LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] lastig verhaal
lastig verhaal
Hallo
Ik heb enige tijd geleden en auto gekocht.
de verkoper heeft keer op keer belooft dat hij de paar mankementen
zoals een lekke uitlaat en nog een paar kleine dingetjes zou maken.
ik heb de man 600 euro aanbetaalt en de belofte dat ik later de overige 250 euro zou na brengen.
de auto is na de betaling van die 600 op mijn naam gezet en ik in vertrouwen dat hij de uitlaat zou dichtlassen.
Ja hoor dat had hij gedaan.
eenmaal thuis merkte mijn partner op dat de uitlaat nog niet goed was,
en bij mijn kennis,die automonteur is en meegegaan was tijdens de aankoop,is de auto op de brug gegaan en bleek er gewoon wat tape omheen te zitten.
ik heb er dus weer extra kosten aangehad en weiger nu om de overige 250 aan hem te betalen waar hij nu om loopt te zeuren.
hij dreigt nu om denk ik een incasso op me af te sturen,wat alleen maar in zijn nadeel kan zijn .
hij is niet eerlijk tegen me geweest , ik heb geen koopcontract getekent
helemaal niks.
dus hoe sterk staan we als beide partijen in onze recht.
ik heb een getuige dat hij zijn werk niet goed af heeft geleverd.
Ik heb enige tijd geleden en auto gekocht.
de verkoper heeft keer op keer belooft dat hij de paar mankementen
zoals een lekke uitlaat en nog een paar kleine dingetjes zou maken.
ik heb de man 600 euro aanbetaalt en de belofte dat ik later de overige 250 euro zou na brengen.
de auto is na de betaling van die 600 op mijn naam gezet en ik in vertrouwen dat hij de uitlaat zou dichtlassen.
Ja hoor dat had hij gedaan.
eenmaal thuis merkte mijn partner op dat de uitlaat nog niet goed was,
en bij mijn kennis,die automonteur is en meegegaan was tijdens de aankoop,is de auto op de brug gegaan en bleek er gewoon wat tape omheen te zitten.
ik heb er dus weer extra kosten aangehad en weiger nu om de overige 250 aan hem te betalen waar hij nu om loopt te zeuren.
hij dreigt nu om denk ik een incasso op me af te sturen,wat alleen maar in zijn nadeel kan zijn .
hij is niet eerlijk tegen me geweest , ik heb geen koopcontract getekent
helemaal niks.
dus hoe sterk staan we als beide partijen in onze recht.
ik heb een getuige dat hij zijn werk niet goed af heeft geleverd.
Re: lastig verhaal
Er zijn nu geen rechte en geen plichten, in mijn opvatting is dat u niet mag verwachten dat u een auto in topconditie koopt.
De verkoper is zijn belofte niet nagekomen dus is het behouden van resterend geld geen verkeerde optie. Laat het maar komen dan.
Advies koop volgende keer bij een erkend bovag bedrijf controleer het bovag bedrijf bij bovag.nl
Groeten Jan
De verkoper is zijn belofte niet nagekomen dus is het behouden van resterend geld geen verkeerde optie. Laat het maar komen dan.
Advies koop volgende keer bij een erkend bovag bedrijf controleer het bovag bedrijf bij bovag.nl
Groeten Jan
Welk bewijs heeft hij dat de auto aan jou verkocht is?
Ik neem aan alleen het vrijwaringsbewijs......of heb je een koopcontract getekend?
Re jan Uh sorry; ik heb geen koopcontract getekent
helemaal niks.
helemaal niks.
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 25 sep 2007 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hoezo moet JIJ dat koopcontract ondertekend hebben Jan?
Laatst gewijzigd door gravedigger op 25 sep 2007 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ik bedoel dat ik toch wel een kopie ervan had mogen verwachten.
hij heeft idd alleen een vrijwarings bewijs van het postkantoor.
hij heeft idd alleen een vrijwarings bewijs van het postkantoor.
Inge er is dus verders niets aan de hand, koop er een uitlaat voor dat zijn zo wel de kosten.(bewaar wel de bon)
Re NAK:Welk bewijs heeft hij dat de auto aan jou verkocht is?
Ik neem aan alleen het vrijwaringsbewijs......of heb je een koopcontract getekend? stond al vermeld dus de vraag overbodig Sorry.
