LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kromme remschijven Ford Mondeo
Kromme remschijven Ford Mondeo
Voor de 2e keer originele remschijven van Ford geplaatst en opnieuw zijn de schijven krom.
Dit is heel irritant bij het remmmen, omdat het stuur gaat wibbelen.
Wie heeft er zoiets meegemaakt en een oplossing gevonden?
Dit is heel irritant bij het remmmen, omdat het stuur gaat wibbelen.
Wie heeft er zoiets meegemaakt en een oplossing gevonden?
-
Re: Kromme remschijven Ford Mondeo
das best vreemd, tenzij je rijstijl zodanig is dat je met regelmaat van de klok vol op de remmen gaat staan, heel laat afremt waardoor die dingen loeiheet worden
maar dan zou het bij nieuwe schijven niet zomaar mogen gebeuren
is het direct na montage al opgetreden of 20.000 km verder pas?
kan ook een gevolg zijn van aanlopen van de blokken
zijn het geventileerde schijven? dan zou ik eens contact opnemen met de fabrikant
wielen goed gebalanceerd?
zijn het geventileerde schijven? dan zou ik eens contact opnemen met de fabrikant
Dit is een euvel van Ford, dat weet ik !Mallemalle schreef:das best vreemd, tenzij je rijstijl zodanig is dat je met regelmaat van de klok vol op de remmen gaat staan, heel laat afremt waardoor die dingen loeiheet worden
Ik vroeg naar een oplossing !!!
d.w.z. heeft iemand een soort remschijven gevonden, welke dit niet doen!
-
oh, u wilt ene oplossing
die scheitford de eerste de beste boom stevig laten knuffelen of van mijn part door een etalagepui douwe, en een ander merk kopen
agressieve reacties worden agressief beantwoord
je mag blij zijn dat iemand bereid is fatsoenlijk te reageren
die scheitford de eerste de beste boom stevig laten knuffelen of van mijn part door een etalagepui douwe, en een ander merk kopen
geweldige reactieMallemalle schreef:oh, u wilt ene oplossing
Wat is er nu aan mijn reactie agressief !
Jou reactie is best onder de gordels, maar reageer gewoon niet meer op mij!
Oh wat zijn wij toch mallemalle....
heb je een mondeo tussen van bj. 94 tot 01?
Hallo,RobbieS. schreef:heb je een mondeo tussen van bj. 94 tot 01?
neen mijn is van 03 !
Ik heb gelezen, dat er nu schijven moeten bestaan, welke gaten hebben, om dit te voorkomen !
Iets waar aan deze ?
Kun je krijgen bij automateriaal zaken zoals Brezan. Kan inderdaad de oplossing zijn. De originele schijven zijn wel gevoelig voor kromtrekken.
Maar vaak ligt het ook aan de bestuurder. Misschien zijn er situaties waarbij u sterk afremt (na afrit snelweg) en vervolgens voor een verkeerslicht moet wachten? Als u dan met ingetrapte rem op de loeihete schijven blijft staan, trekken deze krom.
De geperforeerde schijven moeten hier beter tegen kunnen.
Maar vaak ligt het ook aan de bestuurder. Misschien zijn er situaties waarbij u sterk afremt (na afrit snelweg) en vervolgens voor een verkeerslicht moet wachten? Als u dan met ingetrapte rem op de loeihete schijven blijft staan, trekken deze krom.
De geperforeerde schijven moeten hier beter tegen kunnen.
Ik ben een vutter en heb een vrij rustige rijstijl.
De eerste schijven had ik geplaatst voor de vakantie met de caravan.
Ik dacht dus , dit is het schuld. Maar met het 2e stel nog niet met de caravan gereden. Op vele fora staat dit euvel bekent, maar geen echte oplossing.
Bedankt ik ga er over denken.
Nog een vraagje: Hoe denk je over het afdraaien van de schijven ?
De eerste schijven had ik geplaatst voor de vakantie met de caravan.
Ik dacht dus , dit is het schuld. Maar met het 2e stel nog niet met de caravan gereden. Op vele fora staat dit euvel bekent, maar geen echte oplossing.
Bedankt ik ga er over denken.
Nog een vraagje: Hoe denk je over het afdraaien van de schijven ?
-
Afdraaien van geventileerde schijven wordt over het algemeen afgeraden.
Bij massieve schijven zit wat meer "vlees", tenzij de kromming van dien aard is dat ze na afdraaien te dun worden.
