LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koplampen Ford Focus snel stuk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
gruttepier

Koplampen Ford Focus snel stuk

Ongelezen bericht door gruttepier »

Ik rijd sinds vorige jaar naar volle tevredenheid een Ford Focus.
Rijdt prima niets mis mee.

Er is echter een probleempje. De koplampen gaan wel erg snel stuk. Zo om de 3/4 maanden sta ik weer bij de garage om een nieuwe lamp erin te laten zetten. Aangezien ik geen techneut ben, er het nodige aan obstakels moet worden genomen voordat de lamp geplaatst is, laat ik het de garage even doen. Bij mijn vorige auto, een renault was het zelf plaatsen overigens geen probleem.

Ik vind het toch redelijk vaak dat die lampen kapot gaan. Zijn er meer Focus rijders met dit probleem?

stofzuigertje

Re: Koplampen Ford Focus snel stuk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas zijn bepaalde merken zo moeilijk ingebouwd dat het werk voor de garage is helaas.

Maar monteren ze Long Life lampen van Philips of Osram?
En meten ze de spanning, normaal 12 volt maar bij starten zakt deze richting 10,8 volt,
om daarna bij gasgeven te stijgen tussen de 13.5 volt en 15.3 volt en vermoedelijk zit jou Ford Focus ruim boven de 14 volt.
Ook snel optrekken en hoge toeren rijden kan de dynamo laten laden en zo pieken veroorzaken.
Maar laat ze eens digitaal de spanningafgifte van Dynamo controleren.

Ze moeten dan eventueel de spanningsregelaar vervangen en dat is garantie.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Ze moeten dan eventueel de spanningsregelaar vervangen en dat is garantie.
Als er nog garantie op de auto is, dan ja!

gruttepier