LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kentekenregistratie en postbus

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mwjvannimwegen

kentekenregistratie en postbus

Ongelezen bericht door mwjvannimwegen »

Eerdaags staat er een verhuizing naar een recreatiepark voor de deur,maar omdat ik een auto en een motor bezit vraag ik mij af of ik een postbus kan openen,maar tegelijkertijd een auto en motor kan laten registreren t.b.v de houderschapsbelasting op een postbusnummer?
Of moet er voor houderschapsbelasting een woonadres en geen postbusnummer opgegeven worden?wie weet het antwoord?

D1RK

Re: kentekenregistratie en postbus

Ongelezen bericht door D1RK »

www.rdw.nl en stel daar deze vraag....

Ik zou het niet weten want als ze U zoeken vinden ze de postbus en geen huis adres...
Mijn bedrijf heeft altijd op adres gestaan en nooit op postbus.... maar of het kan weet ik niet!

Quisquid

Ongelezen bericht door Quisquid »

Als je een adreswijziging doorgeeft bij de gemeente, gaat er automatisch een melding van naar de RDW, die dat verwerkt in het kentekenregister ten aanzien van alle op jouw naam staande kentekens. En naar tal van andere instanties, zoals de Belastingdienst.

Of het ook mogelijk is daar met een postbus te werken, weet ik niet. Misschien op verzoek. Informeer bij de RDW. Maar postbussen kunnen weer opgeheven worden zonder dat daarvan een melding de RDW bereikt. Bovendien werken postbussen fraude in de hand. Bijvoorbeeld als de postbuseigenaar niet meer in Nederland woont. Nederlandse kentekens mogen niet meer op een buitenlands adres geregistreerd staan. Wie emigreert, moet zijn auto/motor/gekentekende aanhangwagen/bromfiets exporteren en in het nieuwe woonland laten registreren.

Daklozen en anderen zonder vaste woon- of verblijfplaats kunnen wél een adres binnen Nederland hebben. Zij moeten als zij Nederlands ingezetene zijn, officieel ingeschreven staan bij een gemeente (het Centrale Persoonsregister bestaat niet meer) en kunnen op het gemeentehuis in een gemeente naar keuze een officieel postadres krijgen dat in de Gemeentelijke Basisadministratie Personen (GBA) wordt vermeld (waar alle "officiële" post kan aankomen, zoals belastingbrieven, bekeuringen, dagvaardingen, oproepingen voor verkiezingen, enz.).

Overigens heet de "houderschapsbelasting" gewoon motorrijtuigenbelasting (artikel 1 Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994).
Laatst gewijzigd door Quisquid op 19 okt 2008 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

De Tegenpartij

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Helaas, een kenteken kan NIET op een postbus geregistreerd worden, dit i.v.m. al de voorgenoemde argumenten (fraude).

Gesloten