Afdraaien wordt door de meeste garages ook niet meer gedaan.
v.d.Heyden
Bij massieve schijven zit wat meer "vlees", tenzij de kromming van dien aard is dat ze na afdraaien te dun worden.
Afdraaien wordt door de meeste garages ook niet meer gedaan.
v.d.Heyden
-
Kromme remschijven is een kwaaltje als gevolg gebrekkig onderhoudt en daarmee bedoel ik niet de vorm van onderhoud zoals u die zelf kunt uitvoeren maar ik heb het over periodiek groot onderhoud. De remklauwen hebben onder normale omstandigheden vrije speling t.o.v. elkaar. Door straatvuil echter komen de geleiders vast te zitten en dan is het snel gedaan.
Ik zou u willen adviseren om naar een vakgarage te gaan onder vermelding van het euvel. Ze zullen er dan tijdens groot onderhoud aandacht aan besteden.
Succes!
Ik zou u willen adviseren om naar een vakgarage te gaan onder vermelding van het euvel. Ze zullen er dan tijdens groot onderhoud aandacht aan besteden.
Succes!
Troubleshooter,
de Ford garages weten alle van dit euvel, maar hebben geen oplossing.
Als je op internet gaat googelen, dan zou je zien, hoe vaak dit voorkomt.
Dat was de reden, dat ik het op dit forum heb geplaast, of misschien iemand een oplossing heeft gevonden.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik had er niet gedacht, dat er ook nog normale mensen op dit forum zijn, om als volwassene te kunnen communiceren!
de Ford garages weten alle van dit euvel, maar hebben geen oplossing.
Als je op internet gaat googelen, dan zou je zien, hoe vaak dit voorkomt.
Dat was de reden, dat ik het op dit forum heb geplaast, of misschien iemand een oplossing heeft gevonden.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik had er niet gedacht, dat er ook nog normale mensen op dit forum zijn, om als volwassene te kunnen communiceren!
-
excuses voor mijn wat overdreven reactie
afdraaien is geen aanrader, de schijven worden nog dunner en trekken nog sneller krom
informeer eens bij een bedrijf als dit:
http://www.brakemax.nl/
wellicht ben je wat duurder uit maar om de paar maanden schijven vervangen lijkt me ook geen fijne kostenpost
ik zou dus gaan voor aangepaste schijven die wat meer kunnen hebben
dat het ene ford euvel is is raar, daar zou de aftermarket toch vrij eenvoudig op in kunnen springen zodat schijven die dan geleverd worden wel aan de eisen voldoen en langer meegaan en niet kromtrekken
wat ik me nog wel afvraag is of je de originele velgen er onder hebt zitten
als extreem voorbeeld: ik heb onder mijn wagen ooit dichte aluminium velgen gehad en daarvan gingen de schijven ,de blokken en de wiellagers in not time naar de gvd wegens slechte warmteafvoer
afdraaien is geen aanrader, de schijven worden nog dunner en trekken nog sneller krom
informeer eens bij een bedrijf als dit:
http://www.brakemax.nl/
wellicht ben je wat duurder uit maar om de paar maanden schijven vervangen lijkt me ook geen fijne kostenpost
ik zou dus gaan voor aangepaste schijven die wat meer kunnen hebben
dat het ene ford euvel is is raar, daar zou de aftermarket toch vrij eenvoudig op in kunnen springen zodat schijven die dan geleverd worden wel aan de eisen voldoen en langer meegaan en niet kromtrekken
wat ik me nog wel afvraag is of je de originele velgen er onder hebt zitten
als extreem voorbeeld: ik heb onder mijn wagen ooit dichte aluminium velgen gehad en daarvan gingen de schijven ,de blokken en de wiellagers in not time naar de gvd wegens slechte warmteafvoer
Geboorde schijven tegen kromtrekken? Veel adviezen gezien maar dit is echt geen optie. Zijn een paar merken die dit soort schijven goed kunnen maken (porsche bijv.) maar dan ben je eerder de prijs van een leuke occassion kwijt en zit je al lang niet meer in de mondeo klasse......
Enkele tips die wel zouden kunnen helpen:
Is je auto goed uitgelijnd, je banden in goede staat, hebben je velgen geen hoogteslagen en zijn je wielen goed gebalanceerd? de helft van de klachten over trillende schijven komt hieruit voort.
