LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mazda 2.0 D Sportbreak De eerste dag van deze auto.
Mazda 2.0 D Sportbreak De eerste dag van deze auto.
Mazda 2.0D Sportbreak Business+ De eerste dag.
Auto vrijdag 11-09-09 mijn nieuwe trots afgehaald bij de dealer met een
beginstand van 8 km. Met deze auto direct vertrokken voor mijn wekelijkse
ritje naar Duitsland wat doorgaans een kleine 3 uur in beslag neemt.
Nog geen 20 kilometer na vertrek bij de dealer, begon het gele
motormanagementlampje te branden net op een lange brug en rijdend op de
middenbaan. Na de brug gestopt en direct de verkoper gebeld, welke
reageerde, "wat heeft u nu met de auto gedaan" (werd later als grapje
afgedaan). Hij had geen monteur in huis, maar berichtte na ruggespraak dat
ik zonder problemen kon doorrijden naar Duitsland, mits het lampje maar niet
ging knipperen, oranje werd, of dat het vermogen terugliep.
Omdat bij aflevering de tank voor 1/3 gevuld was en ik nog even moest
rijden, eerst maar even getankt. Een volle tank kon er zeker niet af voor
bijna Euro 800,00 afleverkosten. .Mijn medepassagier had bij dit
tankstation de Mazda 24/7 dienst onderhand gebeld en kreeg een dame aan de
lijn die hetzelfde reageerde als de verkoper en voegde eraan toe dat mocht
er onderweg naar Duitsland (nog 300 km rijden) iets gebeuren ik overal zou
worden geholpen. En dat hebben we geweten.
Met tegenzin in een nagelnieuwe auto met een brandend lampje waarvan niemand
de oorzaak weet verder gereden. Het vervelendste is dat iedereen zegt dat je
kunt doorrijden zonder de oorzaak van de storing te kennen.
Achter Antwerpen maar even bij een tankstation gestopt, kontakt uitgezet en
10 minuten later gestart in de hoop dat eea zich zou oplossen. (was ook het
advies van de vele malen gebelde Mazda 24/7 dienst.) Resultaat
motormanagentlampje brand gelijk weer.
Dan maar voorzichtig verder gereden, en het wordt al maar stiller op de
Belgische snelweg. Net voor Verviers maar weer gestopt bij het tankstation
aldaar en maar weer de Mazda 24/7 dienst gebeld. Ondanks het feit dat je
kunt aangeven vanuit het buitenland te bellen, een wachttijd van zeer veel
minuten alvorens een dame aan de lijn te krijgen. Deze verbond mij door naar
een verveeld opnemende technische man die liet merken dat hij er zeker geen
zin in had en nog net niet vroeg of ik wist hoe laat het was.
Zijn advies was (bij een kilometerstand van nog geen 200 km. hetgeen hem 2 x
is medegedeeld)
auto op handrem:
utostarten
20 seconden opvoeren naar max. toeren
daarna 40 seconden stationair
hierna weer 20 seconden opvoeren naar max. toeren
daarna 40 seconden stationair
hierna voor de laatste keer 20 seconden opvoeren naar max. toeren
daarna weer stationair.
Hierna zou het probleem verholpen zijn. het bleek echter niet te helpen.
De man gaf aan maar even door te rijden want meestal gaat het rijdend na
deze behandeling over.
Na Verviers begint het flink te stijgen, en konden niet boven de 2500 toeren
komen, en de vrachtwagens met oplegger richting Trier haalden ons luid
toeterend in.
Na Verviers maar weer de auto op een parkeerplaats gezet. Wederom gebeld met
de Mazda 24/7 dienst en werden, wederom ondanks het speciale nummer uit het
buitenland, wederom geruime tijd in de wacht gezet alvorens te worden
geholpen. .Zouden ze daar 's avonds slapen?
Toegezegd werd dat een monteur langs zou komen welke het systeem zou
resetten. Wonder boven wonder was deze monteur (chauffeur met oplegger,
voorzien van zaklantaarn en schroevendraaier) er binnen 30 minuten. Tijdens
het wachten op een lege parkeerplaats met soms langzaam voorbijrijdende
auto's, onze magen maar gevuld met het taartje welke wij van de dealer
kregen bij vertrek. (taartje was van prima kwaliteit !!).
Deze monteur was zeer behulpzaam, en heeft de auto gereset door de pluspool
van de akku te halen, terug te zetten en weer te starten.
Gelukkig was toen het lampje even weg, en de monteur zou tot de volgende
afslag achter ons blijven rijden en daarna de afslag nemen. Net toen de
monteur uit het zicht was begon het lampje weer te branden. Het begon buiten
al aardig koud te worden zo midden in de nacht in de Eifel.
