LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
En jawel hoor daar is er weer 1. En ik hoef me verhaal niet eens op te schrijven want het is precies zoals ieder zijn/haar verhaal die is mij voorgegaan. Vandaag met onze nieuwe auto naar de garage gegaan nog geen jaar oud en jawel hoor we mochten even €285,- extra neer leggen. Wij hebben in mei 2012 deze auto gekocht en toen werd ons verteld dat extra onderhoud aan lpg auto tegenwoordig niet meer was omdat deze zo van de fabriek word gemaakt. Je moest hooguit op om en nabij €70,- extra rekenen. Dan denk je als particulier ach dat gaat nog he bespaar je wel weer in de benzine. Nu komen ze vandaag met het mooie verhaal dat hun dat zelf ook pas sinds september 2012 weten dat het niet zo is en dat inderdaad de kleppen moeten worden gecontroleerd na elke 20.000 km. Maar ze kunnen niet vertellen of dat dan na elke 20.000 het dan zo is dat ze weer moeten worden gesteld en onderdelen vervangen of waarom het dan gebeurd nee ze tasten zelf ook in het duister.
Ik heb na veel commentaar en een lang gesprek wel de rekening betaald want je tegemoet komen nee daar hebben ze nog nooit van gehoord Auto Aarts/Suzuki in Helmond maar.... Ik voel me behoorlijk belazerd door de dealer die me inderdaad net als de rest van jullie doorverwees naar Mazda NL
Ik ga toch eens kijken wat ik hiermee kan en bel morgen me rechtsbijstand eens op want dit is gewoon niet normaal. Word vervolgd!!!
Ik heb na veel commentaar en een lang gesprek wel de rekening betaald want je tegemoet komen nee daar hebben ze nog nooit van gehoord Auto Aarts/Suzuki in Helmond maar.... Ik voel me behoorlijk belazerd door de dealer die me inderdaad net als de rest van jullie doorverwees naar Mazda NL
Ik ga toch eens kijken wat ik hiermee kan en bel morgen me rechtsbijstand eens op want dit is gewoon niet normaal. Word vervolgd!!!
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Ik ben blij dat ik uiteindelijk geen Mazda 2 bifuel gekozen heb, en het is nog wel zo'n leuk autotje.
Je winst bij het tanken op LPG en geen MRB kun je dus mooi gebruiken voor de extra kosten van onderhoud, waarschijnlijk had de benzineversie nog voordeliger geweest. Erg jammer, ik zou bij Mazda Nederland toch even om verhaal vragen. Doet ook flinke afbreuk aan de restwaarde van zo'n auto.
Heb zelf een Seat Ibiza 1.4 16v op LPG af fabriek gekocht met inmiddels 200.000 op de teller en nog niks geen problemen. Auto heeft ook hydraulische klepstoters die zichzelf dus stellen en qua verbruik zit ik op 1 op 12/14 op LPG, mij hoor je niet klagen.
Je winst bij het tanken op LPG en geen MRB kun je dus mooi gebruiken voor de extra kosten van onderhoud, waarschijnlijk had de benzineversie nog voordeliger geweest. Erg jammer, ik zou bij Mazda Nederland toch even om verhaal vragen. Doet ook flinke afbreuk aan de restwaarde van zo'n auto.
Heb zelf een Seat Ibiza 1.4 16v op LPG af fabriek gekocht met inmiddels 200.000 op de teller en nog niks geen problemen. Auto heeft ook hydraulische klepstoters die zichzelf dus stellen en qua verbruik zit ik op 1 op 12/14 op LPG, mij hoor je niet klagen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 jan 2013 13:18
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
De Mazda 2 bifuel is ongeschikt voor LPG zoals blijkt uit de vele negatieve berichten en problemen met deze Mazda.
Ook de ANWB is duidelijk over de Mazda 2 Bifuel en de klachtenregen over de torenhoge onderhoudskosten door het rijden op LPG.
Kijk op http://www.anwb.nl/auto/autoadvies/q124 ... en-stellen en sluit je aan bij de steeds groter wordende groep gedupeerden.