Ik neem aan alleen het vrijwaringsbewijs......of heb je een koopcontract getekend? stond al vermeld dus de vraag overbodig Sorry.
@ topicstarter.
vraagje ,waarom is de kennis (auto monteur) neit bij de aankoop geweest.
En is de auto bij een bedrijf gekocht.?
Ik lees een aanschafprijs van 850 euro
600 vooruit en 250 achteraf.
Moet dit niet andersom zijn ?
En u heeft de auto zelf op uw naam gezet toch ,of bedoeld u de postkantoor medewerker.
Wat meer details zijn wenselijk om u verder te kunnen helpen.
Groet T
vraagje ,waarom is de kennis (auto monteur) neit bij de aankoop geweest.
En is de auto bij een bedrijf gekocht.?
Ik lees een aanschafprijs van 850 euro
600 vooruit en 250 achteraf.
Moet dit niet andersom zijn ?
En u heeft de auto zelf op uw naam gezet toch ,of bedoeld u de postkantoor medewerker.
Wat meer details zijn wenselijk om u verder te kunnen helpen.
Groet T
-
Toolboy, kijk eens:
bij mijn kennis,die automonteur is en meegegaan was tijdens de aankoop
Yep ik geef u gelijk de mij heeft het verkeerd gelezen,dank u .
Maar dan wil ik nog graag van de topic starter weten ,wat is enige tijd.?
Is de automobiel bij een bedrijf gekocht?
En wat verwacht u van een automobiel van 850 euro (doelende op ) enige tijd .
Groet T
Maar dan wil ik nog graag van de topic starter weten ,wat is enige tijd.?
Is de automobiel bij een bedrijf gekocht?
En wat verwacht u van een automobiel van 850 euro (doelende op ) enige tijd .
Groet T
enige tijd is ergens in juni geweest.auto is bij een postkantoor op naam gezet.
kennis heeft de man die idd een garage heeft ook aangemaand om de uitlaat even dicht te lassen.
ik heb financieel niet zo veel te besteden,maar verwacht wel dat als hij iets belooft,dat het ook gebeurt,als hij zegt..ja dat doe ik,en er vervolgens niks aan doet.!
ik heb juist 600 eerstbetaalt om zo snel mogenlijk er financieel vanaf te zijn.
mijn kennis gaat er ook niet mee akkoord dat hij de overige 250 nog krijgt.
kennis heeft de man die idd een garage heeft ook aangemaand om de uitlaat even dicht te lassen.
ik heb financieel niet zo veel te besteden,maar verwacht wel dat als hij iets belooft,dat het ook gebeurt,als hij zegt..ja dat doe ik,en er vervolgens niks aan doet.!
ik heb juist 600 eerstbetaalt om zo snel mogenlijk er financieel vanaf te zijn.
mijn kennis gaat er ook niet mee akkoord dat hij de overige 250 nog krijgt.
Een garage dat zo werkt mag inderdaad aan een paal worden genageld door een negatieve advertentie.
Maar het hoort en mag hier niet, noem dus geen naam maar dan alleen het adres.
Ik denk ook dat dit bedrijf een probleem zou hebben indien dit een juridische ingrijp was geweest. Een uitlaat afplakken kan mogelijk tot brand gelijden, ook is het niet zichtbaar meer dat de scheur verder gaat waardoor de uitlaat kan verliezen met alle gevolgen van dien.
De man in kwestie had beter een uitlaat van de sloop kunnen halen.
En ja indien er beloftes worden gedaan behoren deze wel zo netjes nagekomen te worden maar dat is wederzijds.
Echter zou ik elke handelaar niet op zijn blauwen ogen vertrouwen (inclusief ook mezelf mee begrepen) het is handel en als de consument bedonderd wil worden is die een zwakke schakel. Zorg er altijd voor dat er een overeenkomst is (geen offerte) met stempel en handtekening van het bedrijf anders heb je weer dat men zegt dat het een kopie is enz.
Ik neem aan dat u kennis de uitlaat wel heeft gerepareerd?
Maar het hoort en mag hier niet, noem dus geen naam maar dan alleen het adres.
Ik denk ook dat dit bedrijf een probleem zou hebben indien dit een juridische ingrijp was geweest. Een uitlaat afplakken kan mogelijk tot brand gelijden, ook is het niet zichtbaar meer dat de scheur verder gaat waardoor de uitlaat kan verliezen met alle gevolgen van dien.
