| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levenslange garantie Carglass
Levenslange garantie Carglass
Ik zal een u onthouden hoe schoffterig ik te woord ben gestaan door Carglass maar vergeet niet dat ondanks alle mooie reclames van Carglass, de levenslange garantie vervalt zodra je de auto verkoopt. Geen punt op zich want het is jouw probleem niet meer en de historie van de auto is grotendeels onbekend. Zuur is het wel als je de auto van je broer overneemt en de garantie dus niet op de voorruit is maar op de eigenaar. Kortom, de garantie is niet overdraagbaar. Alle schade die men toentertijd gemaakt heeft, vervalt omdat de auto van eigenaar is gewisseld. Voor mij nooit never nooit meer geen Carglass! Prutsers. Helaas heb ik inmiddels ook begrepen niet de enige te zijn waarbij de auto is beschadigd en nu met de gebakken peren zit.
Re: Levenslange garantie Carglass
Lijkt me vrij normaal! Carglass werkt via je auto(ruit) verzekering en ook een verzekering is niet overdraagbaar!
Dus wat is je probleem, Carglass zwart maken?
-
Pindakaaspotje
dat is natuurlijk volstrekte onzin. Carglass heeft 0,0 met een verzekering te maken. Ja je kunt de "schade" claimen als je goed verzekerd bent (relatief goedkoop tov van de schade die ontstaat bij niet repareren). Dat carglass dat direct doet is meer een service van hun.dhc schreef:Lijkt me vrij normaal! Carglass werkt via je auto(ruit) verzekering en ook een verzekering is niet overdraagbaar!
Carglass levert gewoon een product en levert hierop de garantie. Echter kan Carglass in haar voorwaarde zetten dat het niet overdraagbaar is naar andere kopers. Als dit opgenoimen is in haar voorwaarde heb je volgens mij geen poot om op te staan, zo niet dat geldt dat het wettelijk gewoon overdraagbaar is.
Ik druk me misschien een beetje onduidelijk uit: Heb je een ruitverzekering dan kom je vaak bij Carglass uit. Jij beweert dat een autoverzekering wettelijk overdraagbaar is? Heb ik niet kunnen vinden, dus bewijs a.u.b.!zo niet dat geldt dat het wettelijk gewoon overdraagbaar is.
-
Pindakaaspotje
nee, verzekering niet...maar het heeft niks met verzekering te maken. (een ruitverzekering voor je auto bestaat overigens naar mijn weten niet.) Het enige wat een verzekering doet is de schade uitkeren. Het product dat geleverd wordt is een nieuwe ruit (of reparatie), daar geeft carglass levenslange garantie op. In principe is dat dus gewoon overdraagbaar, echter een aantekening hierbij is dat Carglass in haar voorwaarde op mag nemen dat het niet overdraagbaar is op een andere koper. Dit moet dan wel in haar voorwaarde staan en niet te algemeen bezwarend zijn (al is dit altijd moeilijk beoordeelbaar)dhc schreef:Ik druk me misschien een beetje onduidelijk uit: Heb je een ruitverzekering dan kom je vaak bij Carglass uit. Jij beweert dat een autoverzekering wettelijk overdraagbaar is? Heb ik niet kunnen vinden, dus bewijs a.u.b.!zo niet dat geldt dat het wettelijk gewoon overdraagbaar is.
De verkoper van een garantie verkoopt een vermogensrecht in ruil voor geld. Het laten vervallen van dit recht vrij verkoop betekent dat de verkoper wel het geld heeft ontvangen maar de toegezegde (toekomstige) prestatie dan niet meer wenst te leveren.
Voor vermogensrechten geld inderdaad dat in principe overdraagbaar zijn, maar tussen het niet overdraagbaar zijn en vervallen zit een groot verschil. Een vermogensrecht dat niet overdraagbaar is moet opgeëist worden door de oorspronkelijke koper, een vermogensrecht dat vervalt kan niet meer worden opgeëist, ook niet door de oorspronkelijke koper.
Voor vermogensrechten geld inderdaad dat in principe overdraagbaar zijn, maar tussen het niet overdraagbaar zijn en vervallen zit een groot verschil. Een vermogensrecht dat niet overdraagbaar is moet opgeëist worden door de oorspronkelijke koper, een vermogensrecht dat vervalt kan niet meer worden opgeëist, ook niet door de oorspronkelijke koper.
-
Simpeltoch
De garantie bij Carglass stelt toch niks voor...
Ook ik ben zo stom geweest om bij Carglass een sterretje in de voorruit te laten repareren. Uiteindelijk bleken er twee in te zitten (ik had schijnbaar één gemist), maar goed ik was toch all risk verzekerd. Ik kreeg levenslange garantie tegen doorscheuren. Dat moest dus goed zijn!