Het is duidelijk dat Mazda hier nu iets mee moet gaan doen. Doen zij dit niet uit zichzelf dan zullen ze via de Geschillencommissie en media hopelijk gedwongen worden. Laten we hopen dat ze hun merk hoog willen houden.
Ook de ANWB is duidelijk over de Mazda 2 Bifuel en de klachtenregen over de torenhoge onderhoudskosten door het rijden op LPG.
Kijk op http://www.anwb.nl/auto/autoadvies/q124 ... en-stellen en sluit je aan bij de steeds groter wordende groep gedupeerden.
Het is duidelijk dat Mazda hier nu iets mee moet gaan doen. Doen zij dit niet uit zichzelf dan zullen ze via de Geschillencommissie en media hopelijk gedwongen worden. Laten we hopen dat ze hun merk hoog willen houden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 mei 2013 15:04
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Een distributieriem vervangen is nog niet zo duur.
En dit is iets wat je bij bij de koop weet ,maar voor de kleppen hadden ze wel bij de
aankoop kunnen vermelden.dat er extra kosten zijn ver bonden, die normaal zelden of nooit
voor komt
meschien dat radar zich hier wil inverdiepen , welke rechten wij hier in hebben
En dit is iets wat je bij bij de koop weet ,maar voor de kleppen hadden ze wel bij de
aankoop kunnen vermelden.dat er extra kosten zijn ver bonden, die normaal zelden of nooit
voor komt
meschien dat radar zich hier wil inverdiepen , welke rechten wij hier in hebben
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Vandaag mijn Mazda 2 bifuel voor de 20.000 km bij de dealer binnengebracht. Natuurlijk me ook een ongeluk geschrokken bij het afrekenen: 500 euro! Ook ons is hierover niets verteld toen wij de auto in 2012 kochten, ook niet toen ik de auto bracht voor onderhoud. Gelukkig las ik ergens dat de grote beurt "maar" zo'n 100 euro meer zal zijn...Ronduit onbehoorlijk is dit van Mazda. Compensatie lijkt mij niet meer dan billijk. Pleeg het onderhoud voor het tarief dat mijn Mazda2 benzine kostte!
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Ik hoorde vandaag van mijn dealer, Bulters Nijmegen, dat ik ook de kleppen moet laten stellen met de hoge kosten. Ik heb voor verkoop van de auto naar onderhoud en geschiktheid van de motor voor LPG gevraagd en zij hebben niets verteld. Ik voel me belazerd. Ik hoorde vanmiddag van een eerlijke monteur dat de motorblok rond 50000 km ernstige problemen kan gaan vertonen. Mazda heeft ons allen misleid. Zij hebben veel info achter gehouden anders hadden velen van ons nooit deze auto gekocht. De dealers hebben ons ook misleid. Alle ergste is dat zij de eerlijke verhaal nog steeds niet vertellen, er wordt nog steeds reclame gemaakt voor Mazda 2 lpg. Ik weet niet of ik de reparatie bij Bulters laat uitvoeren. Ik vind ze oneerlijke mensen.
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Na lang zoeken zie ik dat er geen uitkomst zijn i.v.m. na 20.000 km kleppen afstellen. Ik denk dat er een manier is bedacht door de Mazda dealers om geld terug te verdienen op de consument. Hier haal je geen voordeel van LPG. Mijn vraag is of één van de eigenaren wel bij was tijdens het onderhoudt beurt, want het verhaal kan van alles zijn. Ik had duidelijk gevraagd om bij te zijn en voordat ik daar aankwam hadden ze alles al gedaan (geen afstelling was nodig). Maar als je niet heb gezien kan ook niet waar zijn.
