LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mazda 2 bifuel navigator

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Mazda rijder

Mazda 2 bifuel navigator

Ongelezen bericht door Mazda rijder »

In januari deze auto gekocht, met navigatie systeem van Tomtom, Als actie uitvoering Mazda 2 bi fuel Navi. Keurig ook updates erbij gekocht. Echter in het begin af en toe maar nu steeds vaker is het systeem continue van de wijs. Ik ben heel andere plaatsen op het scherm als waar ik me werkelijk bevind. Net naar de dealer geweest, gaan navragen bij mazda nederland of er meer problemen bekend zijn. Ik wil graag weten of er meerdere mensen zijn die problemen hebben met het bovengenoemde navigatie systeem.

jonis

Re: Mazda 2 bifuel navigator

Ongelezen bericht door jonis »

Er zijn wel mensen met andere problemen bij de bifuel navigator; nl het kleppenstellen en het feit dat de bifuel eigenlijk niet geschikt is voor LPG.

adrie1948

Ongelezen bericht door adrie1948 »

Hallo.

Ook ik heb datzelfde probleem nu gekregen en heb het advies van de garage opgevolgd om het sd-kaartje eruit te halen en een nieuwe update uit te voeren.( ps; vergeet niet het palletje van de lock op het kaartje om te zetten anders werkt het niet.)
Ik heb het nu 2 dagen gebruikt en tot nu toe werkt het nog,moet natuurlijk nog afwachten of het zo blijft.

Groet Ad

JudydelG

Ongelezen bericht door JudydelG »

Wij hebben de auto sinds juni 2012 en Tomtom heeft altijd goed gewerkt, maar nu is ie ook helemaal de weg kwijt. Ik rijd volgens het kaartje door kanalen sloten en weilanden. Is inmiddels bekend wat het probleem was?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

JudydelG schreef:Wij hebben de auto sinds juni 2012 en Tomtom heeft altijd goed gewerkt, maar nu is ie ook helemaal de weg kwijt. Ik rijd volgens het kaartje door kanalen sloten en weilanden. Is inmiddels bekend wat het probleem was?
Wat tomtom op de kaart laat zien is een afspiegeling van de gps coordinaten die hij doorkrijgt van de satellieten die hoog boven ons hoofd cirkelen. Er zijn minimaal 5 satellieten nodig om een betrouwbaar beeld te krijgen van de werkelijke locatie op aarde. Vanaf 3 satellieten werkt het wel maar is de afwijking groot.
Nu vermoed ik dat, zoals bij veel moderne auto's met ingbouwde navigatie, het systeem van slag is omdat hij niet voldoende satellieten ontvangt. Dat komt waarschijnlijk doordat de chip die de verbinding regelt met de juiste satellieten kapot is. Een andere oorzaak kan zijn dat een stuk van het voorruit dat geschikt is gemaakt voor satelliet ontvangst is afgeplakt (of dat je ruit is vervangen of gerepareerd). Is dat niet het geval dan ligt het aan de chip.

adrie1948

Ongelezen bericht door adrie1948 »

Heb 27 Nov een update gedaan voor mijn Tom-Tom en heeft even goed gewerkt maar is weer de fout in gegaan doordat de satelliet ontvangst niet goed was.Ben terug naar de garage geweest en daar is men 2 uur bezig geweest om de fout te herstellen,ik rij nu 4 weken en is nog steeds goed.
Wat betreft het kleppen stellen heb ik contact gezocht met mijn garage, en hun verzekerde mij dat de eerste keer dat de kleppen gesteld moeten worden dit voor mijn rekening is en alle keren daarna voor rekening komt van Mazda,ook als er een nieuwe kop op moet als deze niet meer te stellen is.(er komt dan een aangepaste kop op.Dit è`-mail contact met de garage heb ik uiteraard bewaard als bewijs)

johnnieboy

Ongelezen bericht door johnnieboy »

Mijn Mazda2 kan ook geen updates instaleren, volgens de garage ligt dat aan het feit dat ik te weinig kilometers rij, ik moet minstens 3 kwartier achter mekaar gereden hebben om updates te kunnen krijgen, maar ik zie dat nergens staan op internet.

laurens043

Ongelezen bericht door laurens043 »

ik heb hetzelfde bij mijn laguna ,gps ontvanger kapot

ekemika

Ongelezen bericht door ekemika »

Ik heb vanaf 2012 ook een bifuel met tomtom. Ik heb ook in toenemende mate last van zgn. Door weilanden rijden etc. Meestal gebeurt dit na een kwartiertje tot half uur rijden. Dan raakt hij de weg kwijt en blijft een totaal andere kant op gaan. De helpdesk van tomtom was zeer behulpzaam. Opnieuw formatteren kaart en dat soort zaken. Ook alle updates (m.u.v. Laatste 9.5). Garage heeft het scherm ook ge-update. Nog steeds enkele keren per week. De weg kwijt. Lastige fout, omdat het niet altijd is. Tomtom gaf in een laatste reactie aan dat het dan de hardware moest wezen, maar geen antwoord op de vraag hoe dit dan te laten repareren.
Ik ga er een foto van maken en rijdt naar de garage als het mis gaat. Dan kunnen ze het zelf zien. Heeft iemand inmiddels een oplossing? Valt dit binnen de 3 jaar garantie? Heeft iemand al eens een nieuwe ingebouwd gekregen?
Groeten van en vanwege de brandstofprijs en verder heerlijk rijden een tevreden Mazda 2 rijder!

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Groeten van en vanwege de brandstofprijs en verder heerlijk rijden een tevreden Mazda 2 rijder!
Die beetje geld ben je met de mazda ruimschoot weer kwijt als je wederom je kleppen volgens het boekje moet stellen, dan maar een benzine model met zelfstellende kleppen.....

Gesloten