hawkwind schreef:Off topic,
Waarschuwing voor de bezitters van een UP of Mii : bij ons in de straat (30km zone), zit een behoorlijk forse/hoge verkeersdrempel.
Het valt mij op dat juist de Up,s en de Mii,s er gigantisch veel problemen mee hebben.
Het geschraap is niet van de lucht , dat er nog geen carterpan gesneuveld is verbaast mij.
Betreft hoofdzakelijk : de UP en Mii , vw polo , en de Aygo, peus 107 en Citroen C1.
Fijne waarschuwing. Moeten ze nu in iedere straat in iedere 30km zone vrezen voor hun carter?
Dit heeft ongeveer het niveau van, op de snelweg moet je niet te hard rijden want daar staan flitsers.
Die kleine dingen zijn verlaagd? Hoe kom je daar nou weer bij? Doordat ze een veel kortere wielbasis hebben kunnen ze ook een fractie lager dan een normale personenauto zijn. Maar de bewering dat ze "standaard zijn verlaagd" en dat ze meer moeite hebben met drempels dan andere auto's raakt volgens mij kant nog wal. Het is maar waar je op let. ik zie ook veel politiewagens op invalideparkeerplaatsen staan, ga ik toch ook niet melden?
encore schreef:Die kleine dingen zijn verlaagd? Hoe kom je daar nou weer bij? Doordat ze een veel kortere wielbasis hebben kunnen ze ook een fractie lager dan een normale personenauto zijn. Maar de bewering dat ze "standaard zijn verlaagd" en dat ze meer moeite hebben met drempels dan andere auto's raakt volgens mij kant nog wal. Het is maar waar je op let. ik zie ook veel politiewagens op invalideparkeerplaatsen staan, ga ik toch ook niet melden?
Hoe ik daar bij kom ? Ik ben zelf eigenaar van zo'n klein ding en voor ik iets koop verdiep ik mij in een product. Daarom mijn opmerking. De auto is 15MM verlaagt. Voor iemand die zijn auto bijna op de grond heeft liggen zal dit waarschijnlijk een lachertje zijn. Dus Encore het raakt kant en wal
encore schreef:Die kleine dingen zijn verlaagd? Hoe kom je daar nou weer bij? Doordat ze een veel kortere wielbasis hebben kunnen ze ook een fractie lager dan een normale personenauto zijn. Maar de bewering dat ze "standaard zijn verlaagd" en dat ze meer moeite hebben met drempels dan andere auto's raakt volgens mij kant nog wal. Het is maar waar je op let. ik zie ook veel politiewagens op invalideparkeerplaatsen staan, ga ik toch ook niet melden?
het klopt wel dat die dingen lager op de weg liggen, dat is overigens met veel van die zuinige autootjes.
hierdoor hebben ze minder luchtweerstand.
wat ook scheelt is dat veel auto's gewoon te hard over heuveltjes gaan.
bij mij voor de deur ligt een negatieve drempel.. hier is de drempel dus lager als de rest van de weg.
die dingen zijn super.. als je te hard rijdt, dan schraap je geheid met je bodemplaat over de grond. ik heb al stukken bumper zien vliegen
Quark schreef:
Hoe ik daar bij kom ? Ik ben zelf eigenaar van zo'n klein ding en voor ik iets koop verdiep ik mij in een product. Daarom mijn opmerking. De auto is 15MM verlaagt. Voor iemand die zijn auto bijna op de grond heeft liggen zal dit waarschijnlijk een lachertje zijn. Dus Encore het raakt kant en wal
Dus toen je em kocht of het showmodel was er 15 mm meer bodemvrijheid? 15mm lager dan wat? Verlaagd ... volgens mij haal je wat termen door elkaar...
De Up staat bepaald niet bekend als een probleemloze auto.
De klachten over vochtoverlast in de auto en weigerende en kapotte versnellingsbakken zijn al overal te vinden. En dat terwijl de oudste exemplaren net 3 jaar oud zijn.
Dat goedkope auto's altijd snel kapot gaan omdat de onderdelen goedkoop gemaakt zijn is enorme onzin.
In Azie kunnen ze goedkope auto's maken met veel minder problemen dan de grote Duitse bakken.
Het beste wat je met een UpMiiCitigo kunt doen is he zo snel mogelijk inruilen voordat de reputatie zo slecht wordt dat je er niets meer voor terug krijgt.
Wel handig voor aspirant kopers van de tweedehandsjes. Een leuk karretje voor bijna niks. Alleen duimen draaien dat-ie het langer dan een jaar volhoudt..
