LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kia Sportage 2010

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
marc2010

Kia Sportage 2010

Ongelezen bericht door marc2010 »

Kom net terug van de dealer. Nieuwe Sportage staat eindelijk in de showroom. Wat blijkt, ze hebben de prijzen met ongeveer 2000 Euro verhoogd in vergelijking met de introductie prijzen die ze circa 1.5 maand geleden afgaven.

Wat een ongelofelijke rot streek. Dat kan toch eigenlijk niet. Eerst met een l campagne iedereen lekker maken dat ze beginnen met een prijs van 23.750,-- Euro en nu ze je er een proefrit mee wil maken vertellen dat de vanaf prijs 25.880,-- Euro is. Lekker betrouwbaar!! Aan de woorden van de verkoper van anderhalve maand geleden dat ik niet snel hoefde te beslissen heb ik dus ook weinig. Een natuurlijk is het introductie model met gratis open dak ineens ook niet meer te verkrijgen. Werkelijk ongelofelijk, wat een k-streek.

stofzuigertje

Re: Kia Sportage 2010

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je toen wel had gekocht had je nu de lage prijs gehad.

Verder is door de gedaalde Euro deze auto duurder geworden, in Amerika en Engeland is de prijs hetzelfde, ook in Zweden dus dankzij de dalende € is deze nu duurder!
Ook de levertijd en vele bestellingen veroorzaakte deze verhoging dus jammer en verder zoeken, want als je niets koopt zitten ze weer met teveel, dus wacht nog even op aanbieding of kies ander merk!

marc2010

Als je toen had gekocht??

Als een verkoper verteld dat de je beter even kan wachten (je wil toch een proefrit maken) denk je er niet aan dat een merk zijn net gecommuniceerde prijzen na ander halve maand met meer dan 2000 omhoog gooit. Blijft het bedriegen van de consument. Eerst lokken en als je kan kopen en proefrijden andere prijzen hanteren. Kia is echt slecht en onbetrouwbaar bezig zo op deze manier.

Het punt van de daling van de Euro is ook niet echt van toepassing. Een beetje professionele organisatie verzekerd zich tegen valuata risico's (schommelingen) en zadelt zijn klanten hier niet mee op. Misschien had ik ook niet zoveel mogen verwachten na het falliet gaan van KIA Kroymans.

Blijft al met al een verdacht luchtje aan zitten. Mensen lokken naar een showroom presentatie waarbij je niet mag proefrijden. En als dit dan aanslaat en je kan wel kiezen en kopen dan "hopla" we gooien de prijzen met meer dan 2000 Euro omhoog.

Met de introductie van Sportage bedriegt KIA de consument!!!

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

als de koper toen had gezegd zou die maar nemen had u het dan wel gedaan??? er bestaat nog zoiets als veranwoordelijkheid bij uzelf, mijn vriend heeft ook een Kia gekocht maar wel optijd , hoezo u dan niet?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als U en vele andere nu niets meer kopen en ander merk zoeken en dit duidelijk laten merken en weglopen moeten ze wel de prijzen aanpassen dus koop niets tenzij ze de oude prijzen terug halen.
Verder zou ik de 1.6 en 1.7 motoren afwachten die vermoedelijk schoner en zuiniger zijn en niet trager.

tiptoo

stofzuigertje schreef:Als U en vele andere nu niets meer kopen en ander merk zoeken .

onzin bij andere merken komt dit ook voor hoor, gewoon zorgen dat je op tijd je beslissing neemt en niet later gaan zemelen toen stond het voor..... en nu duurder!

marc2010

bij anderen komt het ook voor???

Jullie namen houden volgens mij verband met "interne pr medewerker van KIA".Doel; negatieve publiciteit moet zien terug te dringen!!!

Al de argumenten zijn niet steekhoudend.
- Prijs verhoging door lagere Euro: niet gezien bij andere aziatische merken.
- Reclame maken voor een prijs en die na 1.5 maand bij intrdoductie verhogen is niet zoals jullie het melden "jammeren en zemelen" maar 100% onproffesioneel en word door velen aangemerkt als kopers bedrog.

Iedereen die ik ken in de autowereld is het er volledig mee eens is dat dit een blamage is qua marketing en reclame. Typisch nou dat julie er geen probleem meer hebben om 2000 Euro meer te betalen.

Zulke consumenten heb ik nog niet kunnen categoriseren in mijn beroepsveld.

En ja, ik had deze auto willen aanschaffen. Maar na zoveel bedrog door Kia betreffende de nieuwe Sportage moet ik daar misschien toch maar op terug komen.

tiptoo

marc2010 schreef:
Typisch nou dat julie er geen probleem meer hebben om 2000 Euro meer te betalen.

Zulke consumenten heb ik nog niet kunnen categoriseren in mijn beroepsveld.

En ja, ik had deze auto willen aanschaffen. Maar na zoveel bedrog door Kia betreffende de nieuwe Sportage moet ik daar misschien toch maar op terug komen.

weet je ....tis jouw probleem niet die van ons!! dan koop je die toch niet!

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Koop je toch lekker een Hyundai X serie, zie het probleem niet echt.
Als je niet tevreden bent met het ene merk ga je toch naar het volgende (die dit soort praktijken er niet op nahoudt).

een

Ongelezen bericht door een »

Ik vind het geen bedrog. Denk je dat die dealer er blij mee is dat ie nu 2000 meer moet vragen?? Zal best orders schelen dus. Het is gewoon een beetje dom van KIA dat ze de introprijs zo laag hebben ingezet en nu (noodgedwongen) de prijs zoveel moeten verhogen.

Een beetje professionele organisatie verzekerd zich tegen valuata risico's (schommelingen) en zadelt zijn klanten hier niet mee op. Misschien had ik ook niet zoveel mogen verwachten na het falliet gaan van KIA Kroymans.
Een organisatie kan zich misschien wel verzekeren tegen deze risico's maar zal de kosten daarvan (want niets is gratis in het leven) uiteindelijk toch doorbelasten aan de klant.

En wat heeft KIA Kroymans hiermee te maken? Hebben zij de prijzen bepaald?

Ik snap dat u boos bent maar dit hoort helaas bij het leven, zeg maar. Succes met verder zoeken naar een ander merk (die zeker niet (veel) goedkoper zal zijn).

Gesloten