Bij mijn auto is alleen controle plaats gevonden, want het wordt van alles verteld over de kleppen afstellen. Ik kan ook nergens uithalen dat het bij eerste beurt het nodig is. Het staat nergens, deze heeft Mazda zelf bedacht en Mazda Nederland zal zeker op de hoogte zijn van de praktijk. Ik zal nog eens een schrijven vragen, waarom het nodig is om ieder 20.000. Bij mij was eerst een afspraak gemaakt en de dag van afspraak werd ik gebeld dat ze fout hebben gemaakt, want de kleppen moeten af gesteld worden en dit vond ik vreemd. Als ze van tevoren wisten hadden ze mij gelijk moeten zeggen en niet op de dag dat de afspraak was gemaakt. Daarom ben ik opzoek, om te zien waar het staat dat het verplicht is. Hoop ergens een antwoord te kunnen krijgen, want op deze manier heeft geen nut om op LPG te rijden. Verder heb ik geen probleem met de auto, want je wordt van alle kanten bedonderd door dealer. Zoals oxydatie en roest na drie maanden wordt normaal gezien overdreven klacht.
Bij mijn auto is alleen controle plaats gevonden, want het wordt van alles verteld over de kleppen afstellen. Ik kan ook nergens uithalen dat het bij eerste beurt het nodig is. Het staat nergens, deze heeft Mazda zelf bedacht en Mazda Nederland zal zeker op de hoogte zijn van de praktijk. Ik zal nog eens een schrijven vragen, waarom het nodig is om ieder 20.000. Bij mij was eerst een afspraak gemaakt en de dag van afspraak werd ik gebeld dat ze fout hebben gemaakt, want de kleppen moeten af gesteld worden en dit vond ik vreemd. Als ze van tevoren wisten hadden ze mij gelijk moeten zeggen en niet op de dag dat de afspraak was gemaakt. Daarom ben ik opzoek, om te zien waar het staat dat het verplicht is. Hoop ergens een antwoord te kunnen krijgen, want op deze manier heeft geen nut om op LPG te rijden. Verder heb ik geen probleem met de auto, want je wordt van alle kanten bedonderd door dealer. Zoals oxydatie en roest na drie maanden wordt normaal gezien overdreven klacht.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 aug 2013 12:05
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Bij de beurt van 40.000 km zijn alle kleppen gesteld. Een extra kostenpost van circa 400 euro. Na enig aandringen en verwijzing naar de diverse fora 109 euro korting gekregen bij Jansen in Arnhem. Het blijft natuurlijk duidelijk dat je van een auto waar LPG af fabriek is ingebouwd niet deze kosten krijgt voorgeschoteld. Ik slik de kosten nu, maar het spreekt vanzelf dit was mijn enige Mazda ooit, tenzij Mazda met een goede regeling komt want een redelijke inruilprijs kunnen we met zijn allen niet meer verwachten.
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Mijn Mazda 2 Bifuel (gekocht 03-2012) staat met verbrande kleppen bij de dealer!! en dat met 53.800 km op de teller. Auto gekocht bij mazda dealer in vlaardingen, eerste beurt gehad op 29.000 km. 2012 (ja is idd. te laat). Kleppen hoefde toen volgens de dealer in vlaardingen niet gesteld te worden. 2e beurt bij 53.800 km. Hierbij is geconstateerd dat er 2 kleppen verbrand waren. Nu beweert dealer dat zij gezegd hadden dat ze al bij de eerste beurt gesteld hadden moeten worden, echter staat dit niet afgetekend op onderhoudsbon. Ook is de auto gewoon afgemeld bij onderhoudsregister. Te laat onderhoudsbeurt gegeven dus geen garantie. Dealer beweert mij verteld te hebben dat kleppen gesteld moesten worden (is absoluut niet zo) wil dus niets doen en ik mag voor de kosten ad 3500 euro opdraaien (nog los van de kosten die ik heb voor het niet hebben van de auto). expertise uit laten voeren en... motor is NIET geschikt voor lpg. vandaar dus dat iedere keer kleppen stellen.. intussen al weer 7 weken verder en het is nu mijn rechtsbijstand tegen die van de dealer. Ondertussen geen auto! Oh ja mijn onderhoudskosten eertse 1,5 jaar zijn overigens 1300 euro... voordelige auto?
