LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lakschade door eieren?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jcdekoning

Lakschade door eieren?

Ongelezen bericht door jcdekoning »

Vandaag heb ik mijn auto opgehaald bij de dealer nadat ik deze voor een grote beurt had gebracht. Hij meldde mij echter dat er vlekken op de auto zaten en dacht dat het eerst vuil was. Nadat ze de auto hadden schoongemaakt bleken de vlekken niet weg te gaan.

De oorzaak van de vlekken was door de monteur niet bekend maar kon niet door vogelpoep gekomen zijn omdat het leek dat er iets over de auto heengegooid was. Omdat de auto nu 2 jaar is (ik heb hem gekocht nadat de auto 1 jaar was bij de dealer) vroeg ik of dit niet onder de lak garantie valt. Volgens hem is dat niet het geval en moet ik dat afhandelen met mijn verzekering.

Bij thuiskomst heb ik nogmaals de vlekken bekeken. Ze zijn niet heel storend en zien er uit alsof je wax niet goed heb uitgesmeerd. De vlekken zijn niet heel groot en zitten verspreid over de auto. Ik probeer de oorzaak te achterhalen en kan mij enkel herinneren dat er tijdens luilak eieren tegen ons huis aan zijn gegooid. Ik heb de volgende ochtend toen de ramen van het huis gelapt en ook met schoon lauw water het van de auto afgehaald. Zodat de vlekken weg waren maar misschien niet voldoende nagespoeld. Daarna heb ik niet meer naar de vlekken gegeken. Ik weet dus niet zeker of het hierdoor komt of dat er toch een ander goedje over de auto is heen gespat.

Mijn vraag is of het uberhaupt mogelijk is dat eigeel/eiwit de lak aantast? Op internet kan ik hier niets over vinden en ook vrienden/familie vinden het maar een vreemd verhaal. En is te achterhalen bij lakschade wat de oorzaak zou kunnen zijn?

En wat valt er nu eigenlijk onder die lak garantie (die volgens mij 5 jaar lang is)?

Ik lees veel verhalen over mensen die schade door vogelpoep proberen te repareren bij de verzekering maar nul op het rekest krijgen. Is er een mogelijkheid voor mij om deze schade nog ergens te verhalen? Misschien in relatie met vandalisme als het blijkt dat het door de eieren komt?

Ik heb nog geen contact opgenomen met mijn verzekering omdat ik eerst wil weten wat de lak aangetast zou kunnen hebben. En of de lak hier tegen bestemd had moeten zijn. Ik heb het gevoel dat de verzekering mij namelijk direct naar de dealer door verwijst.

Hopelijk krijg ik wat nuttige adviezen van jullie.

JJG

Re: Lakschade door eieren?

Ongelezen bericht door JJG »

Eierstruif kan idd de lak aantasten. U kunt dit uiteraard zelf even testen.
Naast een reeds aangetaste plek op een onbeschadingde lak wat van inhoud van een ei opbrengen en na verloop van tijd verwijderen.
Aangezien het een invloed is van buitenaf zal er geen sprake zijn van lakgarantie.

Gesloten