Om verder geen verwijtende reacties van de Mazda 24/7 dienst te krijgen het
truukje van de Belgische monteur zelf maar een paar maal herhaald, en kwamen
na 6 uur met deze nieuwe Mazda op de plaats van bestemming aan.
Om circa 2.00 uur zaterdagmorgen nog maar weer de Mazda 24/7 dienst gebeld,
en bericht dat de auto echt niet verder kon (tegen de berg waar mijn huis
staat kon de auto met moeite bovenkomen).
Eindelijk een aardige en begripvolle receptionist van de Mazda 24/7 dienst
gesproken welke beloofde direct een oplegger te zullen regelen welke in de
vroege ochtend voor de deur zou staan om de auto naar de Mazdadealer in
Bitburg te brengen.
Zelf de fa. Jeken (dealer Bitburg) zaterdagochtend gebeld omstreeks 9.00
uur (oplegger was er nog niet) en de werkplaatschef wist nog van niets. Hij
deelde mede dat als de auto tussen 10 en 10.30 uur zou worden gebracht hij
zijn best zou doen de auto te repareren. Zijn monteurs zouden tot 12.00 uur
aanwezig zijn.
Uiteindelijk kwam de oplegger om 10.45 uur (chauffeur vertelde pas kort
daarvoor te zijn gebeld voor dit ritje).
Uiteindelijk kwam de auto pas om circa 11.15 uur (schatting) aan bij de
dealer in Bitburg en konden in de resterende tijd niet veel meer betekenen.
Vanauit de Mazda 24/7 dienst van de ene persoon een vervangauto toegezegd
gekregen en de andere medewerkster berichtte dat we pas recht hadden om op
dinsdag een vervangende auto te krijgen omdat zaterdag en zondag niet meetelden.
Uiteindelijk kwam om 19.30 uur maandagvond een vervangende auto (niet
gelijkwaardig zoals toegezegd) en waren we tegen middernacht maandagavond
weer thuis in Nederland met een 2 dagen oude auto met een onbekend probleem
bij de dealer in Bitburg.
Wordt vervolgd.
Auto is zoek
Auto heeft geen storingsmeldingen gehad (logboek is leeg)
Reactie importeur
Inschakeling advokaat. hedenmiddag
Auto vrijdag 11-09-09 mijn nieuwe trots afgehaald bij de dealer met een
beginstand van 8 km. Met deze auto direct vertrokken voor mijn wekelijkse
ritje naar Duitsland wat doorgaans een kleine 3 uur in beslag neemt.
Nog geen 20 kilometer na vertrek bij de dealer, begon het gele
motormanagementlampje te branden net op een lange brug en rijdend op de
middenbaan. Na de brug gestopt en direct de verkoper gebeld, welke
reageerde, "wat heeft u nu met de auto gedaan" (werd later als grapje
afgedaan). Hij had geen monteur in huis, maar berichtte na ruggespraak dat
ik zonder problemen kon doorrijden naar Duitsland, mits het lampje maar niet
ging knipperen, oranje werd, of dat het vermogen terugliep.
Omdat bij aflevering de tank voor 1/3 gevuld was en ik nog even moest
rijden, eerst maar even getankt. Een volle tank kon er zeker niet af voor
bijna Euro 800,00 afleverkosten. .Mijn medepassagier had bij dit
tankstation de Mazda 24/7 dienst onderhand gebeld en kreeg een dame aan de
lijn die hetzelfde reageerde als de verkoper en voegde eraan toe dat mocht
er onderweg naar Duitsland (nog 300 km rijden) iets gebeuren ik overal zou
worden geholpen. En dat hebben we geweten.
Met tegenzin in een nagelnieuwe auto met een brandend lampje waarvan niemand
de oorzaak weet verder gereden. Het vervelendste is dat iedereen zegt dat je
kunt doorrijden zonder de oorzaak van de storing te kennen.
Achter Antwerpen maar even bij een tankstation gestopt, kontakt uitgezet en
10 minuten later gestart in de hoop dat eea zich zou oplossen. (was ook het
advies van de vele malen gebelde Mazda 24/7 dienst.) Resultaat
motormanagentlampje brand gelijk weer.
Dan maar voorzichtig verder gereden, en het wordt al maar stiller op de
Belgische snelweg. Net voor Verviers maar weer gestopt bij het tankstation
aldaar en maar weer de Mazda 24/7 dienst gebeld. Ondanks het feit dat je
kunt aangeven vanuit het buitenland te bellen, een wachttijd van zeer veel
minuten alvorens een dame aan de lijn te krijgen. Deze verbond mij door naar
een verveeld opnemende technische man die liet merken dat hij er zeker geen
zin in had en nog net niet vroeg of ik wist hoe laat het was.
