Ik ben het zo zat met Peugeot!!!!!
Ik was aan een andere auto toe. Mijn oog viel op een Peugeot 207 Feline. Dus wij naar de dealer (Willemse autoservice in de Alexanderpolder Rotterdam) Mijn vouw vond de 207 CC veel mooier! Wat doe je dan je koopt een 207 CC sport 16THP met leren interieur. Je weet hoe dat gaat?!
Tot zover alles leuk en geweldig. Toen werd de auto "bijna" geleverd.
Werkelijk alles ging mis. Geen kentekenplaten, geen alarm gemonteerd, geen windstop geleverd. En.... de dealer gaat failliet. Poeh, poeh. Maar wel geleverd (nog geen bak koffie kon er af)
Gelukkig nam Davo de zaak over. Dus ik dacht dat alles wel in orde zou komen. Helaas. Het alarm moest nog worden geleverd. Daar heb ik overigens Peugeot Nederland meerdere malen voor moeten bellen. Eindelijk rijden, op zoek naar een "winstop" (ZO'N REK ACHTER JE NEK TEGEN DE WIND). Peugeot experience leek ons de oplossing!
Helaas bleken daar allen zeer arrogante mannetjes rond te lopen die te belazerd waren om je ook maar een moment aandacht te geven. Maar toch durfde ik er een van hen te vragen om zo'n windstop. Er stond uiteindelijk op de website dat er een accessoireshop zou zij waar je dit kunt kopen. Helaas! Ik kreeg te horen "dat moet u maar via uw dealer regelen" ...en weg was meneer. Gelukkig heb ik nu zo'n ding, het werkt.
Het alarm werd pas 3 maanden na levering van de auto gemonteerd maar bleek gewoon niets te doen. Daar kwamen we pas na een paar maanden achter toen, eindelijk, het certificaat voor de verzekering binnen was.
Toen kocht ik een iPod. Volgens het boekje gewoon in de AUX aansluiting in het dashboardkastje. MOOI NIET! Ik de dealer bellen. HOE ZIT DAT?? "Daar moest ik maar mee leren leven". Uiteindelijk, op zaterdag ochtend twee weken terug, nadat ik zelf via Google heb uitgevonden dat zo'n ingang nog moet worden geactiveerd, heeft een wel willende monteur de zaak aan de gang gekregen. Mooi, voor de aan komende vakantie. Overigens kwam de zelfde monteur via de Laptop nog een slordige 8 storingen tegen in mij 207. De EPS, de injectie en weet ik veel wat nog meer. Maar mijn iPod speelt als een trein!
Maar wat is dit?
In eens gaan de ramen wel heel raar dicht. Ik dus weer bellen met Davo Alexanderpolder. "Zeg, ik ga volgende week op vakantie, maar mijn ramen doen erg raar". "Kunt u over 4 weken een afspraak maken? meneer Holsheimer? Ik ontplofte zowat. Ik heb veel meegemaakt maar dit slaat werkelijk alles. Echt ik heb nog nooit zo'n slechte dealer mee gemaakt als deze. Als je iemand aan de telefoon krijgt dan hoor je gewoon de desinteresse. Davo Alexanderpolder is een goede kandidaat voor de misteryshopper. Dat zal een smeuïg verhaal worden.
Ik kan u vertellen dat de nieuwe auto van mijn vrouw geen Peugeot is geworden. Maar een Grande Punto. En een wel erg leuke service ( Hoera voor Fivan), flesje Gianti leuk magazine!! Super!
Wat ik dus niet begrijp is dat, na het melden van deze **** aan Peugeot Nederland, ik geen reactie krijg. Ik heb overigens nooit een spontane reactie gehad van wie dan ook bij Peugeot.
Dan snap je toch niet dat de 207 zo goed verkoopt?
Peugeot! Schaam je!
Dick Holsheimer (helaas) bezitter van een Peugeot 207 CC sport.
N.B. Overigens maakt het rijden in de auto wel wat goed. Dat is echter een schrale troost!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levering 207 CC sport
Re: Levering 207 CC sport
Lekker een andere dealer opzoeken...
nee ik zou niet weten hoe dat gaat!ben blij dat ik een gewone auto kan kopen maar i i g veel succes met je peugeotMijn vouw vond de 207 CC veel mooier! Wat doe je dan je koopt een 207 CC sport 16THP met leren interieur. Je weet hoe dat gaat?!
Nou Dick, jij ríjdt tenminste nog, onze bolide staat al dik 10 weken bij de garage en het eind is nog niet in zicht. Wij herkennen veel in jouw omschrijving van de manier waarop Peugeot Nederland met zijn klanten omgaat. Inmiddels hebben wij een advocaat in de arm genomen daar wij niet in staat zijn zelf tot enige vorm van voortuitgang in deze vervelende zaak te komen.
Niet te geloven!!! inmiddels de 207 cc al 12 weken bij peugeot nederland.
Er moest ook nog een nieuwe nokkenas geplaatst worden, blijkt er nu ook nog een nieuwe stelbout voor de nokkenas gebruikt te aworden en.....onderdeel is niet op voorraad zelfs niet in Frankrijk . het onderdeel staat in backorder . Het is nu nog de vraag wanneer wij eindelijk van onze 207 cc gebruik kunnen maken. Bijna 3 zomermaanden zonder cabrio en het enige wat ze ons bieden is een eetbonnetje of iets uit de peugeotshop.
PEUGOT NEDERLAND SCHAAM JE .JULLIE ZIJN HET NIET WAARD OM ZO'N MERK TE BEHARTIGEN NIET TE GELOVEN
Er moest ook nog een nieuwe nokkenas geplaatst worden, blijkt er nu ook nog een nieuwe stelbout voor de nokkenas gebruikt te aworden en.....onderdeel is niet op voorraad zelfs niet in Frankrijk . het onderdeel staat in backorder . Het is nu nog de vraag wanneer wij eindelijk van onze 207 cc gebruik kunnen maken. Bijna 3 zomermaanden zonder cabrio en het enige wat ze ons bieden is een eetbonnetje of iets uit de peugeotshop.
PEUGOT NEDERLAND SCHAAM JE .JULLIE ZIJN HET NIET WAARD OM ZO'N MERK TE BEHARTIGEN NIET TE GELOVEN