LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kromme remschijven VW Up
Re: Kromme remschijven VW Up
@ stofzuigertje.. ik ben het grotendeels met je eens, alleen kan de dealer wel een ander merk voor je monteren. ze leveren het alleen niet. je kan wel zelf je eigen schijven kopen en deze door je dealer eronder laten zetten.
Ik kreeg van de audi monteur zelfs voor mijn S6 het advies om niet de standaard Audi schijven te nemen, maar schijven van TRW. goedkoper en beter waren zijn woorden.
Ik kreeg van de audi monteur zelfs voor mijn S6 het advies om niet de standaard Audi schijven te nemen, maar schijven van TRW. goedkoper en beter waren zijn woorden.
Re: Kromme remschijven VW Up
Hallo. Onze VW Up had met ca 18000 km ook kromme schijven. Dealer gevraagd uit te zoeken, naven bleken ook krom. Coulance /garantie regeling van kracht. Naven probleem is bekend bij VW!. Alleen remblokken zelf moeten betalen (70,- excl.). Nu bij ruim 40000 km weer trillen bij aanremmen. Dealer laten nakijken, kromming nog binnen de marge. Echter zeggen zij wel dat ze merken dat de Up, Mii en Citygo allemaal erg snel de schijven krom hebben.
Zoals ook al geschreven hier; na langere remweg tot voor het stoplicht, de rem los om de schijf gelijkmatig te koelen. Bij onze andere auto, een automaat doen we dit standaard al door de auto telkens een stukje te laten oprijden zodat de remblokken zich even verplaatsen op de schijf want automaat rijders weten dat ze sneller last hebben van kromme schijven door langer op de rem staan.
Misschien is de conclusie wel: hoe kleiner en zuiniger de auto in verbruik, hoe dunner de materialen en duurder in onderhoud?
Zoals ook al geschreven hier; na langere remweg tot voor het stoplicht, de rem los om de schijf gelijkmatig te koelen. Bij onze andere auto, een automaat doen we dit standaard al door de auto telkens een stukje te laten oprijden zodat de remblokken zich even verplaatsen op de schijf want automaat rijders weten dat ze sneller last hebben van kromme schijven door langer op de rem staan.
Misschien is de conclusie wel: hoe kleiner en zuiniger de auto in verbruik, hoe dunner de materialen en duurder in onderhoud?
Re: Kromme remschijven VW Up
Daar zit zeker iets in, maar de Aygo/C1/107 kent dit probleem bij mijn weten niet. Al hebben die weer andere mankementen.Wrathcall schreef:Hallo. Onze VW Up had met ca 18000 km ook kromme schijven. Dealer gevraagd uit te zoeken, naven bleken ook krom. Coulance /garantie regeling van kracht. Naven probleem is bekend bij VW!. Alleen remblokken zelf moeten betalen (70,- excl.). Nu bij ruim 40000 km weer trillen bij aanremmen. Dealer laten nakijken, kromming nog binnen de marge. Echter zeggen zij wel dat ze merken dat de Up, Mii en Citygo allemaal erg snel de schijven krom hebben.
Zoals ook al geschreven hier; na langere remweg tot voor het stoplicht, de rem los om de schijf gelijkmatig te koelen. Bij onze andere auto, een automaat doen we dit standaard al door de auto telkens een stukje te laten oprijden zodat de remblokken zich even verplaatsen op de schijf want automaat rijders weten dat ze sneller last hebben van kromme schijven door langer op de rem staan.
Misschien is de conclusie wel: hoe kleiner en zuiniger de auto in verbruik, hoe dunner de materialen en duurder in onderhoud?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 dec 2015 22:08
Re: Kromme remschijven VW Up
Ook ik heb dezelfde klachten met aanremmen. Mijn VW Up, nieuw gekocht bij een VW dealer in 2013, heeft er nu 17.000 kilometer opzitten en heeft de dealer waar ik deze VW gekocht had de remschijven afgedraaid in april 2015. De klachten waren minder na dit afdraaien maar we zijn nu 8 maanden en zo'n 5.000 kilometer verder en zijn de klachten weer terug aan het komen. Binnenkort maar even met Pon (importeur) mailen want dit kan toch niet de bedoeling zijn van VW ? Hiervoor Passat en Fox gereden en die remschijven waren probleemloos goed. Of kan er iets collectiefs gedaan worden in door RADAR ?