Dit is dus mijn allerlaatste mazda die ik van mijn leven gekocht heb! een auto verkopen die niet geschikt is voor lpg als bifuel is mijn inziens geen stijl! daarbij blijft de dealer ook nog in gebreke waardoor ik dus een waardeloze auto heb van 1,5 jaar oud.
Ìk hou jullie op de hoogte over het vervolg...
Dit is dus mijn allerlaatste mazda die ik van mijn leven gekocht heb! een auto verkopen die niet geschikt is voor lpg als bifuel is mijn inziens geen stijl! daarbij blijft de dealer ook nog in gebreke waardoor ik dus een waardeloze auto heb van 1,5 jaar oud.
Ìk hou jullie op de hoogte over het vervolg...
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Net als de meeste mensen die op dit item hebben gereageerd, heb ik een soortgelijke ervaring met mijn Mazda 2 bifuel. Ik werd onverwacht geconfronteerd met het feit dat de kleppen moesten worden gesteld.
Tijdens de verkoop van de Mazda 2 bifuel, werd mij verteld dat ik rekening moest houden met 150€ extra kosten. Ook vertelde de verkoper dat er bij een grote beurt (40.0000km) kleppen gesteld zouden moeten worden.
Nu een jaar later met iets meer dan 20.0000 km op de teller werd mij verteld dat de kleppen gesteld moesten worden en zijn m'n kosten extra kosten geen 150€ maar ongeveer 300€. Ook werd mij verteld dat deze zelfde extra kosten bovenop de kosten van een grote beurt zullen komen. bij de grote beurt zullen de kleppen opnieuw gesteld moeten worden.
Ik vind dat verkoper in zijn verkoopgesprek onvolledig en niet eerlijk is geweest. Ook vind ik dat Mazda een product met veel problemen op de markt heeft gebracht waarvoor zij, gelet op alle berichten, een passende oplossing zouden moeten vinden.
Ik vraag mij af of Radar al contact met Mazda Nederland heeft gehad en of Radar advies heeft hoe te handelen in deze situatie.
Tijdens de verkoop van de Mazda 2 bifuel, werd mij verteld dat ik rekening moest houden met 150€ extra kosten. Ook vertelde de verkoper dat er bij een grote beurt (40.0000km) kleppen gesteld zouden moeten worden.
Nu een jaar later met iets meer dan 20.0000 km op de teller werd mij verteld dat de kleppen gesteld moesten worden en zijn m'n kosten extra kosten geen 150€ maar ongeveer 300€. Ook werd mij verteld dat deze zelfde extra kosten bovenop de kosten van een grote beurt zullen komen. bij de grote beurt zullen de kleppen opnieuw gesteld moeten worden.
Ik vind dat verkoper in zijn verkoopgesprek onvolledig en niet eerlijk is geweest. Ook vind ik dat Mazda een product met veel problemen op de markt heeft gebracht waarvoor zij, gelet op alle berichten, een passende oplossing zouden moeten vinden.
Ik vraag mij af of Radar al contact met Mazda Nederland heeft gehad en of Radar advies heeft hoe te handelen in deze situatie.
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Ook hier iemand met hetzelfde verhaal.
Kleine beurt na een jaar in december 2012. Eind december 2013 volgt de tweede beurt en ik ben al gewaarschuwd voor de hoge kosten i.v.m. het stellen van de kleppen.
Volgens de monteur moeten ze eerst bekijken of het stellen van de kleppen nodig is, dit kost al 70 euro. Mocht dit het geval zijn dan kom ik ook uit op een bedrag ergens boven de 500 euro.
Denk dat ik volgende week rechtsbijstand ga inschakelen.
http://www.mazgor.nl/wp-content/uploads ... -02-13.pdf
In dit overzicht is te lezen dat de kleppen bij elke 160.000 km gesteld moeten worden.
Verder zijn de beurten even duur bij een BiFuel en benzine auto.