De man in kwestie had beter een uitlaat van de sloop kunnen halen.
En ja indien er beloftes worden gedaan behoren deze wel zo netjes nagekomen te worden maar dat is wederzijds.
Echter zou ik elke handelaar niet op zijn blauwen ogen vertrouwen (inclusief ook mezelf mee begrepen) het is handel en als de consument bedonderd wil worden is die een zwakke schakel. Zorg er altijd voor dat er een overeenkomst is (geen offerte) met stempel en handtekening van het bedrijf anders heb je weer dat men zegt dat het een kopie is enz.
Ik neem aan dat u kennis de uitlaat wel heeft gerepareerd?
Ik zou me nergens druk over maken! Er staat toch niets op pappier. Je hebt niets ondertekend? Als de verkoper dan zoveel lef heeft, nauw dan moet ie het maar proberen zou ik zeggen. Je zou eens naar opgelicht.nl gekeken moeten hebben gisteren op TV. Dan zou jij je helemaal niet druk moeten maken over deze situatie.
Sterkte hiermee.
Sterkte hiermee.
Jammer van die tape, gaat niet zo lang mee, een opengeknipt soepblikje met kit en vastgezet met ijzerdraad hield het ooit ruim 3 jaren vol, en toen was deze naar sloop, dus ook Blij met Blik methode kan overleven....
Ziet er niet uit, koste niets en ging langer mee dan effe plakken, die allu tape is wel hitte bestendig, maar niet de lijm eronder....
als hierover een stuk blik met ijzerdraad word gebonden blijft deze zonder lassen voorlopig ook dicht!
Mag niet, kan wel nivo..?
Ziet er niet uit, koste niets en ging langer mee dan effe plakken, die allu tape is wel hitte bestendig, maar niet de lijm eronder....
als hierover een stuk blik met ijzerdraad word gebonden blijft deze zonder lassen voorlopig ook dicht!
Mag niet, kan wel nivo..?
Ja, Dirk Er zijn nog steeds van deze reparatiesetjes te krijgen 2 platen blik, wat smurrie er tussen en een ijzerdraadje in een doosje.
Maar wel een primitieve hulp middel, had die man ook kunnen gebruiken.
Maar wel een primitieve hulp middel, had die man ook kunnen gebruiken.
sterker, als bij apk een scheurrje in uitlaat zit kan met met behulp van een daarvoor ontworpen sticker het gaatje dichtplakken en is de uitlaat apk waardig, gebeurd nog al eens als ene pijp rot is maar nog stevig genoeg aan elkaar
back to topic, voor 850 koop je natuurlijk niet veel bijzonders, en beide parytijen hebben geen poot om op te staan
laat hem lekker in de stront zakken zouk zegen en koop voor die 250 ene nieuwe uitlaat
back to topic, voor 850 koop je natuurlijk niet veel bijzonders, en beide parytijen hebben geen poot om op te staan
laat hem lekker in de stront zakken zouk zegen en koop voor die 250 ene nieuwe uitlaat
ik ben blij met al deze reactie,s
mocht het voorkomen : wat ik niet verwacht dan print ik ze uit.
natuurlijk heeft mijn kennis die uitlaat wel goed dichtgelast op de professionele manier.
ik hou deze topic op de hoogte van de ontwikkelingen.
mocht het voorkomen : wat ik niet verwacht dan print ik ze uit.
natuurlijk heeft mijn kennis die uitlaat wel goed dichtgelast op de professionele manier.
ik hou deze topic op de hoogte van de ontwikkelingen.
Een sticker om uitlaten te dichten? Die kon ik nog niet. Ga kijken of mijn buurman die ook heeft. Kan ik mijn klanten op een nette manier verder helpen.
En Inge ik wens ondanks verder toch succes.
En Inge ik wens ondanks verder toch succes.
idd, een sticker
men wikkelt het om de pijp hene en klaar is klara
apk is een momentopname, als de pijp op dat moment dicht zit, al is het met een kauwgom, dan issie dicht en apk waardig
men wikkelt het om de pijp hene en klaar is klara
apk is een momentopname, als de pijp op dat moment dicht zit, al is het met een kauwgom, dan issie dicht en apk waardig