Re: Kromme remschijven VW Up
Gezien de kosten, schijven gratis afdraaien dus eerder op...... worden dunner.... en nog sneller krom.
Veel werk en je moet de nieuwe blokken zelf betalen!
Volgens mijn ben je beter uit bij een universele garage als ze een ander merk schijven en blokken monteerde, op problemcar.nl de site voor problemen met dit soort zaken vind je welke schijven en blokken langer mee gaan en minder kosten.
Merkloze schijven die 200.000 km mee gaan en blokken die meer dan 100.000 km halen en geen regelmatig garage bezoek....
Ja, als PON & VW niets doen en het probleem erkennen wat nu algemeen bekend is zullen steeds meer klanten, ja zelfs de Seat Mii rijders met 4 jaren garantie weg gaan voor betere onderdelen.
Zelfs bij gratis herstel kost het je een halve dag en afspraak dus ga elders merkloze monteren die meestal beter zijn....
Veel werk en je moet de nieuwe blokken zelf betalen!
Volgens mijn ben je beter uit bij een universele garage als ze een ander merk schijven en blokken monteerde, op problemcar.nl de site voor problemen met dit soort zaken vind je welke schijven en blokken langer mee gaan en minder kosten.
Merkloze schijven die 200.000 km mee gaan en blokken die meer dan 100.000 km halen en geen regelmatig garage bezoek....
Ja, als PON & VW niets doen en het probleem erkennen wat nu algemeen bekend is zullen steeds meer klanten, ja zelfs de Seat Mii rijders met 4 jaren garantie weg gaan voor betere onderdelen.
Zelfs bij gratis herstel kost het je een halve dag en afspraak dus ga elders merkloze monteren die meestal beter zijn....
Re: Kromme remschijven VW Up
Schijven afdraaien in een non oplossing en gezien de toleranties bij moderne auto's eigenlijk totaal geen uitkomst. Paar goede merkschijven voor een up en een paar kwaliteitsblokken kosten weinig en het wisselen zal maximaal een uur werk zijn (en je bent er voor tijden vanaf)..
Re: Kromme remschijven VW Up
VW-Up!
1e set remschijven vervangen bij 64000 km - zelf betaald
2e set vervangen ongeveer 10.000 km later -onder garantie
3e set vervangen minder dan 10.000 km later - onder garantie, maar wel "voor de laatste keer".
De laatste keer de boodschap gekregen dat het aan mijn rijgedrag zou liggen.
Ik ben nu 55 en heb er al vele honderdduizenden km op zitten met verschillende auto's.
Nog nooit eerder dit probleem gehad.
Op advies van de garage ben ik nu met een test bezig met ander rem-gedrag:
* beter fel kort remmen dan lang licht remmen
* bij stoplicht geen voet op de rem (dus op een licht hellend vlak de handrem aan).
Nu ik er op let is mijn remlicht veel minder lang aan dan de gemiddelde weggebruiker. Zeer veel weggebruikers houden hun voet op de rem bij een stoplicht. Zo abnormaal was mijn remgedrag dus niet. Mede inzittenden vinden mijn "test remgedrag" eng en gevaarlijk. Nu nog zien of het ook werkt.
Voor mij is de volgende auto geen UP! Jammer, want voor de rest is het een geweldig autootje.
De garage heeft "ingestudeerde" antwoorden (b.v. "zeker door een plas gereden met hete remschijven").
Ik hoop dat er zoveel reacties komen dat Radar hier een uitzending aan gaat wijden.
1e set remschijven vervangen bij 64000 km - zelf betaald
2e set vervangen ongeveer 10.000 km later -onder garantie
3e set vervangen minder dan 10.000 km later - onder garantie, maar wel "voor de laatste keer".
De laatste keer de boodschap gekregen dat het aan mijn rijgedrag zou liggen.
Ik ben nu 55 en heb er al vele honderdduizenden km op zitten met verschillende auto's.
Nog nooit eerder dit probleem gehad.
