LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LPG begint nieuw leven
LPG begint nieuw leven
Ik merk aan de wachttijden bij sommige LPG pompen dat deze brandstof nieuw leven wordt ingeblazen.
Maar wat wil je ook als je het verschil in prijs tussen LPG en de overige brandstoffen de laatste tijd ziet.
En daarbij het rijdt fantasties en zeker als je de installatie eenmaal per jaar aanbiedt voor een check up.
En koken doe ik voortaan elektriche want het valt niet mee om soep te trekken of aardappels te koken op het luchtfilter.
Maar wat wil je ook als je het verschil in prijs tussen LPG en de overige brandstoffen de laatste tijd ziet.
En daarbij het rijdt fantasties en zeker als je de installatie eenmaal per jaar aanbiedt voor een check up.
En koken doe ik voortaan elektriche want het valt niet mee om soep te trekken of aardappels te koken op het luchtfilter.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44
Re: LPG begint nieuw leven
Wie de discussies elders op het net volgt, ziet dat LPG zeker geen nieuw leven beschoren lijkt. Tankstations waar LPG wordt aangeboden moeten aan dermate strenge eisen gaan voldoen dat een aantal de pijp aan Maarten gaat geven. Daarnaast rijden moderne auto's met hun ingewikkelde computertechnieken, gewoon niet goed op LPG. Er is altijd wel ergens een storing. Ten derde, LPG auto's lopen nog altijd "heter" dan benzinemotoren, waardoor kans op schade aan cilinders, kleppen, kopppakking en kop zeker niet weg te denken is. Kortom geen reden tot juichen. Alleen de prijs van de brandstof is nog niet zaligmakend. Een beetje installatie kost je tegenwoordig al snel 2000 Euro, daar komt de sterk verhoogde MRB nog eens bij. Gewoon Diesel rijden, is veel betrouwbaarder en ook zeer goed te betalen.
Re: LPG begint nieuw leven
Gij bent ook een grote alweet Bert.
Ge kunt nergens kijken of gij bemoeit oe eigen ermee.
Gade gij nooit met het vrouwke wandelen?
Ge kunt nergens kijken of gij bemoeit oe eigen ermee.
Gade gij nooit met het vrouwke wandelen?
Re: LPG begint nieuw leven
Belgen op het forum? Ik denk dat het verhaal van
poster Huisman een goed verhaal is hoor!
Dus laat je niet wegjagen door mensen die
het ABN niet eens beheersen hoor!
poster Huisman een goed verhaal is hoor!
Dus laat je niet wegjagen door mensen die
het ABN niet eens beheersen hoor!
Re: LPG begint nieuw leven
Gas om op te rijden????
Je zou wel gek zijn. Ik rijd al vele jaren Diesel, goedkoop, betrouwbaar en plezierig. Had ooit een gasbak, WAARDELOOS!
Je zou wel gek zijn. Ik rijd al vele jaren Diesel, goedkoop, betrouwbaar en plezierig. Had ooit een gasbak, WAARDELOOS!
Re: LPG begint nieuw leven
Vandaag heb ik en vijf collega's ieder een lease Nissan Primera 1.8 Acenta op LPG G3 ontvangen van onze werkgever.
Waarom LPG,dit was per kilometer het goedkoopst.
Waarom LPG,dit was per kilometer het goedkoopst.
Re: LPG begint nieuw leven
Inderdaad het wordt drukker aan de LPG pomp.
Maar het verschil bij mijn pomp tussen LPG en euro 95 is dan ook 1,71 Nederlandse centen.
Dat is bij een tankinhoud van 60 liter zoals bij mijn auto toch ruim 101,00 Nederlandse guldens per tankbeurt,en ondangs de geringe meerprijs van houderschap belasting is deze installatie zo terug verdient.
Maar het verschil bij mijn pomp tussen LPG en euro 95 is dan ook 1,71 Nederlandse centen.
Dat is bij een tankinhoud van 60 liter zoals bij mijn auto toch ruim 101,00 Nederlandse guldens per tankbeurt,en ondangs de geringe meerprijs van houderschap belasting is deze installatie zo terug verdient.
Re: LPG begint nieuw leven
Ach, in principe is voor de auto benzine het beste. Diesel is nl. ook niet alles, hoewel de afgelopen jaren sterk verbeterd. Over het algemeen wel betrouwbaar, maar na een paar jaar zit je al in de 'gevarenzone' vwb roetmeting. Sommige auto's van 4 jaar komen er al niet meer door heen en worden voor de APK afgekeurd! Ook gas kent inderdaad minpunten (zoals hierboven geschetst)en kan/werkt niet in elke auto even goed (Renault bijv.), maar het voordeel is wel erg groot qua prijs. Mijn Carisma 1.6 rijdt prima op G3 en het scheelt veel geld. Daarbij is gas ook sterk vebeterd en wordt nog steeds. Voorlopig lijkt mij voor gas zeker wel een toekomst