Vervolgens inderdaad even laten controleren of de zuigers van je remklauwen goed en soepel kunnen bewegen.
Ga je voor nieuw dan zou ik eens naar gladde (gegroefde/geboorde schijven zijn voor op het circuit of voor sjonnies op de boulevard) schijven van een topmerk gaan (National, Galfer of Zimmermann zijn echt goed Ebc al een stuk minder en bij de zog. "Brembo" meuk of no name schijven kun je beter uit de buurt blijven). Met de Ford remblokken is niets mis (ferrodo maakt ook goed materiaal) en die kun je gewoon nemen (wel tegelijk nieuwe schijven en blokken nemen en zorgen dat de monteur de naven echt heel goed reinigt alvorens de schijf te monteren. Tenslotte geen noodstops maken tijdens het inremmen van de schijven en je voet bij stoplichten van het rempedaal halen als de schijven echt heet zijn.
Is je auto goed uitgelijnd, je banden in goede staat, hebben je velgen geen hoogteslagen en zijn je wielen goed gebalanceerd? de helft van de klachten over trillende schijven komt hieruit voort.
Vervolgens inderdaad even laten controleren of de zuigers van je remklauwen goed en soepel kunnen bewegen.
Ga je voor nieuw dan zou ik eens naar gladde (gegroefde/geboorde schijven zijn voor op het circuit of voor sjonnies op de boulevard) schijven van een topmerk gaan (National, Galfer of Zimmermann zijn echt goed Ebc al een stuk minder en bij de zog. "Brembo" meuk of no name schijven kun je beter uit de buurt blijven). Met de Ford remblokken is niets mis (ferrodo maakt ook goed materiaal) en die kun je gewoon nemen (wel tegelijk nieuwe schijven en blokken nemen en zorgen dat de monteur de naven echt heel goed reinigt alvorens de schijf te monteren. Tenslotte geen noodstops maken tijdens het inremmen van de schijven en je voet bij stoplichten van het rempedaal halen als de schijven echt heet zijn.
-
wat is dan de functie van schijven met groeven, gaten etc, anders dan afvoer van remstof en eventueel water??
-
Groeven en gaten hebben niks te maken met het afvoeren van remstof en/of water. Zitten er puur en alleen voor grotere koeling cq snellere afvoer van warmte. Vandaar ook waarschijnlijk de opmerking van "Veldt01" dat deze schijven hoofdzakelijk voor op het circuit zijn bedoeld.Mallemalle schreef:wat is dan de functie van schijven met groeven, gaten etc, anders dan afvoer van remstof en eventueel water??
v.d.Heyden
Heb nog wat gegoogeld, en ook zoals je zegt ben ik bij Zimmermann uitgekomen.Veldt01 schreef:Geboorde schijven tegen kromtrekken? Veel adviezen gezien maar dit is echt geen optie. Zijn een paar merken die dit soort schijven goed kunnen maken (porsche bijv.) maar dan ben je eerder de prijs van een leuke occassion kwijt en zit je al lang niet meer in de mondeo klasse......
Blijkbaar goed spul, maar niet aan de goedkopste kant!
Helaas vind ik geen reactie van iemand, welke deze gebruikt.
Bedankt voor de tip!
Alle waar naar zijn geld. De gladde schijven vallen qua prijs (ebay Duitsland) best mee. National sla ik nog iets hoger aan maar is ook weer iets duurder.
De gemiddelde autorijder komt niet verder dan schijven van de dealer dus heel veel zul je ook niet vinden.
Mocht je het toch te duur vinden orgineel kost in Duitsland minder dan de helft van wat je bij de dealer kwijt bent (verzenkosten ca. 18 Euro).
http://cgi.ebay.de/ORIGINAL-BREMSSCHEIB ... 563a126578
De gemiddelde autorijder komt niet verder dan schijven van de dealer dus heel veel zul je ook niet vinden.
Mocht je het toch te duur vinden orgineel kost in Duitsland minder dan de helft van wat je bij de dealer kwijt bent (verzenkosten ca. 18 Euro).
http://cgi.ebay.de/ORIGINAL-BREMSSCHEIB ... 563a126578
-
als schijven met gaten en groeven gemaakt zijn om warmte af te voeren, waarom is het dan kul, geboorde schijven tegen kromtrekken?Veldt01 schreef:Geboorde schijven tegen kromtrekken? Veel adviezen gezien maar dit is echt geen optie.