Zijn advies was (bij een kilometerstand van nog geen 200 km. hetgeen hem 2 x
is medegedeeld)
auto op handrem:
utostarten
20 seconden opvoeren naar max. toeren
daarna 40 seconden stationair
hierna weer 20 seconden opvoeren naar max. toeren
daarna 40 seconden stationair
hierna voor de laatste keer 20 seconden opvoeren naar max. toeren
daarna weer stationair.
Hierna zou het probleem verholpen zijn. het bleek echter niet te helpen.
De man gaf aan maar even door te rijden want meestal gaat het rijdend na
deze behandeling over.
Na Verviers begint het flink te stijgen, en konden niet boven de 2500 toeren
komen, en de vrachtwagens met oplegger richting Trier haalden ons luid
toeterend in.
Na Verviers maar weer de auto op een parkeerplaats gezet. Wederom gebeld met
de Mazda 24/7 dienst en werden, wederom ondanks het speciale nummer uit het
buitenland, wederom geruime tijd in de wacht gezet alvorens te worden
geholpen. .Zouden ze daar 's avonds slapen?
Toegezegd werd dat een monteur langs zou komen welke het systeem zou
resetten. Wonder boven wonder was deze monteur (chauffeur met oplegger,
voorzien van zaklantaarn en schroevendraaier) er binnen 30 minuten. Tijdens
het wachten op een lege parkeerplaats met soms langzaam voorbijrijdende
auto's, onze magen maar gevuld met het taartje welke wij van de dealer
kregen bij vertrek. (taartje was van prima kwaliteit !!).
Deze monteur was zeer behulpzaam, en heeft de auto gereset door de pluspool
van de akku te halen, terug te zetten en weer te starten.
Gelukkig was toen het lampje even weg, en de monteur zou tot de volgende
afslag achter ons blijven rijden en daarna de afslag nemen. Net toen de
monteur uit het zicht was begon het lampje weer te branden. Het begon buiten
al aardig koud te worden zo midden in de nacht in de Eifel.
Om verder geen verwijtende reacties van de Mazda 24/7 dienst te krijgen het
truukje van de Belgische monteur zelf maar een paar maal herhaald, en kwamen
na 6 uur met deze nieuwe Mazda op de plaats van bestemming aan.
Om circa 2.00 uur zaterdagmorgen nog maar weer de Mazda 24/7 dienst gebeld,
en bericht dat de auto echt niet verder kon (tegen de berg waar mijn huis
staat kon de auto met moeite bovenkomen).
Eindelijk een aardige en begripvolle receptionist van de Mazda 24/7 dienst
gesproken welke beloofde direct een oplegger te zullen regelen welke in de
vroege ochtend voor de deur zou staan om de auto naar de Mazdadealer in
Bitburg te brengen.
Zelf de fa. Jeken (dealer Bitburg) zaterdagochtend gebeld omstreeks 9.00
uur (oplegger was er nog niet) en de werkplaatschef wist nog van niets. Hij
deelde mede dat als de auto tussen 10 en 10.30 uur zou worden gebracht hij
zijn best zou doen de auto te repareren. Zijn monteurs zouden tot 12.00 uur
aanwezig zijn.
Uiteindelijk kwam de oplegger om 10.45 uur (chauffeur vertelde pas kort
daarvoor te zijn gebeld voor dit ritje).
Uiteindelijk kwam de auto pas om circa 11.15 uur (schatting) aan bij de
dealer in Bitburg en konden in de resterende tijd niet veel meer betekenen.
Vanauit de Mazda 24/7 dienst van de ene persoon een vervangauto toegezegd
gekregen en de andere medewerkster berichtte dat we pas recht hadden om op
dinsdag een vervangende auto te krijgen omdat zaterdag en zondag niet meetelden.
Uiteindelijk kwam om 19.30 uur maandagvond een vervangende auto (niet
gelijkwaardig zoals toegezegd) en waren we tegen middernacht maandagavond
weer thuis in Nederland met een 2 dagen oude auto met een onbekend probleem
bij de dealer in Bitburg.
Wordt vervolgd.
Auto is zoek
Auto heeft geen storingsmeldingen gehad (logboek is leeg)
Reactie importeur
Inschakeling advokaat. hedenmiddag
Re: Mazda 2.0 D Sportbreak De eerste dag van deze auto.
Meestal is het geen probleem, doorrijden met motor lampje dat oranje word...
Maar niet helpen is fout.
Als het brand is loshalen en zo resetten 1x mogelijk, en als opnieuw moet je zoeken als garage en doormeten met hun Mazda test kast.
Als er geen Mazda dealer beschikbaar is mogen ze het ook uitbesteden aan ANWB wegenwacht of Route Mobiel medewerker.
Tussen productie en afleveren zit vaak lange tijd dus oude dieselolie in tank.
