LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lekke koppakking Renault Kngoo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
BernieR

Lekke koppakking Renault Kngoo

Ongelezen bericht door BernieR »

Zijn er meer klachten m.b.t. het lekken van de koppakking van Renault,
mijn auto is van 2002, heeft 47000 km gereden en heeft al een lekke koppakking!!! :evil:

Ulbe

Re: Lekke koppakking Renault Kngoo

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een lekker koppakking bij deze kilometerstand is wel érg snel!,

Terecht dat u hier niet om kan lachen...

Je zou zeggen dat Renault onderhand wel zou moeten weten hoe deze een motor moet kunnen ontwerpen, die in lengte van jaren ongestoord moet kunnen werken,

Helaas gaat dat hier dus niet op! :(

Je zou zeggen dat bij de onderhoudsbeurten de cilinderkopbouten moeten worden gecontroleerd op vastzitten ( ik durf niet te zeggen of deze bij de Kangoo nagetrokken moet worden ) meestal wordt dit ( indien nodig ) bij de grote beurt gedaan,

Wat wel vaak met dergelijke bestelwagens gebeurd, dat de motoren niet rustig op temperatuur worden gereden, vooral als het een diesel betreft is dit toch zaak om even bij stil te staan!,

Wanneer het vriest, is de motor natuurlijk ijskoud, vaak wordt het plastic van de voorruit gehaald, we stappen in, motor starten, en meteen wegrijden, en we schakelen pas bij 3500 toeren!, en meteen maar flink doortrappen, wanneer we op de snelweg zijn, direct naar de 120 toe!, ook met sterke tegenwind!, de plank ligt dan vaak al op de bodem van de wagen,

Lekker voor zo'n motor, die ijskoud is!, en meteen volle kracht moet werken!, de olie is nog dik van de kou, de temperatuur vliegt omhoog in zo'n motor, en dit gaat sneller dan goed voor de motor is, gelijkmatig opwarmen van de motor is dan onmogelijk,

Dat hier problemen door kunnen ontstaan, kijkt niemand van op,

Dat de koppakking hier onder te lijden heeft is duidelijk, de hete gassen proberen door de hoge druk in de cilinders tussen de koppakking en de cilinderkop en motorblok door te persen, met een warme motor staat de koppakking onder een hogere druk tussen de onderdelen ( dit is normaal, en onschadelijk ) bij een koude motor is dit nog niet het geval, omdat de onderdelen nog niet door de warmte zijn uitgezet,

Wanneer je maar vaak genoeg de koude motor zwaar belast, weten de gassen de koppakking te beschadigen, en al snel krijgt de koelvloeistof een vies bruin, schuimend kleurtje, ( olie en roet )

m.a.w., de boel moet los, en de pakking moet vervangen worden, niet leuk voor baas én beurs,

Ik wil niet zeggen dat ú de schuldige van dit probleem bent, wanneer de wagen tweedehands werd gekocht, kan het best zijn dat de wagen werd bereden met een mentaliteit van; "hij is toch maar van het bedrijf, of van de lease!", dus doortrappen maar!,

Helaas is het erg snel dat die koppakking kapot is, volgens mij is er al wat met deze pakking aan de hand geweest, zo snel is deze kapot gegaan, Dit is zeker niet normaal.

Hopelijk kunt u bij uw garagebedrijf een coulance regeling treffen, en dat dit probleem snel en efficiënt tot ieders tevredenheid kan worden opgelost,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

BernieR

Ongelezen bericht door BernieR »

Bij deze wil ik Renault Nederland een compliment geven.
Ondanks, dat de tijd voor garantie voorbij was, heeft men ons toch een korting van 70% op de reparatie kosten gegeven.

FritzTheCat
Contacteer:

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Tuurlijk.

Het is vervelend maar netjes opgelost.

Gesloten