Waarom er vanuit gaan dat het toch wel onder de garantie valt? Remschijven zijn slijtagegevoelige onderdelen, ook ik ben het er mee eens dit ze wel relatief snel zijn krom getrokken, maar dit valt onder geen gevallen onder de fabrieksgarantie. Bij werk merk dan ook. Dat die dingen vrij snel zijn krom getrokken ben ik het mee eens, maar de kans dat dit in het gebruik van de remmen ligt in plaats van een constructiefout, is wel erg aannemelijk.
Ook vind ik het advies van de dealer niet zo gek. Remschijven worden warm zodra je remt, als je de rem ingetrapt houdt kan de warmte niet weg. En ja, zo trekken die dingen krom. Ik vind het niet zo gek dat de rekening voor de eigenaar wordt gepresenteerd.
Vanochtend mijn vw up van net 1 jaar oud (11.000KM) weggebracht naar de volkwagen vallei groep voor de 1e kleine beurt & uitzondering ja hoor de trillingen aan het stuur bij het remmen.. net terug gebeld dat de remschijven krom zijn, maar dit valt natuurlijk buiten de garantie. gezegd hier niet mee akkoord tegaan omdat de auto net 1 jaar oud is en dan dit probleem al? Ze begrepen me en vonden het erg vervelend, maar dit probleem komt bij 9/10 vw (high) ups voor!! dus het is een fout van de up en niet van de berijder zelf.. morgen word mn auto besproken in een overleg om te kijken wat ze er aan kunnen doen & hopelijk de reparatie voor mij te bepalen... we wachten nog even af..
Ik heb het probleem met de kromme remschijven ook, valt niet binnen de garantie zegt de dealer. Contact opgenomen met de importeur, die neemt mijn klacht in behandeling. Ik heb het probleem al van het begin dat ik de Volkswagen Up nieuw heb (juli 2012) en is erger geworden, aanvankelijk was het vooral een beetje golvend of trapsgewijs in de laatste meters voor stilstand, heftiger als je ook de koppeling intrapte. Al in vroeg stadium aan dealer gemeld, een keer schoongemaakt, maar ik kon er volgens hen gewoon mee doorrijden. Bij 27000 km trilling waarneembaar bij hard remmen. Nu bij 34000 wil ik van het probleem af, het is nu te hinderlijk aanwezig. Dealer heeft op mijn verzoek een diagnose gesteld en een meting verricht. In de remschijven is een verschil in dikte gemeten van 6/100 en 8/100 mm. Je vraagt je af hoe dat kan met zo'n licht autootje die ondanks zijn lage gewicht toch is uitgevoerd met dubbele, geventileerde schijfremmen voor (ik rij en rem normaal). Ik las dat anderen een afwijking hadden in de naven, wat een oorzaak kan zijn, die zijn daarom door de dealer nagemeten. Mocht daar een afwijking zijn die buiten de tolerantiewaarden valt, dan heb je recht op vergoeding van alle aangetaste onderdelen. Bij mij bleek de meting voor beide naven op de laagste afwijking te staan, namelijk 1/100 mm (wat volgens de garage nagenoeg nul is, want niets is perfect). Wat de grenswaarde zou moeten zijn is me niet gezegd. Dus hebt u dit probleem ook, laat dan de naven nameten, als die een afwijking hebben, dan zullen ze dat doorgeven aan de remschijven die dan ongelijkmatig slijten. U doet er goed aan om dit uit te laten zoeken. Voor mij betekent het dat ik zelf in de buidel mag tasten, de dealer rekent zo'n 360 euro voor het vervangen van remschijven en blokken aan de voorste wielen (achter heb ik trommelremmen). Ik wacht dus het voorstel van importeur even af, het is voor mij sterk bepalend voor het vertrouwen in het merk.
Albert310 schreef:Het advies van de dealer was ook om maar niet meer met de voet op de rem te staan bij een rood stoplicht....
Raar advies riemschijven trekken krom als ze te warm worden. En stilstaan bij stoplichten met de rem ingetrapt worden de remmen niet warm van. Heuvels rijden en remmen met de voet ipv de motor, daar trekken schijven krom van. Of gewoon heel vaak 120 rijden en dan heel snel remmen tot stilstand. Maar niet wat de dealer zegt.
Helemaal geen raar advies!
Schijven kunnen wel degelijk krom trekken als ze goed warm zijn en je voet op de rem houd bij stoplichten.
Ze worden er niet warm van maar dat zegt een garage ook niet.
