geëmigreerd naar Duitsland en heeft de wagen vervolgens weer in Nederland van de hand gedaan. Bij de RDW gingen daarom allerlei bellen rinkelen.
Dus geen misdrijven, lijken in de kofferbak, schade enzovoort. Wél een gedegen RDW-keuring en een heen- en weergeschuif over landsgrenzen (lees: uitzonderlijk importverhaal).
bpmo