Kleine beurt na een jaar in december 2012. Eind december 2013 volgt de tweede beurt en ik ben al gewaarschuwd voor de hoge kosten i.v.m. het stellen van de kleppen.
Volgens de monteur moeten ze eerst bekijken of het stellen van de kleppen nodig is, dit kost al 70 euro. Mocht dit het geval zijn dan kom ik ook uit op een bedrag ergens boven de 500 euro.
Denk dat ik volgende week rechtsbijstand ga inschakelen.
http://www.mazgor.nl/wp-content/uploads ... -02-13.pdf
In dit overzicht is te lezen dat de kleppen bij elke 160.000 km gesteld moeten worden.
Verder zijn de beurten even duur bij een BiFuel en benzine auto.
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Heb ook een Mazda 2 bifuel, ook erg ontevreden over de hoge kosten van het kleppen stellen.
Zijn er nog ontwikkelingen, het is al een tijdje stil met berichten? Ik overweeg om de zaak voor te leggen aan de geschillencommissie van de Bovag. Wie heeft er nog nieuws?
Zijn er nog ontwikkelingen, het is al een tijdje stil met berichten? Ik overweeg om de zaak voor te leggen aan de geschillencommissie van de Bovag. Wie heeft er nog nieuws?
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
ja ook ik heb de zelfde klachten.maandag 17 maart heb ik een gesprek hier over.als dit niet naar tevredenheid word opgelost,ga ik ook naar geschillencommisie.
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Ook ik heb (grote) problemen met mijn Mazda.
Is er iemand die mij kan vertellen of dat zijn bezoek aan de dealer wat opgeleverd heeft?
Of een brief aan Mazda Nederland??
Verder ben ik benieuwd, wie was er bekend mee dat de kleppen gesteld moesten worden?
Ik heb hier bij verkoop niets over gehoord maar ook staat er niets van omschreven in het onderhoudsboekje.
Wie heeft dit wel op papier staan??
Is er iemand die mij kan vertellen of dat zijn bezoek aan de dealer wat opgeleverd heeft?
Of een brief aan Mazda Nederland??
Verder ben ik benieuwd, wie was er bekend mee dat de kleppen gesteld moesten worden?
Ik heb hier bij verkoop niets over gehoord maar ook staat er niets van omschreven in het onderhoudsboekje.
Wie heeft dit wel op papier staan??
Re: LPG weer populair? (MAZDA2 BiFuel) - Update
Mazda Nederland is in dit verhaal geen partij. Dat komt omdat de koopovereenkomst niet met Mazda Nederland, maar met de dealer gesloten is. De dealer is altijd het aanspreekpunt bij klachten en bij problemen. Een brief sturen naar Mazda Nederland kan natuurlijk wel, maar dat zal weinig opleveren behalve dat zij terugverwijzen naar de dealer. Hoogstens zullen zij zich verontschuldigen voor het ongemak.
Wat echter interessanter is: Mazda breidt garantie op dit onderdeel uit en repareert kostenloos bij versleten kleppen/cilinderkop binnen 5 jaar / 150.000km. In de toekomst zullen naar het schijnt cilinderkoppen preventief worden vervangen. En terecht overigens!
Maar hoewel Mazda het presenteert als een coulance gaat het hier om bittere noodzaak. Deze auto’s zijn soms al bij 60.000 km door hun klepspeling heen en met een voorzichtige schatting is de kans al erg groot dat je de 100.000 niet eens haalt. Op geen enkele manier is dat wat je in alle redelijkheid van een nieuwe auto mag verwachten.
Nou klinkt dat wel leuk die gratis reparatie, maar om daarvoor in aanmerking te komen moet je dus wel elk jaar / 20.000 kilometer kleppen stellen a 270,- euro per keer. Met andere woorden: Mazda gebruikt een cilinderkop die niet geschikt is voor LPG en laat de consument opdraaien voor de extra kosten.
