LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mercedes Vito/Viano V6 klacht

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Problemen Mercedes Vito/Viano V6

Klachten
9
43%
Geen Klachten
12
57%

Totaal aantal stemmen: 21

Vito 120 CDI

Re: Mercedes Vito/Viano V6 klacht

Ongelezen bericht door Vito 120 CDI »

Als je een probleem hebt met de eerste Viano nemen ze hem terug(je kunt hem dus inruilen) dan komt de importeur erbij en doet ook wat in het potje. dan scheelt het wat.

Terugnemen doen ze nooit en zeker je geld teruggeven is geen optie.

Dus toen reed ik opeens weer een nw Viano V6!
Maar die is al net zo slecht als de eerste.'En ik kan het weten!

Leuk is anders......... Service bij MB kennen ze niet. Volgende is natuurlijk een VW

las en constructie

Ongelezen bericht door las en constructie »

ik rijdt nou een 60000 km met een viano v6 ambiant uit 2009 maar ik ben er zeer tevreden over nog geen storingen rammels of wat dan ook ik gebruik de auto prive en zakelijk en rij vaak met zware ladingen achter de bus (2600kg) geeft hij helemaal niks om hier voor reedt ik opel vivaro maar met 30000km was de bak kapot en kreeg ik alleen maar storingen toen heb ik een tijdje gereden met een vw transporter 174pk maar deze verbruikten liters olie en bij de vw zeiden ze dat 1ltr op de 1000km geen afwijking is dus deze heb ik gauw in gewisseld voor een mb en de dealer stern utrecht is echt top nooit problemen met de auto top product :D

De betere

Ongelezen bericht door De betere »

Na 12 jaar een T4 gereden te hebben zonder enig probleem(echt waar) altijd met aanhangwagen 1400 KG, wil ik weer is wat nieuws
2e hands zijn echter vaak vies en in busjes wordt bijna altijd gerookt, bah.
Nieuwe Transprter is er alleen in 4 cilinder, dat is echt gemiste kans.
Zijn de vito's nu wel oké of nog steeds niet, en ik kan er een uit 2008 kopen waarin niet gerookt is en niet smerig achterin is, 204pk automaat, zijn de problemen er in bouwjaar 2008 nog steeds?
Liever een nieuwe transporter, maar die 2.0 TDI 4 cilinder vertrouw ik niet als je altijd een aanhanger bij je hebt.

meijermetaal

Ongelezen bericht door meijermetaal »

Wat een negatieve reactie's hier zeg, ik heb eerst een vito V6 gehad, nooit maar dan ook nooit wat mee gehad.
Nu rijd ik een sprinter V6 230,000 km zonder problemen, ik snap werkelijk niet waar de mensen het over hebben.
Verbruik? gemiddeld 1 op 8 met en zonder aanhanger.
220 PK .
Dus ik zou zeggen koop een mercedes V6 alle andere merken is gewoon bagger, een ander woord is er niet .
Hartelijke Groet, een tevreden mercedes rijder

meijermetaal

Ongelezen bericht door meijermetaal »

geachte mercedes rijders

ik snal hier iets niet
vorige vito 2007 140000 zonder problemen
na 1 jaar een viano gekocht V6 heeft nu 532000 km gelopen, gewoonweh super 1e bak 1e motor
daarnaast de 2e sprinter eerst 318 240000 km zwaarbelast!! nooit problemen gehad
nu net een nieuwe 319 gewoon geen problemen
Ik denk dat de mensen de V6 niet gebruiken, je moet gewoon volgas rijden, dan gaat hij niet stuk !!
Dus luister goed VOLuit met die auto
Super sterk en zeer betrouwbaar

Gr Meijer Metaal

Thomas58

Ongelezen bericht door Thomas58 »

Vanaf 2004 rijd ik nu in mijn 4e (!) Viano, eerst een 2,2 en nu de 3e V6. Fijne auto, zeker in de 125 uitvoering en mooi ook met de 19" velgen.

Tot vandaag zonder noemenswaardige problemen, alleen in de garage voor beurten en banden. Wel 2x per jaar een nieuwe ruit : dat euvel ben ik hier nog niet tegengekomen.

Maar .... vanavond was mijn vermogen weg, met moeite 120 tegen een viaduct, op de vlakke weg 130.
Daardoor kwam ik op deze site en de schrik slaat me om 't hart. Eén voordeel : hij is geleasd :D
Morgen maar eens kijken wat de dealer kan ...

Jordyb6

Ongelezen bericht door Jordyb6 »

Ik heb nu een bmw x6 en die gaat eruit voor een viano v6 3.0 2013
Nu zie ik hier een hoop ellende met deze autos, meestal bij elk model zitten er hoop rotte appels bij, eigenlijk moet je dus ook een beetje mazzel hebben,,, denk ik maar dan weer, mijn vraag is heeft model 2013 daar ook nog allemaal die ellendige dingen... ik heb jaren geleden een V220 gehad.. dat was een hele fijne bus,, althans als de luchtvering en de deurvergrendeling is een keer werkte hahaha

1 ding valt me wel op.... er zijn hier een aantal mensen die rijden hun 2e viano met een hoop ellende na de eerste dan begrijp ik dus echt niet dat je er weer 1 koopt.

Gesloten