Daarom zou ik het liever met volle tank afleveren want winter en zomer diesel is anders.
Oude diesel olie kan problemen geven en zoveel kost een volle tank niet.
Ik vermoed een brandstof probleem maar zonder test kast kan ook ik geen zekerheid geven.
Deze lege tank afleveren zal meer kosten gezien Uw verhaal en vele die van plan waren ook een Mazda te kopen!
Maar niet helpen is fout.
Als het brand is loshalen en zo resetten 1x mogelijk, en als opnieuw moet je zoeken als garage en doormeten met hun Mazda test kast.
Als er geen Mazda dealer beschikbaar is mogen ze het ook uitbesteden aan ANWB wegenwacht of Route Mobiel medewerker.
Tussen productie en afleveren zit vaak lange tijd dus oude dieselolie in tank.
Daarom zou ik het liever met volle tank afleveren want winter en zomer diesel is anders.
Oude diesel olie kan problemen geven en zoveel kost een volle tank niet.
Ik vermoed een brandstof probleem maar zonder test kast kan ook ik geen zekerheid geven.
Deze lege tank afleveren zal meer kosten gezien Uw verhaal en vele die van plan waren ook een Mazda te kopen!
Re: Mazda 2.0 D Sportbreak De eerste dag van deze auto.
Mag ik je vragen hoe je probleem met de auto is opgelost?
Wij hebben net een nieuwe Mazda 6 gekocht, bleven na ongeveer 200 km
3 lampjes branden. Auto is nu 2 weken bij de garage en nog steeds niet in orde.
Wij hebben net een nieuwe Mazda 6 gekocht, bleven na ongeveer 200 km
3 lampjes branden. Auto is nu 2 weken bij de garage en nog steeds niet in orde.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Mazda 2.0 D Sportbreak De eerste dag van deze auto.
Wat een hoop gelul weer, vraag me af waar je het steeds vandaan weet te halen, je verzint het ter plekke wellichtstofzuigertje schreef:Meestal is het geen probleem, doorrijden met motor lampje dat oranje word..
Tussen productie en afleveren zit vaak lange tijd dus oude dieselolie in tank.
Daarom zou ik het liever met volle tank afleveren want winter en zomer diesel is anders.
Enfin, tis te hopen dat men de zaak weet op te lossen, uiteraard gratis en voor niks en als verontschuldiging een of ander weekendje weg op kosten van de importeur
Re: Mazda 2.0 D Sportbreak De eerste dag van deze auto.
Niet zo slim om direct met een nieuwe auto zo'n lange rit te gaan maken. Ik ben er van overtuigt dat zowel de leverende dealer aswel Mazda niet bij uw problemen gebaat zijn, het blijft een stuk techniek en alles wat techniek is kan stuk gaan. Met een stukje gezond verstand-lees: de auto eerst "in de buurt" zijn betrouwbaarheid te laten bewijzen, had u deze problemen kunnen voorkomen. De mythe dat de hulpdiensten 10 minuten na het eerste telefoontje naast u uit de lucht komen vallen moet u echt uit uw hoofd zetten.....
Sterkte met het verwerken van de verspilde energie.
Sterkte met het verwerken van de verspilde energie.
Re: Mazda 2.0 D Sportbreak De eerste dag van deze auto.
Topic is ruim anderhalf jaar oud! De auto derhalve ook...
Nutteloze bijdrage.
Nutteloze bijdrage.
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Mazda 2.0 D Sportbreak De eerste dag van deze auto.
Ik weet niet waarom iedereen problemen heeft tegenwoordig. Wij rijden alle 3 in dit gezin met Mazda's. Ik zelf in een oude 323p 1998(nooit iets mee), vader 3 MPS 2006(mankeerd ook nooit iets, dit is zijn 6de Mazda), broer 6 2,5 gt-m 2010 (heeft ook nooit geen problemen) Ik denk dat het ook erg ligt aan de dealer, waar onze auto's in onderhoud zijn kunnen we altijd terecht en mocht er iets zijn word daar direct naar gekeken.mnk schreef:Mag ik je vragen hoe je probleem met de auto is opgelost?
Wij hebben net een nieuwe Mazda 6 gekocht, bleven na ongeveer 200 km
3 lampjes branden. Auto is nu 2 weken bij de garage en nog steeds niet in orde.
Re: Mazda 2.0 D Sportbreak De eerste dag van deze auto.
We hebben inmiddels ook problemen gehad met het navigatiesysteem ( is al weer 4 weken ter reparatie) en het knopje waarmee je de buitenspiegels kunt inklappen zit muurvast!
Wij hebben ook diverse mazda's gehad, maar dit hebben wij nog nooit meegemaakt!
Wij hebben ook diverse mazda's gehad, maar dit hebben wij nog nooit meegemaakt!