LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kia carens

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

HOE KUNNEN WE HET OPLOSSEN

Peiling eindigde op 04 mar 2009 10:22

GEZAMELIJKE AKTIES
0
Geen stemmen
of naar de rechter
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

vliegenv

kia carens

Ongelezen bericht door vliegenv »

IK HEB SINDS 13 MAANDEN EEN NIEUWE KIA CARENS OP GAS BIJ DE EERSTE GROTE BEURT BLIJKT DAT IK 500 EURO MOET BETALEN VOOR MIJN KLEPPEN TE STELLEN IK BELDE KIA NEDERLAND OP EN DIE BETALEN MIJ 250 EURO TERUG BELACHELIJK IK DACHT DAT DE AUTOS GESCHIKT WAREN OP GAS FX IK WIL HET ER NIET BIJ LATEN ZITTEN WILLEN DE GENE MET DE ZELFDE PROBLEMEN MIJ BELLEN OM TE KIJKEN OF WE GEZAMELIJK AKTIES KUNNEN ONDERNEMEN MIJN NTEL NR IS 0652011880

Mallemalle

Re: kia carens

Ongelezen bericht door Mallemalle »

kleppen vaker stellen op gas dan op benzine hoort erbij

kweet niet of het een aluminium kop is of gietijzer, maar bij aluminium kan het nogal eens hard gaan

geharde klepzetels en kleppen derin lost het probleem op

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

IK DACHT DAT DE AUTOS GESCHIKT WAREN OP GAS FX
HEB JE DAN PROBLEMEN MET JE GASINSTALLATIE BEHALVE DIT ONDERHOUD?
ZO NIET DAN IS DE WAGEN TOCH GEwoon geschikt voor autogas?

Bij autogas schijnt het kleppenstellen erg noodzakelijk te zijn om verbrande kleppen te voorkomen en het had mooi geweest dat de dealer je van te voren gewaarschuwd had (mogelijk heb je daar ook die 250 euro voor gekregen!?)
zie ook de website van KIA:
Aandachtspunten bij aanschaf van LPG
Naast alle voordelen van gas dient u ook rekening te houden met een aantal andere punten, zoals extra uitgaven gedurende de levensduur van uw auto vanwege gasinbouw. U moet daarbij denken aan extra onderhoudskosten als gevolg van het controleren of stellen van de kleppen. Verder moet u uw auto regelmatiger APK laten keuren. Een nieuwe auto op gas moet gekeurd worden volgens de oude APK frequentie (eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar). Een nieuwe auto op benzine moet gekeurd worden volgens de nieuwe APK frequentie (eerste APK na 4 jaar, daarna twee keer na 2 jaar, daarna elk jaar).
http://www.kia.nl/content/services/kia% ... togas.aspx

Vertel eens iets meer maar dan wel zonder de Caps Lock aan te zetten aub
:P

(Kia Nederland waarschuwt in zijn informatie keurig voor extra onderhoudskosten en de Dealer is wettelijk gezien je aanspreekpunt als verkoper van het product. Een gezamenlijke actie tegen KIA Nederland is dus kansloos; je zal bij de dealer moeten zijn).

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Meerder Kia en Hyundai modellen hebben problemen.

Als je eerst op www.problemcar.nl had gekeken naar Kia op Gas weet je waarom ondanks de reclame van Importeur vele dealers het toch niet leveren!

Ook andere modellen hebben er bij deze 2 merken veel last van.
Terug naar benzine of diesel kopen en inruilen.

Alleen bepaalde Japanse merken werken zonder verlies aan garantie en hebben dit soort extra werk niet nodig.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Misschien kijk ik eroverheen D1rk maar ik zie nauwelijks problemen beschreven met KIA's op gas op problemcar!?
TS heeft overigens - momenteel -ook geen technische problemen alleen problemen met de hoogte van de onderhoudskosten die hem enigszins rauw op het dak vallen.

TS had meer info moeten vragen - "is autogas alleen maar goedkoper of zitten er nog nadelen aan" -en de dealer had meer openheid moeten geven over de hogere onderhoudskosten.
Als TS wel voldoende info gevraagd heeft maar de dealer dit opzettelijk verzwegen heeft dan heb je een zaak voor je rechtsbijstand lijkt me (alhoewel de bewijslast ingewikkeld ligt denk ik).
Heeft TS niet verder doorgevraagd dan mag hij - volgens mij - blij zijn met de coulance van KIA Nederland.
Je hebt per slot van rekening ook een onderzoeksverplichting bij een koop :idea:

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

250 euro terug is nog heel netjes trouwens

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Je kunt bij zowel Kia als Hyundai op de motoren zoeken.

Verder diverse dealers die liever niet op gas afleveren.

Ook meerdere gasinbouwers die het afraden.

Maar gezien het kleine aantal dat nu is ingebouwd en de vele die weer na enkele jaren dus onrendabel zijn uitgebouwd....

Bij bepaalde merken kun je garantie kopen voor 3 jaren zoals GasFX en dan moet je uitkijken.
Mitsubishi geeft gewoon gratis de fabrieksgarantie en die hebben zelden problemen.
Dit verschil tussen gratis behoud en goedkeuring importeur en moeten betalen voor garantie is volgens mij voldoende!

Gesloten