En waarom die zo hoog zijn? Omdat normaliter dit blok 1x per 160.000km gesteld hoeft te worden en het dus helemaal niet ontworpen is om dit snel te kunnen doen. De hele distributieketting moet los en de nokkenassen moeten uitgebouwd en je hebt 90,- euro aan stelplaatjes nodig. Na 4 jaar heb je al ruim 1000,- euro extra moeten uitgeven voor iets wat eigenlijk helemaal niet zo had hoeven zijn. Juridisch aanvechtbaar? Nee. Moreel verwerpelijk? Ja.
De coulance die ze bij problemen bieden is fijn, maar blijft in feite grootendeels een sigaar uit eigen doos. Bovendien zal je om hiervoor in aanmerking te komen al het andere onderhoud/inspectie ook bij Mazda moeten laten uitvoeren. Hiervan zijn de prijzen ook niet mals. Zo werkt de auto industrie. In het onderhoud zit de winst en dealers zullen alles op alles zetten om de klant in de gareel te houden
En zo is ook mijn garantie verdwenen. Alhoewel, daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Een auto op LPG zonder aangepaste cilinderkop is wat mij betreft non-conform. Daar zit een constructiefout in of ontwerpfout. En dat is zo ongeacht wanneer, hoe en door wie het onderhoud is uitgevoerd. Mazda zal dit alleen nooit toegeven en in plaats daar van zeggen dat de auto binnen de richtlijnen presteert en dat wat ze aanbieden slechts een coulance is.
De vraag is alleen: Hoe maak je dit onomstotelijk hard? Immers, wie eist bewijst!
Wat echter interessanter is: Mazda breidt garantie op dit onderdeel uit en repareert kostenloos bij versleten kleppen/cilinderkop binnen 5 jaar / 150.000km. In de toekomst zullen naar het schijnt cilinderkoppen preventief worden vervangen. En terecht overigens!
Maar hoewel Mazda het presenteert als een coulance gaat het hier om bittere noodzaak. Deze auto’s zijn soms al bij 60.000 km door hun klepspeling heen en met een voorzichtige schatting is de kans al erg groot dat je de 100.000 niet eens haalt. Op geen enkele manier is dat wat je in alle redelijkheid van een nieuwe auto mag verwachten.
Nou klinkt dat wel leuk die gratis reparatie, maar om daarvoor in aanmerking te komen moet je dus wel elk jaar / 20.000 kilometer kleppen stellen a 270,- euro per keer. Met andere woorden: Mazda gebruikt een cilinderkop die niet geschikt is voor LPG en laat de consument opdraaien voor de extra kosten.
En waarom die zo hoog zijn? Omdat normaliter dit blok 1x per 160.000km gesteld hoeft te worden en het dus helemaal niet ontworpen is om dit snel te kunnen doen. De hele distributieketting moet los en de nokkenassen moeten uitgebouwd en je hebt 90,- euro aan stelplaatjes nodig. Na 4 jaar heb je al ruim 1000,- euro extra moeten uitgeven voor iets wat eigenlijk helemaal niet zo had hoeven zijn. Juridisch aanvechtbaar? Nee. Moreel verwerpelijk? Ja.
De coulance die ze bij problemen bieden is fijn, maar blijft in feite grootendeels een sigaar uit eigen doos. Bovendien zal je om hiervoor in aanmerking te komen al het andere onderhoud/inspectie ook bij Mazda moeten laten uitvoeren. Hiervan zijn de prijzen ook niet mals. Zo werkt de auto industrie. In het onderhoud zit de winst en dealers zullen alles op alles zetten om de klant in de gareel te houden
En zo is ook mijn garantie verdwenen. Alhoewel, daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Een auto op LPG zonder aangepaste cilinderkop is wat mij betreft non-conform. Daar zit een constructiefout in of ontwerpfout. En dat is zo ongeacht wanneer, hoe en door wie het onderhoud is uitgevoerd. Mazda zal dit alleen nooit toegeven en in plaats daar van zeggen dat de auto binnen de richtlijnen presteert en dat wat ze aanbieden slechts een coulance is.
De vraag is alleen: Hoe maak je dit onomstotelijk hard? Immers, wie eist bewijst!