LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderzitjes

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
eindredactie KN

kinderzitjes

Ongelezen bericht door eindredactie KN »

Uit het katholiek Nieuwsblad van 13 augustus:

Raadseltje

- De EU wil kinderzitjes verplichten voor kinderen tot 1,35 meter.
- In een normale personenauto passen niet meer dan twee kinderzitjes op de achterbank.
- Jaarlijks overlijden in ons land 16 kinderen door een ongeval met een auto.
- Wie met meer dan twee kinderen onder de 1,35 op pad wil (en géén ouder is!) heeft een tweede auto of meerpersoons bakbeest nodig, een MPV. Die veroorzaken door hun grotere massa meer dodelijke slachtoffers bij verkeersongelukken. En verbruiken meer brandstof dan een middenklasser.
- Luchtvervuiling is een van de belangrijkste veroorzakers van ernstige en dodelijke aandoeningen bij kinderen.

Rara hoe moet dat?

jan peeters

Gast

Re: kinderzitjes

Ongelezen bericht door Gast »

oplossing:
iedereen mag maximaal twee kinderen krijgen

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

ik heb me laten inschrijven voor madurodam :lol:

dens

Ongelezen bericht door dens »

Prima idee van die kinderzitjes.

Het is een fabel dat een MPV per definitie slechter voor het milieu/gezondheid is dan een niet-MPV. Een flinke stationcar die veel gezinnen toch al hebben verbruikt hetzelfde bij een gelijke motor. Het ligt vaak aan de rechtervoet van de bestuurder!

liliput

Ongelezen bericht door liliput »

En hoe zit het dan met liliputters ?

In kinderzitje achter het stuur ??

Gast

Vraag aan liliput:

Hoe gaat dat nu als je autorijdt? Speciale stoel(verhoger) of moet er iets aangepast worden?

Groeten

yuppie

Ongelezen bericht door yuppie »

UH Voor de kleinere mensen onder ons hebben ze zoals je in de krant heb kunnen lezen het volgende meest BELACHELIJKE meest VERNEDERENDE idee de wereld in geholpen.
Ze zijn namelijk bezig om jawel lees goed AANGEPASTE KINDERZITJES te maken voor de kleine mens. :roll:

Gast

Echt belachelijk!

Gast

En gaan ze dan voor de lange mensen (zoals ik, 2 meter) een open dak verplichten ofzo?? Het wordt steeds gekker.

Gast

yuppie en gast: ze zouden ook kunnen verbieden om onder een bepaalde lengte auto te rijden, zou je dat liever hebben (net als in de Efteling: te klein, dan niet rijden in de python)?

marco275

Ongelezen bericht door marco275 »

Waar houdt dit op??
We zijn toch volwassen mensen, moeten er dan overal regeltjes voor komen onder het mom van veiligheid? Moet het dan 100% veilig wordt het toch niet.
Of is er een lobby geweest van producenten van autostoeltjes daar in Brussel?
Nog even en we moeten een gordel om op de bank voor de televiesie!! :x

marco275

Ongelezen bericht door marco275 »

Waar houdt dit op??
We zijn toch volwassen mensen, moeten er dan overal regeltjes voor komen onder het mom van veiligheid? 100% veilig wordt het toch niet.
Of is er een lobby geweest van producenten van autostoeltjes daar in Brussel?
Nog even en we moeten een gordel om op de bank voor de televiesie!! :x

Gast

Je dacht, misschien ben ik niet duidelijk, ik plaats het gewoon 2x?? Hahaha

resp001389484

Ongelezen bericht door resp001389484 »

Wij hebben onlangs een stationwagon (VW Passat) aangeschaft waar 3 kinderzitjes op de achterbank kunnen, of 2 en een maxicosi, allemaal volgens de laatste norm goedgekeurd. Een MPV hoeft dus niet perse als je 3 kinderen hebt. Ook bestaat de mogelijkheid 1 van de kinderen voorin te doen en een volwassene achterin.

Verder vind ik dat de EU ook te ver kan gaan met wetgeving, al lees ik in het oorspronkelijke bericht dat kinderzitjes verpicht gesteld worden voor KINDEREN tot 1.35 meter

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

we zijn vanavond van de bank gevallen, gordels vergeten om te doen
:lol: :lol: :lol: :lol:

GERTM

Ongelezen bericht door GERTM »

Flepp is zeker van mening dat hij de lolligste is

Gast

Een MPV hoeft dus niet perse als je 3 kinderen hebt.

Wij hebben eerst een MPV gehad en die ingeruild voor een grote stationwagon. Een MPV lijkt heel handig, je kunt varieren met de stoelen enzo. Hebben wij echter zelden gebruikt en het grote nadeel is de beperkte bagageruimt van de meeste MPV's. Vandaar dus maar een grote staion gekocht: genoeg ruimte op de achterbank, wel ieets minder flexibel maar je kunt tenminste voldoende meenemen als je met z'n 4'en of 5'en weggaat!

gastjehopenloos

Ongelezen bericht door gastjehopenloos »

waar je je al niet druk om kan maken over kinderstoeltjes e.d.

who cares !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

als je een ongeluk krijgt met je kinderen in de auto so what als ze het niet halen maak je toch weer nieuwe, ff oefenen en het is nog lekker ook. 2 vliegen in 1 klap.

als het hun of je tijd is is het niet anders.

als is dodelijk tegenwoordig dus wat maakt het uit als je kinderen eerst gaan dan je zelf, das pech je kids weg.

gewoon doen wat je zelf wil doen dood gaan we toch.....................

Gesloten