LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lekkage kofferbak auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
G4's

Lekkage kofferbak auto

Ongelezen bericht door G4's »

Ik heb een tweetal maanden geleden een cabrio gekocht bij de officiele merkdealer (eigen merk). In het koopcontract is er opgenomen dat lekkage (in de achterbak) verholpen zou worden voor de koop. Voor de oplevering zijn alle rubbers (kofferklep + achterlichten) vervangen, maar nu blijkt dat er weer een lek in de achterbak zit.

Ik heb nog garantie en de dealer gaat proberen om de problemen op te lossen, maar ik begin me af te vragen of hier niet een schade aan vooraf gegaan is.

Hoe kun je als consument erachter komen of de auto schade heeft gehad :?:

kan ik eventueel als de lekkage niet wordt verholpen mijn geld terug vragen :?

Hello

Re: Lekkage kofferbak auto

Ongelezen bericht door Hello »

Keuring bij de ANWB laten doen. Eigenlijk voordat je de auto koopt maar goed....

Sjoerd_

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Je moet de leverancier de kans geven om het probleem op te lossen. Bijvoorbeeld in de vorm van reparatie. Als blijkt dat de verkoper de lekkage niet op kan lossen of als blijkt dat er bij de verkoop belangrijke zaken achterwege zijn gebleven kun je de koop ontbinden.

G4's

Tja , tuurlijk wil ik ze een kans geven om het probleem op te lossen (vandaar geen naam van bedrijf en ze zijn tot nu toe erg vriendelijk en behulpzaam), maar hoe lang moet je hier mee wachten?

Ik ben al van plan om, voordat mijn garantie afloopt, de auto door de ANWB te laten keuren.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Tip:
Kijk zelf eens naar de afwaterings pluggen in de kofferbak.

Heb jaren geleden zelf dat probleem gehad.
Bij mij waren de pluggen niet aanwezig en kapot waardoor het water via de onderkant naar binnen spatte.

Succes

G4's

Ik ben naar de garage geweest om de lekkage te lokaliseren en het enige wat ze hebben gedaan is de rubbers van de achterklep (royaal) in te vetten.....Fijn als ik de auto straks weer moet wassen...

Voordat de auto zou worden nagekeken vertelt de chef werkplaats me dat het probleem waarschijnlijk niet opgelost kan worden en er in de kofferruimte altijd dus vocht zal blijven. Mijn relaas dat het vocht vanuit de onderkant naar binnen drong heeft niets uitgemaakt.

Ik heb nu erg weinig vertrouwen in deze garage gekregen en ik ben bang dat ik nu met de verkoper om te tafel moet om te proberen tot een oplossing te komen (ik heb immers op het koopcontract staan dat de lekkage verholpen wordt).

NAK

En je hebt zelf verder niet gekeken waar het vocht naar binnen komt???

Of wel...............???????????

G4's

Ik heb aan de chef van de werkplaats gemeld dat ik denk dat het vocht vanuit de onderkant naar binnenkomt, ook omdat de mat van de kofferbak aan de onderkant vochtig is. Er zit (volgens de beste man) een soort van isoltiemateriaal dat helpt om het geluid te dempen als je de kofferbak sluit, maar schijnbaar kan hier geen vocht naar binnen komen.....Raar dat alleen hier het matje vochtig is en nergens anders.

Je voelt je wel bekocht als je met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze geen zin hebben om de lekkage te verhelpen. Het kost me wel veel tijd om heen en weer te gaan naar de garage. Op zich is dit niet een probleem als je maar serieus genomen wordt door de garagehouder en ook daadwerkelijk iets geprobeert wordt om de lekkage op te sporen.

NAK

Blijf voor mij nog steeds de vraag; "Heb je zelf al gekeken waar het vocht vandaan komt"?

Of anders gezegd heb je zelf al een lek kunnen ontdekken????

Hello

Ongelezen bericht door Hello »

Aangetekende brief sturen naar deze firma waarin je voorstelt om de auto bij een dealer op jouw kosten na te laten kijken met de voorwaarde dat als dat bedrijf het euvel gevonden heeft , je garage het volgens de oplossing van die dealer het probleem gaat verhelpen.

Gesloten