LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liever het onafhankelijke autobedrijf ???

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
3L Pim

Liever het onafhankelijke autobedrijf ???

Ongelezen bericht door 3L Pim »

Hallo Allemaal,

Al enige tijd hoor ik op mijn vaste zender Fresh FM reclamespotjes van de Bovag, met daarin de kreet: 'Liever de onafhankelijke garage; aangesloten bij de Bovag'. Ik neem aan dat ze hiermee de aanval openen op 'Liever de dealer'.
Er zijn meerdere spotjes en uiteraard wordt met name aangekaart dat dezelfde service veel goedkoper kan dan bij de dealer (al vraag ik me af of er dan wel originele onderdelen worden gebruikt...).
In 1 van de spotjes wordt expliciet genoemd dat je je fabrieksgarantie niet kwijtraakt als je je auto bij een Bovag-bedrijf in onderhoud geeft.
Nu weet ik van bijvoorbeeld Volkswagen dat dit absoluut niet waar is. Een keer een oliewissel bij een niet-dealer en je kunt fluiten naar je fabrieksgarantie, je aanspraak op coulance-regelingen en je mobiliteitsgarantie...
Is dit dus misleidende reclame van de Bovag of gaan ze zo ver in klantenbinding dat ze alle garantievoorwaarden overnemen ???

Ben heel benieuwd wie dit ook is opgevallen.

Groeten,

3L Pim.
http://www.vw3literlupoclub.nl

Gast

Re: Liever het onafhankelijke autobedrijf ???

Ongelezen bericht door Gast »

Even een reactie op de garantiebepaling.

Sinds afgelopen jaar is in de EU bepaald dat autofabrikanten garantie MOETEN verlenen, zelfs als het onderhoud niet door dealers is verricht. Het moet wel door een erkende garage op de voorgeschreven intervallen zijn verricht.

Als je het hebt over coulance o.i.d. dit is een extra service van de dealer als er iets kapot gaat. Hier kunnen wel aanvullende eisen voor gelden.

Reden dat de universele garage goedkoper is komt niet zozeer door gebruik goedkopere onderdelen, maar door het lagere uurtarief (tot wel 40% lager).

Gast

Re: Liever het onafhankelijke autobedrijf ???

Ongelezen bericht door Gast »

Even aannemen dat ik blond ben:

hoger uur tarief dealer
gasten krijgen regelmatig scholing in de specifieke techniek
In die tijd zijn ze niet beschikbaar; extra personeel nodig dus per uur hoger uurtarief.
Daarnaast specifieke apparatuur voor het detreffende merk en typen

Onafhankelijke garage kan nooit die scholing geven en voor al die wagens specifieke apparatuur aanschaffen. Vertrouwd dus meer op de "gouwe handjes" van zijn monteurs.

Dus per saldo zou je bij een merkendealer een constantere kwaliteit moeten krijgen.............

Gesloten