Op advies van de garage ben ik nu met een test bezig met ander rem-gedrag:
* beter fel kort remmen dan lang licht remmen
* bij stoplicht geen voet op de rem (dus op een licht hellend vlak de handrem aan).
Nu ik er op let is mijn remlicht veel minder lang aan dan de gemiddelde weggebruiker. Zeer veel weggebruikers houden hun voet op de rem bij een stoplicht. Zo abnormaal was mijn remgedrag dus niet. Mede inzittenden vinden mijn "test remgedrag" eng en gevaarlijk. Nu nog zien of het ook werkt.
Voor mij is de volgende auto geen UP! Jammer, want voor de rest is het een geweldig autootje.
De garage heeft "ingestudeerde" antwoorden (b.v. "zeker door een plas gereden met hete remschijven").
Ik hoop dat er zoveel reacties komen dat Radar hier een uitzending aan gaat wijden.
Re: Kromme remschijven VW Up
En het advies, hier al meerdere keren gegeven om een ander merk remmen te gebruiken ?elcox schreef:VW-Up!
1e set remschijven vervangen bij 64000 km - zelf betaald
2e set vervangen ongeveer 10.000 km later -onder garantie
3e set vervangen minder dan 10.000 km later - onder garantie, maar wel "voor de laatste keer".
De laatste keer de boodschap gekregen dat het aan mijn rijgedrag zou liggen.
Ik ben nu 55 en heb er al vele honderdduizenden km op zitten met verschillende auto's.
Nog nooit eerder dit probleem gehad.
Op advies van de garage ben ik nu met een test bezig met ander rem-gedrag:
* beter fel kort remmen dan lang licht remmen
* bij stoplicht geen voet op de rem (dus op een licht hellend vlak de handrem aan).
Nu ik er op let is mijn remlicht veel minder lang aan dan de gemiddelde weggebruiker. Zeer veel weggebruikers houden hun voet op de rem bij een stoplicht. Zo abnormaal was mijn remgedrag dus niet. Mede inzittenden vinden mijn "test remgedrag" eng en gevaarlijk. Nu nog zien of het ook werkt.
Voor mij is de volgende auto geen UP! Jammer, want voor de rest is het een geweldig autootje.
De garage heeft "ingestudeerde" antwoorden (b.v. "zeker door een plas gereden met hete remschijven").
Ik hoop dat er zoveel reacties komen dat Radar hier een uitzending aan gaat wijden.
Re: Kromme remschijven VW Up
Nederland is minder vlak en geen rem gebruiken voor stoplicht is nog duurder.....
Maar met deze schijven is het eerder een probleem als je na veel remmen ze warm hebt gemaakt.
Koude schijven blijven wel goed en rem meer af op de motor maar bij bumper klevers word eerder geremd en
dus meer hitte.
Dan voor het stoplicht is de hele schijf heet maar de remklauw pakt klein stukje,
dat veroorzaakt temperatuur verschil in deze schijven waardoor ze krom trekken.
Ook is volle kracht remmen niet nodig, licht indrukken voor stoplicht is voldoende.
Helaas is voor een Dealer het verplicht om Originele delen te monteren, Pon Nederland eist dat.
Maar je mag natuurlijk wel vragen om andere of ga naar Universele garage die die regel niet heeft.
Wel weet ik dat ze alleen de originele in voorraad mogen hebben maar als ze even universele bestellen
is het voor de dealer geen probleem, niemand controleerde dat!
Maar met deze schijven is het eerder een probleem als je na veel remmen ze warm hebt gemaakt.
Koude schijven blijven wel goed en rem meer af op de motor maar bij bumper klevers word eerder geremd en
dus meer hitte.
Dan voor het stoplicht is de hele schijf heet maar de remklauw pakt klein stukje,
dat veroorzaakt temperatuur verschil in deze schijven waardoor ze krom trekken.
Ook is volle kracht remmen niet nodig, licht indrukken voor stoplicht is voldoende.
Helaas is voor een Dealer het verplicht om Originele delen te monteren, Pon Nederland eist dat.
Maar je mag natuurlijk wel vragen om andere of ga naar Universele garage die die regel niet heeft.
Wel weet ik dat ze alleen de originele in voorraad mogen hebben maar als ze even universele bestellen
is het voor de dealer geen probleem, niemand controleerde dat!