LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten renault scenic

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mar10e

klachten renault scenic

Ongelezen bericht door mar10e »

Wij hebben in 2001 een renault scenic gekocht van 1 jaar oud,
We hebben al verschillende (oudere) auto's gehad,maar nog nooit zoveel problemen en kosten als bij deze auto.
Onderweg naar Spanje lekkende dieselleiding,volgens monteur moesten ook de gloeistaven vervangen worden,later thuis gaat er een lampje op het dashbord branden, naar de garage gegaan,was volgens chefmonteur geen groot probleem,moesten maar een afspraak maken,wij vroegen of het soms de remmen zouden kunnen zijn ,volgens hem was dit niet zo. 2 dagen later maakt auto raar geluid,naar de garage gegaan,remblokjes EN remschijven moesten vervangen worden,foute diagnose door monteur met de grote beurt moesten we wel €1285,62 betalen.Tussendoor is het instrumentenpaneel vervangen, de klok liep terug in plaats van voorruit.Paar maanden later doet de auto het oppeens niet meer,weer naar de garage,rekeneenheid moest vervangen worden €567,70 ondertussen was wel onze garantie een paar weken verlopen,we hebben geprotesteerd tegen deze kosten, omdat we van mening waren dat we al genoeg betaald hadden aan deze auto.We moeten gewoon betalen volgens renault zijn ze ons tegemoet gekomen met 30 %kortiing op de laatste reparatie.Dit is dan een auto van €19.250,00 met 2 jaar Topgarantie (ja,ja,alleen als er een zekering moet worden vervangen valt dit onder de garantie)

Gast

Re: klachten renault scenic

Ongelezen bericht door Gast »

ja,ja,alleen als er een zekering moet worden vervangen valt dit onder de garantie)
Nee, is normale slijtage :twisted:

robs65

Re: klachten renault scenic

Ongelezen bericht door robs65 »

Ik lees vaak berichten in div. forums over mensen die auto's kopen die net 1 jaar oud zijn. Ik vraag me daarbij altijd af : waarom staat die auto al na 1 jaar als occasion te koop. Vaak heb ik het idee dat je de probleembak van de 1e eigenaar overneemt.

Ik persoonlijk koop liever een auto van 3 a 4 jaar met een redelijk aantal kilometers dan eentje van 1 jaar waarvan ik niet de reden weet waarom die wagen na 1 jaar al is ingeruild.
En demo-auto's ben ik ook niet zo gecharmeerd van. Jan en alleman rijdt erin en vaak is er even warmrijden niet bij.

Heeft verder niets met uw Renault-verhaal te maken maar dit kwam in me op toen ik uw verhaal las.

Gesloten