Klopt, het is geen raar advies. Door de remblokken op de schijven te houden koelen die delen van de schijven op een andere manier af dan de rest van de schijven. En dan kunnen ze krom trekken.
berndv schreef:
Raar advies riemschijven trekken krom als ze te warm worden. En stilstaan bij stoplichten met de rem ingetrapt worden de remmen niet warm van. Heuvels rijden en remmen met de voet ipv de motor, daar trekken schijven krom van. Of gewoon heel vaak 120 rijden en dan heel snel remmen tot stilstand. Maar niet wat de dealer zegt.
Helemaal geen raar advies!
Schijven kunnen wel degelijk krom trekken als ze goed warm zijn en je voet op de rem houd bij stoplichten.
Ze worden er niet warm van maar dat zegt een garage ook niet.
Klopt, het is geen raar advies. Door de remblokken op de schijven te houden koelen die delen van de schijven op een andere manier af dan de rest van de schijven. En dan kunnen ze krom trekken.
Leg even uit waarom de schijven van een auto met automatische transmissie niet sneller kromtrekken....
hawkwind schreef:Off topic,
Waarschuwing voor de bezitters van een UP of Mii : bij ons in de straat (30km zone), zit een behoorlijk forse/hoge verkeersdrempel.
Het valt mij op dat juist de Up,s en de Mii,s er gigantisch veel problemen mee hebben.
Het geschraap is niet van de lucht , dat er nog geen carterpan gesneuveld is verbaast mij.
Betreft hoofdzakelijk : de UP en Mii , vw polo , en de Aygo, peus 107 en Citroen C1.
Geef even uw adres dan kunnen ze er rekening mee houden.
Schijven kunnen wel degelijk krom trekken als ze goed warm zijn en je voet op de rem houd bij stoplichten.
Ze worden er niet warm van maar dat zegt een garage ook niet.
Ik heb ook al jaren niks anders gehoord. Autohold gebruik ik daarom niet. Zet hem meestal in N of anders als het wat langer duurt in P.
Ik heb nu al de derde set schijven erop zitten. Steeds weer na 10 000 km kromme schijven. Geschiedenis nagetrokken en ook de vorige eigenaar had er ook al nieuwe op laten zetten. Ga de auto verkopen of teruggeven aan volkswagen.
Ik heb een Seat Mii, nieuw gekocht in februari 2014. Al snel, binnen 10.000km, de eerste set schijven krom. Deze laten vervangen onder garantie. Ook hier het rare advies om anders te gaan remmen (ze weten niet eens hoe ik rem) en de rem los te laten bij het stoplicht. Ik rij al 15 jaar tussen de 40k-70k per jaar in leaseauto's en heb dit nog nooit meegemaakt.
De nieuwe schijven ook binnen no-time krom, maar te laks om hier weer mee terug te gaan. Dom, want toen het te erg werd, was ik te laat. Garantie is maar tot 10.000km. Dus nieuwe laten plaatsen voor eigen rekening met een kleine korting. Dit was in juni. Nu zijn de remmen weer krom, word er nu gek van. Ook heb ik al nieuwe koppelingsplaten en drukgroep erin (garantie). Overigens het argument dat je de rem moet loslaten als je stilstaat is buiten de (on)veiligheid hiervan echt onzin, hoe zit het dan met auto's met een automaat? Rijden die allemaal met kromme schijven? En de Mii heeft een start-stop systeem en dit systeem werkt alleen maar als je de rem hebt ingetrapt als je stilstaat.
Dit 'duitse kwaliteitsproduct' valt mij techinisch tegen. Ik snap dat het goedkoop is en lichtgewicht gefabriceerd, maar dit mag geen reden zijn dat alles maar gewoon stuk gaat. Overigens zijn de rij eigenschappen wel erg goed te noemen, laten we niet alles afkraken.
Denk dat het inruilen wordt.....maar nu eerst naar de garage voor een 4e setje! (nu 50.000km op de teller....)
Mijn vroegere buurman werkt bij een lokale Peugeot-dealer en daar zijn de monteurs niet bepaald wild van de kwaliteit van de 107 en diens broeders, de C1 en de Aygo. Problemen met versnellingsbakken onder andere.
Het zijn leuke auto's, al die kleine budgetkarretjes, maar voor kwalitatief goede kleintjes moet je de Suzuki Alto en bv Daihatsu Cuore hebben, denk ik. VAG heeft al jarenlang ernstige kwaliteitsproblemen, ook met de duurste Audi's.
Ik weet waarom een Ex dealer en nu VAG groep specialist voor vele dingen zoals hierboven genoemde remmen geen originele maar alternatief neemt dat zowel goedkoper als beter is.....
Gewoon een niet originele laten monteren door VAG specialist maar de officiële dealer mag dat niet!
Dus VW, Seat of Audi, maakt niet uit, gewoon ander merk erop!