Nou niet dus, nog geen maand later scheurt het eerste sterretje verder uit en heb ik een barst in mijn raam. Ik mijn auto naar Carglass gebracht, verteld dat ik het sterretje had laten repareren en dat ik dus van de garantie gebruik wou maken. Dit was geen probleem de ruit zou vervangen worden.
Ik een dag later heen om mijn auto op te halen. ik kom bij de bali, moet ik eerst €65,- betalen voor het eigen risico van mijn all-risk verzekering. Dus ik leg die man uit dat ik het sterretje had laten repareren en dat het dus onder de garantie viel. Blijkt die garantie niets meer te zijn dan dat ze de reparatiekosten van het sterretje in mindering brengen op de nieuwe rekening die naar mijn verzekeraar gaat! Wat levert die levenslange garantie mij als klant dan op???
Ik vind dit werkelijk te belachelijk voor woorden en de reclames van Carglass slaan dus ook nergens op. Voor mij in ieder geval nooit meer carglass...
Ook ik ben zo stom geweest om bij Carglass een sterretje in de voorruit te laten repareren. Uiteindelijk bleken er twee in te zitten (ik had schijnbaar één gemist), maar goed ik was toch all risk verzekerd. Ik kreeg levenslange garantie tegen doorscheuren. Dat moest dus goed zijn!
Nou niet dus, nog geen maand later scheurt het eerste sterretje verder uit en heb ik een barst in mijn raam. Ik mijn auto naar Carglass gebracht, verteld dat ik het sterretje had laten repareren en dat ik dus van de garantie gebruik wou maken. Dit was geen probleem de ruit zou vervangen worden.
Ik een dag later heen om mijn auto op te halen. ik kom bij de bali, moet ik eerst €65,- betalen voor het eigen risico van mijn all-risk verzekering. Dus ik leg die man uit dat ik het sterretje had laten repareren en dat het dus onder de garantie viel. Blijkt die garantie niets meer te zijn dan dat ze de reparatiekosten van het sterretje in mindering brengen op de nieuwe rekening die naar mijn verzekeraar gaat! Wat levert die levenslange garantie mij als klant dan op???
Ik vind dit werkelijk te belachelijk voor woorden en de reclames van Carglass slaan dus ook nergens op. Voor mij in ieder geval nooit meer carglass...
De garantie bij Carglass stelt inderdaad niks voor...
Ook ik heb bij Carglass een sterretje in de voorruit te laten repareren. Ik kreeg uitdrukkelijk levenslange garantie tegen doorscheuren. Dat moest dus goed zijn!
Nou niet dus, na 2 weken scheurt het sterretje verder uit en heb ik een barst in mijn raam. Niks geen garantie, gewoon een nieuwe ruit laten plaatsen en 75,00 eigen risico! Waar op krijg je dan eigenlijk levenslange garantie? Op de hars? Mooie onzin dus. Is dat geen misleiding? Geld van de eerste reparatie moet jezelf zien terug te krijgen van je verzekering. Het is dus geen garantie, maar niet-goed-geld-terug....en we laten je zitten met een gescheurde ruit!
Ook ik heb bij Carglass een sterretje in de voorruit te laten repareren. Ik kreeg uitdrukkelijk levenslange garantie tegen doorscheuren. Dat moest dus goed zijn!
Nou niet dus, na 2 weken scheurt het sterretje verder uit en heb ik een barst in mijn raam. Niks geen garantie, gewoon een nieuwe ruit laten plaatsen en 75,00 eigen risico! Waar op krijg je dan eigenlijk levenslange garantie? Op de hars? Mooie onzin dus. Is dat geen misleiding? Geld van de eerste reparatie moet jezelf zien terug te krijgen van je verzekering. Het is dus geen garantie, maar niet-goed-geld-terug....en we laten je zitten met een gescheurde ruit!
Als je verzekering de schade afhandeld welk probleem is er dan voor je als particulier ?
De nota's van de reparaties worden gecrediteerd en je betaald het eigen risico voor een kraakheldere nieuwe ruit ? Elke hersteller werkt volgens dit principe .. een ruitreparatie is GEEN garantie dat hij niet doorscheurd !!!
VAAK wordt dit voor de reparatie ook al aan je kenbaar gemaakt !
De nota's van de reparaties worden gecrediteerd en je betaald het eigen risico voor een kraakheldere nieuwe ruit ? Elke hersteller werkt volgens dit principe .. een ruitreparatie is GEEN garantie dat hij niet doorscheurd !!!
VAAK wordt dit voor de reparatie ook al aan je kenbaar gemaakt !